welke wielen/ velgen voor street, urban, dirt

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

ittai

Bericht door ittai » di jul 15, 2008 5:51 pm

ok, word serieus in overweging genomen dan... nemen die 4mm nie af van de sterkte van de velgen?
zijn de NS naven even goed/beter dan de atomlab?

nu nog een stom vraagje, ma kben er wel curieus voor... bij mijn bmx heb ik bij het rijden (niet trappen) een luid getik... van de naaf. ligt het aan de singlespeed naaf dat dit veel luider is dan op mijn mtb (conversiekit singlespeed)?

gaat dit dan ook luider zijn als ik een wielset heb me singlespeed hub? ik vind da echt een cool geluidje ;)

groeten
ittai

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di jul 15, 2008 6:36 pm

Hier zou ik sowieso niet naar kijken bij je naafkeuze, want dat is echt het stomste wat je kan doen, een naaf kopen om het geluid. Maar over het algemeen maken de MTB naven, singlespeed of niet, een stuk minder geluid dan BMX naven.

ittai

Bericht door ittai » di jul 15, 2008 8:01 pm

natuurlijk bazeer ik mijn keuze hier niet op.... als je mijn post goed leest dan kan jij vrij duidelijk lezen dat da gewoon een vraag uit interesse was. dus gewoon het deel dat mtb naven minder geluid maken dan bmx naven was genoeg geweest... bedankt... nu weet ik genoeg :D

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di jul 15, 2008 8:21 pm

ittai schreef:natuurlijk bazeer ik mijn keuze hier niet op.... als je mijn post goed leest dan kan jij vrij duidelijk lezen dat da gewoon een vraag uit interesse was. dus gewoon het deel dat mtb naven minder geluid maken dan bmx naven was genoeg geweest... bedankt... nu weet ik genoeg :D
En als je in je achterhoofd toch 'kickt' op het geluid, koop je een Hope Pro II.
Dat is een naaf met een flink geluid. Je zou haast denken dat er een bmx voorbij komt.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

ittai

Bericht door ittai » di jul 15, 2008 8:32 pm

ZIE, deze persoon begrijpt mij :) lol
bedankt

ittai

Bericht door ittai » wo jul 16, 2008 3:45 pm

ok, bij deze heb ik SR mtx "pink camo" velgen, op hope pro II naven laten zeten, met dts spaken.

ik hoop ECHT dat dit een goed wielsetje word!

nog ff wachten en dan kan ik weer gaan rijden.

bedankt allemaal voor de info en tips.

gr ittai

Plaats reactie