welke lengte gap van dubbel?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
janne
welke lengte gap van dubbel?

Bericht door janne » di okt 13, 2009 7:40 pm

we gaan beginnen met een dubbellijn te bouwen bij ne maat in de weide
de dubbels zouden 1.5 meter hoog zijn maar wat is nu de ideale gap tussen de start en de landing (ik had een 2 meter in gedachten) andere tips zijn ook welkom!

de mich

Bericht door de mich » di okt 13, 2009 7:47 pm

Hangt er vanaf hoe steil je lip is..

stino

Bericht door stino » di okt 13, 2009 7:50 pm

hangt van de snelheid af, maar 2 meter voor 1,5 meter hoog lijkt mij wat kort.
aan de andere kant, als het de eerste keer is dat je dirt bouwt is het lastig om van de eerste kaar alles perfect te krijgen, dus aanpassen ga sowieso moeten doen :)

janne

Bericht door janne » di okt 13, 2009 7:53 pm

tja, ik had gedacht aan een bamboelip :D
nee, kweet nog nie hoe steil we die gaan maken, tzal dus idd wa experimenteren worden peis ik, maar korter dan 2 meter moek dus zeker nie gaan!?

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di okt 13, 2009 8:12 pm

Het is net wat je leuk vind eigenlijk enzo, als je heel ver wil vliegen en niet persee hoog hoeft te gaan maak je een 6/7/8 meter ofzo, wil je lekkere air hebben voor de tricks dan kom je met 3/4/5 meter ook een goed end. Als je zelf veel ervaring hebt zijn grotere gaps natuurlijk leuker dan kleinere. Ligt ook weer aan welke aanloop je hebt, dus dat is gewoon wat je zelf wilt.

janne

Bericht door janne » do okt 15, 2009 8:20 pm

oké, kpeizen voor te beginnen met 2.5 meter, kan der nog altijd wat aarde bijgooien alst tekort blijkt te zijn hé

Whouz

Bericht door Whouz » do okt 15, 2009 9:07 pm

Ik zou eerst beginnen met de aanloop, maak deze een goeie lengte (als het een trap start is). Dan ga je gewoon lekker beginnen met het bouwen van de lip. Maak hem zoals jij denkt dat die lekker/goed is. Hierna gok je hoever jij denkt te komen met de snelheid van de aanloop en de ronding/steilte van de lip. ik gok tussen de 2 en 3 meter maar dat licht net aan de vorm van de lip de aanloop e.d.

groen

Bericht door groen » vr okt 16, 2009 1:21 pm

zeker 3 meter en je landing hoger maken dan je lip

en je landing niet te stijl maken in het begin als je nog niet zo goed kan inschatten hoe ver je komt

maar als je een lijntje gaat maken dan moeten de landingen wel wat stijler (en beetje hol zijn) als je genoeg snelheid wil overhouden
Loud, mean, fast & dirty

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » za okt 17, 2009 1:30 am

idd zeker wel meer dan 3 meter, anders heb je echt weinig air voor tricks of iets dergelijks!
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

khardak

Bericht door khardak » di okt 20, 2009 6:49 pm

Mathijs- schreef:idd zeker wel meer dan 3 meter, anders heb je echt weinig air voor tricks of iets dergelijks!
je dirt hoeft niet per se ver te zijn om air te krijgen hoor, maat van de oploop/afloop en hoe steil enz. maken ook heel veel uit, hoe hard je m popt etc. meeste airtijd krijg je niet altijd door de grootste dubbels...

succes
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » di okt 20, 2009 7:07 pm

khardak schreef:
Mathijs- schreef:idd zeker wel meer dan 3 meter, anders heb je echt weinig air voor tricks of iets dergelijks!
je dirt hoeft niet per se ver te zijn om air te krijgen hoor, maat van de oploop/afloop en hoe steil enz. maken ook heel veel uit, hoe hard je m popt etc. meeste airtijd krijg je niet altijd door de grootste dubbels...

succes
als je dirt te dicht op elkaar kun je wel air krijgen, maar ik heb nu al een paar keer een dirt in me tuin gebwoud van klein naar groot en van steil tot weet ik het maar ben toch tot de conclusie gekomen dat als je er een wat grotere gap tussen zet en de lip niet al te steil maakt je het lekkerst je tricks in de lucht kan doen. want als hij te steil is heb je een te groot dood punt in de lucht en dan flowt het niet meer lekker.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

khardak

Bericht door khardak » di okt 20, 2009 7:08 pm

maar als je m allen maar op lengte bouwt dan word een echt zon speed-jump en dat is ook niks waard.

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » di okt 20, 2009 7:10 pm

daar gaat het idd niet om. zo'n kicker is alleen voor snelheid of iets dergelijks, het is wel de bedoeling dat je genoeg de lucht in gaat.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

khardak

Bericht door khardak » di okt 20, 2009 7:20 pm

indd

volgens mij zijn we het er wel ong over eens , het gaat gewoon om de combinatie tussen afstand en hoogte. steilheid van de oploop en van persoonlijke voorkeur(ik vind het persoonlijk fijn om hoog te kunnen "poppen") ...

succes met zoeken ;)

mechelen biker

Bericht door mechelen biker » di okt 20, 2009 8:23 pm

khardak schreef:maar als je m allen maar op lengte bouwt dan word een echt zon speed-jump en dat is ook niks waard.
@Khardak de goude middeweg vinden

@ janne gwn bouwen wat je denkt dat goed is rond de 2/3 M
nadien aanpassen wat niet goed is
succes

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » wo okt 21, 2009 4:11 pm

Heb net me dirt in me tuin gebouwd, zat een gap tussen van meer dan 5 meter. was toch iets te groot dus zijn we bezig om hem iets kleiner te maken! Duss als je niet genoeg snelheid kunt krijgen moet je hem zeker niet te ver bouwen!
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

janne

Bericht door janne » vr okt 23, 2009 9:49 pm

we gaan hem 3 meter maken, ken al ne keer vant platform gereden en met de snelheid dak maak kpeizen dat da de ideale afstand ga zijn voor te beginnen, we kunnen der nog altijd een meterke bijlegen hé moeste et te weinig zijn...foto's volgen wel!!

hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » za okt 24, 2009 10:00 am

janne schreef:we gaan hem 3 meter maken, ken al ne keer vant platform gereden en met de snelheid dak maak kpeizen dat da de ideale afstand ga zijn voor te beginnen, we kunnen der nog altijd een meterke bijlegen hé moeste et te weinig zijn...foto's volgen wel!!
wow :shock: staat er :

we gaan hem 3 meter maken , ben al een keer van het platform afgereden en de ........... ideale afstand om mee te beginnen. we kunnen er altijd ......... foto's volgen wel 8) ???
new transition ! helemaal TOP :cap:

redoutterider

Bericht door redoutterider » za okt 24, 2009 9:43 pm

ja zoiets :lol:
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Plaats reactie