Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
de G U R U
-
Contacteer:
Bericht
door de G U R U » ma nov 02, 2009 2:10 pm
vieze vinnie schreef:cog's hebben een sterkere opbouw dan freewheels... daarbij komt dat freewheels uit zijn... en daarom ook op ten duur minder makkelijk te krijgen zijn.... een interne headset is goedkoper te vervangen, stuur kan dichter op t frame geplaatst worden, en als je je cups kapot maakt.. ben je echt kk dom..
btw... als je nu eens gewoon tips geeft in plaats van andere af te kraken... bliijf gewoon op bmxigans dan.
heb je wel eens een freewheel uit elkaar gehaald?
enige verschil tussen een freewheel en een çassette' naaf is dat het ratelsysteem bij een freewheelnaaf compleet los te maken is en bij een cassette naaf alleen de driver eruit te halen is.
en racebmxers baanwielrenners en sommige singlespeeders rijden nog steeds met freewheels dus ik denk niet dat die dingen binnenkort niet meer te krijgen zullen zijn.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
-
wildstylebmx
Bericht
door wildstylebmx » ma nov 02, 2009 2:18 pm
jup heb dr is 1 uit elkaar gehaald... kut lastig om die te fixen.. en ja. k heb is een driver uit elkaar gehaald.. stuk makkelijk te maken.... freewheels liepen bij mij altijd vast door modder en andere meuk.... en bij zo'n driver niet, veel beter geseald enzo...maarja.. k zal mn mond wel houden..... aangezien er hier mensen het toch beter weten...
vinnii.. ondanks t gekut hier. hoop ik dat je wel wat wijzer ben geworden en toch een goed besluit kan maken
UnknownBike.CO
TRASH-JAM 22 MAART... BE THERE
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » ma nov 02, 2009 2:37 pm
Ja want ELKE driver die je koopt is ALTIJD beter gesealed dan ELK freewheel. Je gebruikt echt niks om de dingen die je zegt te onderbouwen. Heb je weleens een degelijk freewheel gekocht? Niet eentje die maar 5 euro was. Een freewheel kost trouwens maar heel weinig om te vervangen, tegenover een driver die meteen rond de 60 euro is.
-
wildstylebmx
Bericht
door wildstylebmx » ma nov 02, 2009 2:44 pm
take it easy sharvan....
k zeg tog ook dat et uit mijn ervarng met die dingen is....
cog heb ik nooit kapot gehad, en een freewheel regelmatig...
denk niet dat et iets met goedkoopheid temaken had.. aangezien k verschillende merken en prijsklasses geprobeert heb.
zullen we deze bitchfight maar tezij leggen en ontopic verder gaan?
UnknownBike.CO
TRASH-JAM 22 MAART... BE THERE
-
de G U R U
-
Contacteer:
Bericht
door de G U R U » ma nov 02, 2009 4:10 pm
wildstylebmx schreef:jup heb dr is 1 uit elkaar gehaald... kut lastig om die te fixen.. en ja. k heb is een driver uit elkaar gehaald.. stuk makkelijk te maken.... freewheels liepen bij mij altijd vast door modder en andere meuk.... en bij zo'n driver niet, veel beter geseald enzo...maarja.. k zal mn mond wel houden..... aangezien er hier mensen het toch beter weten...
vinnii.. ondanks t gekut hier. hoop ik dat je wel wat wijzer ben geworden en toch een goed besluit kan maken
wat is dan het verschil in constructie waardoor cassettenaven blijkbaar zoveel sterker zijn......want daar ging het om............niet om hoe snel freewheels vies worden........want als je een goede koopt van ACS of zo valt dat ook wel mee..........
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » ma nov 02, 2009 4:31 pm
Steelhead Rider schreef:Ja want ELKE driver die je koopt is ALTIJD beter gesealed dan ELK freewheel. Je gebruikt echt niks om de dingen die je zegt te onderbouwen. Heb je weleens een degelijk freewheel gekocht? Niet eentje die maar 5 euro was. Een freewheel kost trouwens maar heel weinig om te vervangen, tegenover een driver die meteen rond de 60 euro is.
Nooit gehoord van 'over het algemeen'????
-
Vinniiee - Berichten:14
Bericht
door Vinniiee » ma nov 02, 2009 4:46 pm
wildstylebmx schreef:jup heb dr is 1 uit elkaar gehaald... kut lastig om die te fixen.. en ja. k heb is een driver uit elkaar gehaald.. stuk makkelijk te maken.... freewheels liepen bij mij altijd vast door modder en andere meuk.... en bij zo'n driver niet, veel beter geseald enzo...maarja.. k zal mn mond wel houden..... aangezien er hier mensen het toch beter weten...
Ja, ik ben nog steeds een beetje aan het zoeken. Ook in de Te Koop sectie aan het rondneuzen of daar misschien iets tussen zit. Ben wel wat wijzer geworden van dit geblaat hier, ook al is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat nou "beter" zou zijn... Maarja, door veel lezen en doen komt wijsheid

-
redoutterider
Bericht
door redoutterider » ma nov 02, 2009 5:06 pm
het beste is om zoveel mogelijk bmxen uit te testen denk ik, bij elke bmxwinkel mag je hun fietsjes wel testen en zij hebben er ook verstand van dus kunnen ze je meteen helpen..ik denk dat dit het beste is want dan voel je meteen welke voor jezelf het "beste" rijd of welke geometrie je het best rijden vind..

hopelijk heb ik je nu wat geholpen..

-
Vinniiee - Berichten:14
Bericht
door Vinniiee » ma nov 02, 2009 5:36 pm
Zeker. Ik zal wel eens langs Soulcycles oid langsgaan.
-
vieze vinnie
Bericht
door vieze vinnie » ma nov 02, 2009 5:45 pm
redoutterider
beste tip tot nu toe!!
soulcycle is je hulp in bare dagen:)
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » ma nov 02, 2009 6:30 pm
BiKeRbOi schreef:Steelhead Rider schreef:Ja want ELKE driver die je koopt is ALTIJD beter gesealed dan ELK freewheel. Je gebruikt echt niks om de dingen die je zegt te onderbouwen. Heb je weleens een degelijk freewheel gekocht? Niet eentje die maar 5 euro was. Een freewheel kost trouwens maar heel weinig om te vervangen, tegenover een driver die meteen rond de 60 euro is.
Nooit gehoord van 'over het algemeen'????
Jawel, maar volgens mij gebruikte Vincent dat niet of wel?