Vaktermen en verschillen
Moderator:Beheerders
Hey boys,
Ff een vraag, ik draal hier al een tijdje rond op zoek naar een leuke beginnersfiets. Nu wordt ik regelmatig geconfronteerd met vaktermen als "geo".
Ik neem aan dat dit te maken heeft met de afmetingen van het frame, echter kan ik als leek geen verschil zien. Wat zijn maten waar ik op kan letten?
Ik zoek een street gerichte fiets, welke specificaties zijn hier belangrijk bij? Wat is het verschil in specificaties tussen een dirter en een streeter?
Thanx Kim
Ff een vraag, ik draal hier al een tijdje rond op zoek naar een leuke beginnersfiets. Nu wordt ik regelmatig geconfronteerd met vaktermen als "geo".
Ik neem aan dat dit te maken heeft met de afmetingen van het frame, echter kan ik als leek geen verschil zien. Wat zijn maten waar ik op kan letten?
Ik zoek een street gerichte fiets, welke specificaties zijn hier belangrijk bij? Wat is het verschil in specificaties tussen een dirter en een streeter?
Thanx Kim
Don't trust anything that bleeds for five days and does'nt die! 

- Jean-Pierre
Hey Kim,
'Geo' is gewoon een makkelijk afkorting voor -> Geometrie.
Dus dat heeft met de hoeken,grades van een frame te maken.
De geo verschillen tussen een dirter en streeter zijn best groot, maar daar moet je niet bij mij voor zijn. Die comments komen er van zelf!
Kwa specificaties -> specs, is er wel vaak een groot verschil.
Dirters hebben remmen, geveerde vork, andere banden etc.
Het is maar net wat jij wil, geveerde vork of star? Remmen?
En ook iets belangrijks, hoe groot ben je? Frame maat is belangrijk.
'Geo' is gewoon een makkelijk afkorting voor -> Geometrie.
Dus dat heeft met de hoeken,grades van een frame te maken.
De geo verschillen tussen een dirter en streeter zijn best groot, maar daar moet je niet bij mij voor zijn. Die comments komen er van zelf!
Kwa specificaties -> specs, is er wel vaak een groot verschil.
Dirters hebben remmen, geveerde vork, andere banden etc.
Het is maar net wat jij wil, geveerde vork of star? Remmen?
En ook iets belangrijks, hoe groot ben je? Frame maat is belangrijk.
geo maakt enorm uit!
ik reed vanmiddag op mijn fiets (duhh) en op die van een vriend, die geo is zo anders, veel kleiner en voelt zwaarder. terwijl die lichter is.
wat ik wil zeggen, je moet echt goed opletten wat voor bike je haalt, en wat voorn geo deze heeft
het beste kom je een keer naar een street meeting en jat je een aantal fietsen voor 5 minuutjes, scheelt een hoop!
ik reed vanmiddag op mijn fiets (duhh) en op die van een vriend, die geo is zo anders, veel kleiner en voelt zwaarder. terwijl die lichter is.
wat ik wil zeggen, je moet echt goed opletten wat voor bike je haalt, en wat voorn geo deze heeft
het beste kom je een keer naar een street meeting en jat je een aantal fietsen voor 5 minuutjes, scheelt een hoop!
ik heb ff gekeken en de beste bikes voor street die hier op DP te koop staan zijn sowieso de Duncon Concrete (daar rij ik zelf ook op
) en de NS Capital
Als je liever voor nieuw gaat dan zou ik kijken naar de completes van NS bikes op www.chainreactioncycles.com Holy voor goedkoper en starre voorvork, Metropolis voor iets duurder en vering

Als je liever voor nieuw gaat dan zou ik kijken naar de completes van NS bikes op www.chainreactioncycles.com Holy voor goedkoper en starre voorvork, Metropolis voor iets duurder en vering
-
- vieze vinnie
-

Maare ik zat ff te kijken bij crc, en daar zie ik dan bijvoorbeeld de dmr drone 2008 staan. Maar bij de specificaties zie ik niet zo snel de tt maat enz. staan die ergens anders?
Enne NS is een heel mooi merk maar ik vind 400 a 500 euro genoeg om een beginnersfiets mee te kopen.
Bedankt voor alle reacties!
Groetjes Kim
Don't trust anything that bleeds for five days and does'nt die!