BMX Project..

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Mitch_s
BMX Project..

Bericht door Mitch_s » zo feb 14, 2010 7:25 pm

Hey. poosje terug heb ik een kobalt blauwe Haro F1 Series bmx gekocht.

De fiets was helemaal standaard en heb er ook veel aangedaan. Toen ik de bmx kocht waren de beschadigingen zeer lelijk overgespoten, op het stuur, de 'middenbalk' kon je de druipers van 10 meter afstand tellen en het frame bij de seat post is hij met een andere kleur blauw gespoten.. Het stuurtje heb ik met verfafbeit behandeld (pokkewerk..) en toen vervolgens weer zwart overgespoten. Ik wil nu alleen het frame nog een andere kleur spuiten, welke kleur, is me een raadsel :) ik zit te denken aan (heel erg) donker groen. verder heb ik alle onderdelen bij SoulCycle/vrienden gekocht. Hij is inmiddels zwart gespoten.

Nieuw frame, Superstar Light My Fire
Superstar Light My Fire 21,2, enjoy :)

Afbeelding

Steering
Roseanne Solid 9"
Eastern Chocker stem (type I or II)
Haro fork (from '04 F1 complete)
KGB Rhythm grips black (cut flanges)
KGB Rhythm bar ends black
Cane Creek A-Headset topcap
Cane Creek Compression ring
Cane Creek not sealed bearings
Cane Creek crownrace
Shadow carbon spacer 8mm
Cane Creek headset spacer 2mm

Cranks & parts
Eastern Pinner 3pc Cranks
Shadow Nostra plastic pedals black
Superstar Pimp 30t sprocket grey (paint black)
KMC Z510HX chrome
Macneil Spanish BB 19mm

Rearwheel:
Primo Hula Hoop rim chrome (paint black)
Odyssey hub black 12t
Odyssey spokes black
Fly Ruben tire 1.90
Fly Bikes bearings
Schwalbe innertube
Shadow rimlint
Alu valve cap green

Frontwheel:
Alex rim black
GT Hub black
Primo Spokes chrome (paint black)
KHE Mac2Dirt tire
Primo bearings
AIM Innertube
88 Axle Converter (10mm to 14mm)
Alu valve cap green

Braking:
Odyssey Trigger lever right black
Odyssey Evo 2 brake grey (paint black and cut some holes in the spares by previous owner)
Baradine brakepads clear
Soulcycle linear cable black
Fly Bikes Hanger red (paint black)
Macneil Velcro Strap black

Seat
KHE Loyal Seat combo (stripped & filled)
Primo seatclamp[/img]
Laatst gewijzigd door Mitch_s op ma mei 24, 2010 1:04 pm, 27 keer totaal gewijzigd.

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » ma feb 15, 2010 9:20 am

de fotos:

http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... 1266221873
http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... 1266222002
http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... 1266222019
http://i271.photobucket.com/albums/jj14 ... 1266238673

Blergh.. me ouders vonden het helemaal niet goed dat ik nu zonder remmen rijd.. dus moest ik een nieuwe rem bestellen.. ben nu alleen weer een beetje door me budget heen.. moet nu wachten tot volgende maand. Btw, iemand ervaring van remkabel spuiten? Heb nu een fluor gele shadow.. maar wil een zwarte.. maar ik heb geen zin om weer 10 euro moeten uitgeven..

Dirtroller

Bericht door Dirtroller » ma feb 15, 2010 9:20 pm

Het is juist vet joh.. die kabel in die kleur!! breekt de shit een beetje.. maar verder zou ik dat niet gaan spuiten.. doordat het zoveel beweegt gaat de verf er gewoon weer vanaf brokkelen zegmaar.. je zal tog ff een 10tje neer moeten tikken denk ik :P
Sunday funday pro 20"
NS Suburban 24"
Transition Trail or Park 26" for sale
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=50018

Chainslap

Bericht door Chainslap » ma feb 15, 2010 9:50 pm

Haro stickers laten namaken? Are you serious? Ik zou er juist alles aan doen om alles waar HARO op staat van m'n fiets te trekken, maargoed..
Switchen van 1pc naar 3pc cranks is sowieso een goeie zet, alleen dit lijken 3pc cranks van een stock complete, dus zijn waarschijnlijk vrij zwaar maar wel een stuk steviger dan met 1pc cranks rijden..

Als je weer wat geld te besteden hebt, zou ik zoveel mogelijk investeren om de stock parts van je fiets te vervangen voor betere parts; de wielen zijn hoogstwaarschijnlijk crap, single wall velgen en naven met open lagers, dus investeer in een goed(e) wiel(set); dubbelwandige velgen en naven met gesloten/industrielagers.
Je hebt er een Primo Rod inzitten? Prima seatpost, alleen je rijd'm slammed, dus je kunt er waarschijnlijk de helft van afzagen om wat gewicht te besparen (ding is van staal, dus niet bepaald licht)

Ik zou me in elk geval niet ál te druk maken om hoe tof je fiets er uitziet, en een remkabel overspuiten is ronduit pointless, helemaal als je brakeless rijd..

Als je op zoek bent naar 2e hands parts voor je bike, kijk ook op http://bmxigan.proboards.com/index.cgi
Goeie kans dat je hier een hoop 2e hands onderdelen zult vinden voor ongeveer de helft van de nieuwprijs ;)

Chainslap

Bericht door Chainslap » ma feb 15, 2010 9:54 pm

Oh en ik weet niet of je een typfout hebt gemaakt, maar een 12 spaaks velg wil je NIET in je fiets hebben, dubbelwandig of niet!

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 10:09 am

Chainslap schreef:Ik zou me in elk geval niet ál te druk maken om hoe tof je fiets er uitziet, en een remkabel overspuiten is ronduit pointless, helemaal als je brakeless rijd...
Dat is echt PRECIES wat ik dacht.

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » di feb 16, 2010 11:28 am

Die 12 spaaks was idd een typfout :p moest 12 tands zijn, maar dat achter wiel is goeie kwalitieit hoor, zit odyssey hub in, primo hula hoop dubble wall in.. goed wiel hoor en de lagers zijn gesealed alleen voor wiel niet.. en primo rod heb ik al een grooot stuk afgezaagd, als ik m niet had afgezaagd stak hij nog 10cm boven me frame uit. en het voorwiel is ook nog goed.

Ik zit er inmiddels ook al aan te denken om me frame zwart te spuiten en er monster energy stickers op te plakken. kan ik deze remkabel gewoon houden en de handvatten ook ;)

Chainslap

Bericht door Chainslap » di feb 16, 2010 12:58 pm

Heheh, een 12 tands velg? Ok flauw, ik snap dat je een 12 tands driver bedoelt :P
Maar je hebt sowieso een prima/o achterwiel, al is een Hula Hoop velg voor hedendaagse begrippen ietwat aan de zware kant, maar daar zou ik me voorlopig niet ál te druk om maken. Beter iets wat stevig is en flink wat klappen kan opvangen, zeker aangezien je net begint(?)..
Je voorwiel zal het voorlopig nog wel even uithouden, omdat deze over het algemeen minder te verduren krijgt dan een achterwiel , of je moet alleen maar nosedive landen..

Ik wil verder niet lullig overkomen, maar het lijkt me werkelijk totaal niet eens een heel klein beetje interessant of je nu Haro stickers laat namaken of Monster stickers op je fiets plakt, als jij daar gelukkiger van word, zou ik het vooral doen!

Just ride the damn thing :)

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » di feb 16, 2010 3:47 pm

Even voor de duidelijkheid, ik ga dus weer met remmen rijden ;) de nieuwe remmen zijn gister besteld.. en komen morgen binnen ;) alle stickers heb ik er ook al net afgepeuterd.. pokke werk.. ziet er wel meteen een stuk beter uit :)

fs180

Bericht door fs180 » di feb 16, 2010 5:38 pm

voor stickers even een mailtje naar haro, week later gratisch post

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 7:16 pm

Chainslap schreef:Just ride the damn thing :)
Zeg jij? Maar in ieder geval gast, je denkt veel te veel na over hoe je fiets eruit moet zien, rijd er gewoon op klaar.

Chainslap

Bericht door Chainslap » di feb 16, 2010 8:28 pm

Steelhead Rider schreef:
Zeg jij?
Ik heb dan ook geen één sticker op mijn fiets, dus zo word ik liever niet gezien.. :bandana:

bartfreestyle

Bericht door bartfreestyle » di feb 16, 2010 10:20 pm

doe hem gewoon roze;)
heb ik ook net gedaan met mn fietsje is egt zieek mooi

streeter

Bericht door streeter » di feb 16, 2010 11:08 pm

Mitch_s schreef:Even voor de duidelijkheid, ik ga dus weer met remmen rijden ;) de nieuwe remmen zijn gister besteld.. en komen morgen binnen ;) alle stickers heb ik er ook al net afgepeuterd.. pokke werk.. ziet er wel meteen een stuk beter uit :)
Remmen? je bedoelt toch rem hoop ik? 2 remmen op een bmx is een beetje gay :oops:
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 11:21 pm

streeter schreef:
Mitch_s schreef:Even voor de duidelijkheid, ik ga dus weer met remmen rijden ;) de nieuwe remmen zijn gister besteld.. en komen morgen binnen ;) alle stickers heb ik er ook al net afgepeuterd.. pokke werk.. ziet er wel meteen een stuk beter uit :)
Remmen? je bedoelt toch rem hoop ik? 2 remmen op een bmx is een beetje gay :oops:
Wat is er gay aan? Als je ze gebruiken kan en wilt doe je ze er toch gewoon po?

streeter

Bericht door streeter » di feb 16, 2010 11:32 pm

Steelhead Rider schreef:
streeter schreef:
Moet ie zeker zelf weten. Maar wat heb je aan twee remmen? Bij race bmx kan ik het me voorstellen, maar ik denk niet dat ie dat van plan is met zijn Haro.

Hij wil breakless rijden, maar moet van zijn ouders een rem erop. Waarom dan twee?

Simple bmx

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 11:53 pm

streeter schreef:
Steelhead Rider schreef:
streeter schreef: Remmen? je bedoelt toch rem hoop ik? 2 remmen op een bmx is een beetje gay :oops:
Moet ie zeker zelf weten. Maar wat heb je aan twee remmen? Bij race bmx kan ik het me voorstellen, maar ik denk niet dat ie dat van plan is met zijn Haro.

Hij wil breakless rijden, maar moet van zijn ouders een rem erop. Waarom dan twee?
Volgens mij begrijp jij 't niet helemaal, de vraag is niet waarom 2 remmen, maar de vraag is waarom dat meteen "gay" is volgens jou.

streeter

Bericht door streeter » di feb 16, 2010 11:57 pm

ik vind 2 remmen op een bmx een beetje gay omdat: het is niet clean, het is nutteloos, rol jij je bmx met 2 remmen maar eens een park in. Ik denk persoonlijk dat je er wel de nodige opmerkingen en vragen over krijgt. Niet dat dat van belang is, als jij dat wil moet je dat vooral doen, maar daarom is het ook mijn mening :)

Mensen lachen mij ook uit, ik rij "downhill" met een carbonnen xc stuur, en superzwakke xc wielen. Mag ik zelf weten en mensen mogen daar best hun mening over geven:)

Simple bmx

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo feb 17, 2010 1:15 am

Waarom is 't nutteloos? En dat 't niet clean is is echt bullshit, mensen moet zich realiseren dat het totaal niet gaat om hoe je fiets eruit ziet.

streeter

Bericht door streeter » wo feb 17, 2010 2:03 am

Steelhead Rider schreef:Waarom is 't nutteloos? En dat 't niet clean is is echt bullshit, mensen moet zich realiseren dat het totaal niet gaat om hoe je fiets eruit ziet.
leg jij eens uit wat het nut ervan is dan. Waarom zie ik niemand met twee remmen op een bmx rijden?

Simple bmx

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » wo feb 17, 2010 8:23 am

@ streeter; Elk statement wat je maakt is gebasseerd op wat andere riders hier wel niet van vinden, waarbij je afsluit al maakt dat niet uit of dat een andere mening niet van belang is. Het is allemaal zo veel makkelijker als iedereen doet wat die zelf mooi, goed of handig vindt, maakt het iig een stuk simpeler.

Rollatorzzzz.
Specialized Demo 8 2011

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » wo feb 17, 2010 11:07 am

Bedoelde inderdaad alleen de achterrem.. Voorrem op n bmx vind ik ook waardeloos..

Technisch gezien zijn het 2 remmen.. 2 brake arms :p
Laatst gewijzigd door Mitch_s op wo feb 17, 2010 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

streeter

Bericht door streeter » wo feb 17, 2010 11:33 am

@:r083rt

Ja je hebt volledig gelijk, maar in dit topic vraagt hij toch om meningen? Welke kleur het frame, stickers erop of eraf? remkabel overspuiten? Dus wat is jouw probleem dan ;)

Simple bmx

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » wo feb 17, 2010 11:37 am

Ik heb geen problemen hoor :D.. alleen bij het bieden om een appartement maarja daarvoor moet ik hier niet zijn..

groeten
Specialized Demo 8 2011

streeter

Bericht door streeter » wo feb 17, 2010 11:38 am

:lol: succes er mee!

Simple bmx

Plaats reactie