Stevigheid van velgen?..?...????....
Moderator:Beheerders
heyhey
ik heb een street fiets , en de velgen ervan zijn eigelijk chinese namaak volgens een fietsenmaker hier
het gaat om een Viper Sickboy
nu heb ik men achtervelg vorige week laten rechten , en nu draait die velg nog altijd niet goed
kan het zijn dat het frame krom is?... of de dropouts?
of gewoon echte kutvelgen?...
mijn vraag aan jullie bikers is :
met wat voor velgen gaan jullie streeten , en dirten?
ik neem aan dat er velgen zijn van +500euro per set en goedkopere ...
is het bij jullie ook vaak voorkomend om een slag in je velg te krijgen dan?
ben slecht 2keer zacht gaan rijden in het bos , en men velg is weer gefucked...
thanks a bunch!
joff
ik heb een street fiets , en de velgen ervan zijn eigelijk chinese namaak volgens een fietsenmaker hier
het gaat om een Viper Sickboy
nu heb ik men achtervelg vorige week laten rechten , en nu draait die velg nog altijd niet goed
kan het zijn dat het frame krom is?... of de dropouts?
of gewoon echte kutvelgen?...
mijn vraag aan jullie bikers is :
met wat voor velgen gaan jullie streeten , en dirten?
ik neem aan dat er velgen zijn van +500euro per set en goedkopere ...
is het bij jullie ook vaak voorkomend om een slag in je velg te krijgen dan?
ben slecht 2keer zacht gaan rijden in het bos , en men velg is weer gefucked...
thanks a bunch!
joff
Het frame kan krom zijn, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. De SickBoy is een redelijk budgetbike, dus er zullen gewoon slappe velgen in zitten.
Het goedkoopste is om een nieuwe sterkere velg te kopen en em in te spaken (koop er geen bij je LBS, die heeft alleen xc zooi liggen wat ie je aan zal proberen te smeren)
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... =PRICE_ASC
NS Fundamental, de velgen van DMR en FireEye en Halo, Sun Ringle MTX..
Kies er 1 en koop em
(in de juiste aantal spaken uiteraard)
Het goedkoopste is om een nieuwe sterkere velg te kopen en em in te spaken (koop er geen bij je LBS, die heeft alleen xc zooi liggen wat ie je aan zal proberen te smeren)
Kies er 1 en koop em

thanks man , ja idd kader krom leek mij wel gek , de vorige eigenaar woog 56kg ofzo :p
en deed er niet echt zotte stoten mee
de vraag is nu , die velgen , moet ik zelf naven voor kiezen , zelf inspaken , en dan laten richten?
of isser hier iemand die da kan voor een prikje?:)
zijn die velgen van die link dan zoveeeeel sterker?
cheers mate
en thanks !
en deed er niet echt zotte stoten mee
de vraag is nu , die velgen , moet ik zelf naven voor kiezen , zelf inspaken , en dan laten richten?
of isser hier iemand die da kan voor een prikje?:)
zijn die velgen van die link dan zoveeeeel sterker?
cheers mate
en thanks !
- de G U R U
- Contacteer:
inderdaad, en koop vooral geen mavic velgen, dat is echt slap klotespul en of de gemiddelde lbs daar überhaupt aan kan komen is de vraag..BiKeRbOi schreef:Het frame kan krom zijn, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. De SickBoy is een redelijk budgetbike, dus er zullen gewoon slappe velgen in zitten.
Kies er 1 en koop em(in de juiste aantal spaken uiteraard)

Laatst gewijzigd door de G U R U op di jul 06, 2010 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
ik ruik sarcasmede G U R U schreef:inderdaad, en koop vooral geen mavic velgen, dat is echt slap klotespul en of de gemmiddelde lbs daar überhaupt aan kan komen is de vraag..BiKeRbOi schreef:Het frame kan krom zijn, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. De SickBoy is een redelijk budgetbike, dus er zullen gewoon slappe velgen in zitten.

nee idd, daarom heb ik hem ook geen mavic aangeradende G U R U schreef:inderdaad, en koop vooral geen mavic velgen, dat is echt slap klotespul en of de gemmiddelde lbs daar überhaupt aan kan komen is de vraag..BiKeRbOi schreef:Het frame kan krom zijn, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. De SickBoy is een redelijk budgetbike, dus er zullen gewoon slappe velgen in zitten.

- de G U R U
- Contacteer:
mavic ex721, zijn redelijk licht en veel sterker dan die velgen die bikerb0i zonet noemde.
lichtere velgen zoals de en521 of xm719 kunnen ook maar dan moet je wel soepel rijden.
lichtere velgen zoals de en521 of xm719 kunnen ook maar dan moet je wel soepel rijden.
http://www.bike2build.nl/img/product/ca ... 0064_1.jpg
deze zag ik , maar watvoor spaken moeten er dan in ?
en eventueel dan ook nieuwe naven neem ik aan?...
- de G U R U
- Contacteer:
die zou ik zeker nemen; spaaklengte hangt af van je naaf en hoe de boel ingespaakt moet worden maar ik zou sowieso voor DT comps gaan met prolock nippels.joff schreef:http://www.bike2build.nl/img/product/ca ... 0064_1.jpg
nieuwe naaf hoeft niet per se maar als de huidige gaar is of niet al te beste kwaliteit kan je beter ook nieuwe naven laten inspaken zodat je niet later weer een nieuw wiel moet laten opbouwen als je wat mooiers wil..bij b2b hebben ze als het goed is hope pro II naven; zou een goede keus zijn, ikzelf ben iig erg tevreden over de mijne.
- de G U R U
- Contacteer: