Goede Dirt & Streetfiets
Moderator:Beheerders
Thanks mensen!
Als ik zo alles lees, heb ik voor 150eu meer, een toch wel betere bike ( prijsverhouding etc.)
En het verschil in 24inch of 26inch, moet ik eigenlijk zelf ervaren... Pfff moeilijk dit.
Ik ga trouwens meer Dirt rijden, street zal ik niet zo hgeel veel doen denk ik!
Of is er een betere complete bike? in vergelijking met de First/Dirtlove?
Als ik zo alles lees, heb ik voor 150eu meer, een toch wel betere bike ( prijsverhouding etc.)
En het verschil in 24inch of 26inch, moet ik eigenlijk zelf ervaren... Pfff moeilijk dit.
Ik ga trouwens meer Dirt rijden, street zal ik niet zo hgeel veel doen denk ik!
Of is er een betere complete bike? in vergelijking met de First/Dirtlove?
- driezzz_dirter
Ja, en nee.driezzz_dirter schreef:wow doe ens rustig man! heb je al eens op een kona gereden? en jij kent dus alles van fietsen omdat je een cap 2011 hebt?merrybike schreef:Gast ga ff snel weg. Sirieus, als je helemaal niks van fietsen weet moet je gewoon je muil houden.
Een Kona is een redelijk goede fiets, bijv de lac incl, is echt wel een tof frame. maar een cowan is echt geen fijn frame voor street, mischien voor dirt. maar voor dat geld kun je veel betere chromo frames kopen, met betere geo.
Nee ik weet sowieso niet alles, maar wel meer als iemand die zegt dat je met een kona sowieso goed zit! niet iedereen vind een frame bijv fijn, de een is fan van die geo, en de andere fan van deze geo. Maar, ik heb ondertussen op een hoop fietsen gereden, zowel NS/blkMrkt/Kona/dartmoor en noem maar op. En de kona vond ik wel een tof frame, maar ábsoluut geen top model. +Dat je veels te veel betaald voor dat frame.
wss heeft 'thomas' alleen op zijn cowan gereden, en vind hij dit frame supergaaf omdat t zn eerste is (aan zijn posts te zien). Dus ik denk dat mijn beargumenteerde mening wat beter is voor yente als een uitspraak zoals die van Thomas.
- driezzz_dirter
http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
deze kona heb ik een jaartje geleden zelf opgebouwd, en was een zeer leuke hardtail om een weekje leogang mee door te brengen+superlicht,
en je hebt gelijk,zelf heb ik ook nog een blk mrkt riot gereden, maar je kunt deze niet met elkaar vergelijken. En de bikes die je opsomt he, hoelang en op welk niveau heb je er mee gereden? 5minuten?
deze kona heb ik een jaartje geleden zelf opgebouwd, en was een zeer leuke hardtail om een weekje leogang mee door te brengen+superlicht,
en je hebt gelijk,zelf heb ik ook nog een blk mrkt riot gereden, maar je kunt deze niet met elkaar vergelijken. En de bikes die je opsomt he, hoelang en op welk niveau heb je er mee gereden? 5minuten?
ride and have fun
10minuten tot uurtje of meer. licht eraan.driezzz_dirter schreef:http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
cowan ong een dagje.
denk dat yente sowieso beter voor een chromo frame kan gaan...
Dat maakt in dit geval echt niks uit, Merrybike heeft gewoon gelijk.driezzz_dirter schreef:http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
Kona is leuk zolang je niet weet hoeveel beter andere frames wel niet zijn. De geo van zo'n Kona is gewoon belachelijk slecht tenzij je echt huge dirts springt (NWD-style dirts, niet kleine 4m gap dirts etc)
mijn cowan heeft een hele andere geometrie, ik kan het zadel veel lager krijgen maar het frame is het zelfe als die van jou.driezzz_dirter schreef:http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
Is gewoon hetzelfde frame maar dan in een kleinere maat (kortere toptube en lagere seattube)thomas16 schreef:mijn cowan heeft een hele andere geometrie, ik kan het zadel veel lager krijgen maar het frame is het zelfe als die van jou.driezzz_dirter schreef:http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
dus alle frames zijn het zelfde behalve de toptube en de seattube....BiKeRbOi schreef:Is gewoon hetzelfde frame maar dan in een kleinere maat (kortere toptube en lagere seattube)thomas16 schreef:mijn cowan heeft een hele andere geometrie, ik kan het zadel veel lager krijgen maar het frame is het zelfe als die van jou.driezzz_dirter schreef:http://www.pinkbike.com/photo/3790604/
dat zegt ie toch niet? wat is toch het probleem met mensen op dit forum.Timmos schreef:dus alle frames zijn het zelfde behalve de toptube en de seattube....BiKeRbOi schreef:Is gewoon hetzelfde frame maar dan in een kleinere maat (kortere toptube en lagere seattube)thomas16 schreef: mijn cowan heeft een hele andere geometrie, ik kan het zadel veel lager krijgen maar het frame is het zelfe als die van jou.
- de G U R U
- Contacteer:
als je kijkt naar de alu dirtlijn van Kona welTimmos schreef:dus alle frames zijn het zelfde behalve de toptube en de seattube....BiKeRbOi schreef:Is gewoon hetzelfde frame maar dan in een kleinere maat (kortere toptube en lagere seattube)thomas16 schreef: mijn cowan heeft een hele andere geometrie, ik kan het zadel veel lager krijgen maar het frame is het zelfe als die van jou.