Opening van trails => hoe krijg je grote namen/bedrijven
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Hallo,
Tegen de zomer gaan onze trails open (meer info volgt later).
Nu willen we een mooie opening houden met wat "pro's", standjes van bedrijven, workshops,etc.
Nu heb ik al gezien merken zoals Monster Energy op verschillende openingen in de benelux aanwezig waren.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Is het zo simpel om ze gewoon een mailtje te sturen of komt er meer bij kijken?
Groeten,
Thomas
Nu willen we een mooie opening houden met wat "pro's", standjes van bedrijven, workshops,etc.
Nu heb ik al gezien merken zoals Monster Energy op verschillende openingen in de benelux aanwezig waren.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Is het zo simpel om ze gewoon een mailtje te sturen of komt er meer bij kijken?
Groeten,
Thomas
-
Re: Opening van trails => hoe krijg je grote namen/bedrij
voor zover ik weet kun je ze best gewoon bellenthomasmb schreef:Hallo,
Groeten,
Thomas

-
- Contacteer:
Oké, bedankt !JustRideThatBike schreef:voor zover ik weet kun je ze best gewoon bellenthomasmb schreef:Hallo,
Groeten,
Thomasof mailen gaat ook,mss ook wat foto's van jullie trails sturen dan enzo
- de lachende derde
- Contacteer:
Waarom zouden ze een privespot sponsoren? Sponsoring is geen liefdadigheid maar reclame dus als alleen de locals er komen hebben die bedrijven er niks aan.thomasmb schreef:Toch wel erg dat ze direct vragen WAAR ze zijn![]()
We hebben er 7 jaar op moeten wachten, 2 seizoen aan gewerkt, de locatie is nog niet publiek en ze zullen ook nooit publiek worden => poort + slot.
No dig no ride, en dit nemen we vrij tot heel serieus...
-
Inderdaad, alleen locals hebben hun ook niks aan.
Monster energy kan je helpe, maar zul je met een goed verhaal moete komen denk ik
Kijk dit maar is --> http://www.monsterenergy.com/nl/nl/resources/about/
verder, een presentatie blaadje maken, en bedrijven langs gaan,
ga geen grote bedragen vragen als sponser geld, kleine beetjes zijn same 1 grote.
dan kun je ze meteen vragen voor een leuke stand plaats, en eventueel workshops.
Maarja, als je ze prive wilt houden, dan heeft het weinig zin, ze zullen toch openbaar moeten worden, lijkt mij..
Monster energy kan je helpe, maar zul je met een goed verhaal moete komen denk ik
Kijk dit maar is --> http://www.monsterenergy.com/nl/nl/resources/about/
verder, een presentatie blaadje maken, en bedrijven langs gaan,
ga geen grote bedragen vragen als sponser geld, kleine beetjes zijn same 1 grote.
dan kun je ze meteen vragen voor een leuke stand plaats, en eventueel workshops.
Maarja, als je ze prive wilt houden, dan heeft het weinig zin, ze zullen toch openbaar moeten worden, lijkt mij..
Redline Flight Pro '11
Wethepeople Reason 2011
Wethepeople Reason 2011
Bellen heeft geen nut, dan krijg je te horen dat je ze moet mailen. Logisch ook want alle afspraken en informatie moet naleesbaar zijn voor beide partijen.JustRideThatBike schreef:voor zover ik weet kun je ze best gewoon bellenthomasmb schreef:Hallo,
Groeten,
Thomasof mailen gaat ook,mss ook wat foto's van jullie trails sturen dan enzo
Als je tóch belt en het je lukt om zo een deal te maken, dan is de deal nog steeds niet officieel en loop je een grote kans dat de sponsor niet komt opdagen of later zegt van niks te weten (geen bewijs of miscommunicatie bij het doorvertellen onderling).
Leuk bedacht maar niet realistisch.martijn-bmx schreef:verder, een presentatie blaadje maken, en bedrijven langs gaan,
ga geen grote bedragen vragen als sponser geld, kleine beetjes zijn same 1 grote
Bedrijven zullen echt niet al hun leden verzamelen voor een vergaderingen over zoiets kleins. Dat kost hun alleen maar geld en kostbare tijd. Dit is goed als je zoiets organiseert als de Bavaria City Race, of Red Bull Crashed Ice, maar voor een kleine jam zullen ze je email negeren omdat dit het niet waard is voor hun, ze willen alle informatie simpel in een mailtje hebben staan. Duidelijker en simpeler kan het niet.
Zorg dat je een korte duidelijke pakkende email schrijft waarin je informatie geeft over de jam, en waarom het voor hun een goede investering is om in jouw jam te investeren. Sponsors zijn nooit liefdadigheidsorganisaties, maar handelen altijd puur uit eigen belang.
Je kan ervanuit gaan dat de bedrijven dagelijks tientallen mailtjes krijgen over aanvragingen voor sponsoring, en ze er maximaal maar een paar per maand (/per jaar, afhankelijk van het bedrijf) uit kiezen. Zorg dus dat je email kort en pakkend is want ze scrollen he snel door alle emails heen dus langdradige emails worden niet gelezen en gelijk verwijderd.
Ook dat wat je zei over geld is niet (mijn ervaring) hoe het gaat in werkelijkheid. Voordat sponsoren geld in je jam willen steken moet je jezelf bewijzen. Je moet dus zorgen dat je een hele goede jam hebt neergezet waarbij er eerst alleen maar met parts/drinken werd gesponsord. Dit is voor hun een veilige optie om jou eerst te leren kennen (ze zullen echt niet gelijk geld sponsoren aan onbekenden,over wie ze niet weten of ze het in eigen zak steken of over wie ze niet weten of die een goed evenement neer gaat zetten of een flop...).
Pas als je met ze hebt samengewerkt en ze zijn tevreden, kan je bij de volgende keren steeds om meer en meer vragen.
Sommige bedrijven hebben een groot budget voor reclame, dus dan maakt het ze minder uit om hoeveel je vraagt, als ze weten dat het een succes wordt.
Zonder die vertrouwen na eerdere samenwerking is het praktisch onmogelijk om geld te krijgen voor ditsoort evenementen, dus ook geen kleine bedragen.
-
- Contacteer:
Ik ben het mattin eens. Onze ervaring is dat sponsoring meestal in de vorm van goodies is. Wij hebben overigens meer geld gekregen van bedrijven buiten de bikescene dan van fietsmerken. Op de bike motion zie je elk jaar mooie stands met Freeride foto's e.d maar geld schuiven ho maar. Krijg je vaak verhalen als niche markt enzo. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen zoals enkele vaste sponsoren van ons park.
In deze tijd is het lastig ook omdat vaak in december de sponsor budgetten worden bepaald.
Maar blijf het proberen want de aanhouder wint en wij hebben alles bij elkaar toch zo'n 10000 euro opgehaald ( konden we ook gelijk weer aftikken voor leges bij de gemeente....).
In Doetinchem zijn een aantal fondsen die ons hebben geholpen. daarnaast hebben woningcorporaties vaak een sponsorpot.
Succes!
In deze tijd is het lastig ook omdat vaak in december de sponsor budgetten worden bepaald.
Maar blijf het proberen want de aanhouder wint en wij hebben alles bij elkaar toch zo'n 10000 euro opgehaald ( konden we ook gelijk weer aftikken voor leges bij de gemeente....).
In Doetinchem zijn een aantal fondsen die ons hebben geholpen. daarnaast hebben woningcorporaties vaak een sponsorpot.
Succes!