Kan iemand me helpen kiezen?
Moderator:Beheerders
heb 2 voorwielen gevonden maar ben aan het twijfelen welke ik moet nemen
- Ns rotary hub 10mm 36h (paars) laced on 26" Dartmoor fortress velg
of
-odyssey vandero hub 10mm 36h (zwart) laced on 26" Atomlab pimplite velg
Ik heb ergens gelezen dat de ns naven niet ontworpen zijn om met pegs te rijden, kan iemand dat bevestigen?
- Ns rotary hub 10mm 36h (paars) laced on 26" Dartmoor fortress velg
of
-odyssey vandero hub 10mm 36h (zwart) laced on 26" Atomlab pimplite velg
Ik heb ergens gelezen dat de ns naven niet ontworpen zijn om met pegs te rijden, kan iemand dat bevestigen?
okay bedankt voor de info,heb net een majesty park frame opgebouwd zit een 10mm achternaaf in maar voor de voorwiel wat raad je aan? was trouwens gisteren nog het filmpje aan het kijken van de 2009 trashbike jam diew Roco weet je toevallig zijn volledige naam? dat was een super vette tailwhip!Mattin schreef:10mm achternaven zijn sowieso niet ontworpen om met pegs mee te rijden.
Heb zelf een NS achternaaf gehad (Coaster II Pro ofzo) en was er heel tevreden mee, 2 jaar probleemloos mee gereden voordat mijn as brak. Had toen geen pegs op mn fiets..
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
QuintilianiOscarito schreef:okay bedankt voor de info,heb net een majesty park frame opgebouwd zit een 10mm achternaaf in maar voor de voorwiel wat raad je aan? was trouwens gisteren nog het filmpje aan het kijken van de 2009 trashbike jam diew Roco weet je toevallig zijn volledige naam? dat was een super vette tailwhip!Mattin schreef:10mm achternaven zijn sowieso niet ontworpen om met pegs mee te rijden.
Heb zelf een NS achternaaf gehad (Coaster II Pro ofzo) en was er heel tevreden mee, 2 jaar probleemloos mee gereden voordat mijn as brak. Had toen geen pegs op mn fiets..
NS naven en Fortress velg zijn sowieso heel goed.
Ik weet niks van die Ody naaf af dus daar kan ik niks over zeggen. Pimplite velg schijnt wel heel goed te zijn. Vergelijkbaar met de Dartmoor Raider, het lichtere broertje van de Fortress
Laatst gewijzigd door Mattin op di nov 20, 2012 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wil peg voor , 10mm of 14mm ,heb een rebate park ,geen disc nokken ,geiwicht niet zo belangrijkMattin schreef:QuintilianiOscarito schreef:okay bedankt voor de info,heb net een majesty park frame opgebouwd zit een 10mm achternaaf in maar voor de voorwiel wat raad je aan? was trouwens gisteren nog het filmpje aan het kijken van de 2009 trashbike jam diew Roco weet je toevallig zijn volledige naam? dat was een super vette tailwhip!Mattin schreef:10mm achternaven zijn sowieso niet ontworpen om met pegs mee te rijden.
Heb zelf een NS achternaaf gehad (Coaster II Pro ofzo) en was er heel tevreden mee, 2 jaar probleemloos mee gereden voordat mijn as brak. Had toen geen pegs op mn fiets..
Wil je pegs of geen pegs voor? 10/15/20mm naaf? Wel of geen disc nokken, gewicht belangrijk en welk budget ongeveer?
budget max 100 euro l\iefst minder
- vieze vinnie
- Berichten:441
- Lid geworden op:ma feb 09, 2009 10:02 am
- Locatie:Ede
10mm met pegs kan opzich wel... als t maar geen female hub boutjes heeft. Dat had ik ook en die heb ik tot tweemaal toe helemaal naar de klote gereden. Ben daarna naar gewoon male gegaan en toen had ik nergens last van.
teamrider:
www.psbmx.com
www.psbmx.com
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
Onzin, volgens George French (Ody/Gsport) is een 10mm female met 20mm as sterker dan een 14mm male axle naaf. Als je twee female axles tot moes rijdt dan ligt dat waarschijnlijk aan je manier van grinden.vieze vinnie schreef:10mm met pegs kan opzich wel... als t maar geen female hub boutjes heeft. Dat had ik ook en die heb ik tot tweemaal toe helemaal naar de klote gereden. Ben daarna naar gewoon male gegaan en toen had ik nergens last van.
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
- vieze vinnie
- Berichten:441
- Lid geworden op:ma feb 09, 2009 10:02 am
- Locatie:Ede
kan die george wel leuk zeggen... alleen denk ik dat hij vergeet dat een hoop female hubjes aluminium binnenwerk hebben. Heeft geen fuck met grinden te maken maar wel met materiaal keuze. Ik heb nog nooit een 14 of 10mm male hubje gebroken en female wel. Mijn ervaring zegt mij dat ik dus voor een male hubje zou gaan.de lachende derde schreef:Onzin, volgens George French (Ody/Gsport) is een 10mm female met 20mm as sterker dan een 14mm male axle naaf. Als je twee female axles tot moes rijdt dan ligt dat waarschijnlijk aan je manier van grinden.vieze vinnie schreef:10mm met pegs kan opzich wel... als t maar geen female hub boutjes heeft. Dat had ik ook en die heb ik tot tweemaal toe helemaal naar de klote gereden. Ben daarna naar gewoon male gegaan en toen had ik nergens last van.
Wat iemand anders daar mee doet moet hij zelf weten. Ik geef enkel mijn eigen ervaring mee. Daarmee is mijn ervaring ook niet als onzin te bestempelen.
teamrider:
www.psbmx.com
www.psbmx.com
maar waar lig het verschil dan precies tussen de 2 naven
de nsbikes website vermeldns "the rotary 10mm is designed for pegless riding" . wat is het verschil met de odyssey vandero female hub ?
beide bodys zijn van 6061 alu en de conenuts van 7075 beide zijn female en 10 mm.
ik wil trouwens alleen een peg voor hebben om hang 5's te doen en niet om te grinden
En heb het voorwiel gekocht met de ns naaf en de dartmoor fortress velg
de nsbikes website vermeldns "the rotary 10mm is designed for pegless riding" . wat is het verschil met de odyssey vandero female hub ?
beide bodys zijn van 6061 alu en de conenuts van 7075 beide zijn female en 10 mm.
ik wil trouwens alleen een peg voor hebben om hang 5's te doen en niet om te grinden
En heb het voorwiel gekocht met de ns naaf en de dartmoor fortress velg
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer:
Ja, jóuw materiaalkeuze. Er zijn meer dan genoeg hufterproof (female) naven dus als jij er een uitkiest met lichtgewicht alu binnenwerk en die vervolgens aan bonken rijdt ligt dat aan jezelf.vieze vinnie schreef:kan die george wel leuk zeggen... alleen denk ik dat hij vergeet dat een hoop female hubjes aluminium binnenwerk hebben. Heeft geen fuck met grinden te maken maar wel met materiaal keuze. Ik heb nog nooit een 14 of 10mm male hubje gebroken en female wel. Mijn ervaring zegt mij dat ik dus voor een male hubje zou gaan.de lachende derde schreef:Onzin, volgens George French (Ody/Gsport) is een 10mm female met 20mm as sterker dan een 14mm male axle naaf. Als je twee female axles tot moes rijdt dan ligt dat waarschijnlijk aan je manier van grinden.vieze vinnie schreef:10mm met pegs kan opzich wel... als t maar geen female hub boutjes heeft. Dat had ik ook en die heb ik tot tweemaal toe helemaal naar de klote gereden. Ben daarna naar gewoon male gegaan en toen had ik nergens last van.
Wat iemand anders daar mee doet moet hij zelf weten. Ik geef enkel mijn eigen ervaring mee. Daarmee is mijn ervaring ook niet als onzin te bestempelen.
'Die' George is trouwens een van de meest gewaardeerde bmx ontwerpers met een universitaire titel EN minstens 20 jaar fietservaring dus zijn (onderbouwde) mening zegt een stuk meer dan het feit dat jij 2 naven verrot gereden hebt.
- vieze vinnie
- Berichten:441
- Lid geworden op:ma feb 09, 2009 10:02 am
- Locatie:Ede
Dat is een prima onderbouwing. Ik heb zelf met ns hubjes gereden en die zijn idd niet voor Pegs bedoelt. Echter denk ik dat een hang5 op elke 10mm as prima werkt.de lachende derde schreef:Ja, jóuw materiaalkeuze. Er zijn meer dan genoeg hufterproof (female) naven dus als jij er een uitkiest met lichtgewicht alu binnenwerk en die vervolgens aan bonken rijdt ligt dat aan jezelf.vieze vinnie schreef:kan die george wel leuk zeggen... alleen denk ik dat hij vergeet dat een hoop female hubjes aluminium binnenwerk hebben. Heeft geen fuck met grinden te maken maar wel met materiaal keuze. Ik heb nog nooit een 14 of 10mm male hubje gebroken en female wel. Mijn ervaring zegt mij dat ik dus voor een male hubje zou gaan.de lachende derde schreef: Onzin, volgens George French (Ody/Gsport) is een 10mm female met 20mm as sterker dan een 14mm male axle naaf. Als je twee female axles tot moes rijdt dan ligt dat waarschijnlijk aan je manier van grinden.
Wat iemand anders daar mee doet moet hij zelf weten. Ik geef enkel mijn eigen ervaring mee. Daarmee is mijn ervaring ook niet als onzin te bestempelen.
'Die' George is trouwens een van de meest gewaardeerde bmx ontwerpers met een universitaire titel EN minstens 20 jaar fietservaring dus zijn (onderbouwde) mening zegt een stuk meer dan het feit dat jij 2 naven verrot gereden hebt.
Voor de lachende derde: zou je in het vervolg iemand zijn ervaring niet willen aanvallen? Komt nog al negatief en respectloos over. Daarnaast heeft oscarito meer aan de vraag welke hub ik dan had. Als je die info had, kon je ook gewoon zeggen dat de ns hubjes daar niet voor geschikt zijn voor de keuze van materiaal. Is een stuk meer ontopic en vriendelijker.
Verder moet ik wel zeggen dat je altijd wel veel achtergrond en feiten weet over materiaal. Kan ik erg waarderen.

teamrider:
www.psbmx.com
www.psbmx.com