ombouwen tot singlespeed
Moderator:Beheerders
- redoutterider
je fietsenmaker is de helft vergeten 

Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.remmie_dirt schreef:ik had het voor 20 euro nog beter gedaan. tsjezus he...
Ik denk dat het een goede deal is!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
nee dat dan weer niet, haha. Maar ik had het zeker beter kunnen doen met een goedkopere kettingspanner.JJ schreef:Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.remmie_dirt schreef:ik had het voor 20 euro nog beter gedaan. tsjezus he...
JJ
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/
http://remmiedirt.pinkbike.com/
OMBOUWEN TOT SINGELSPEED
het setje koste 35 euro en 15 euro omdat hij er 20 min mee bezig was 

Build it. Ride it.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik had ook een andere spanner genomen idd, maar verder is het een goede deal. De meeste shops hebben dit soort zaken helemaal niet liggen, dus hij komt hier goed mee weg!remmie_dirt schreef:nee dat dan weer niet, haha. Maar ik had het zeker beter kunnen doen met een goedkopere kettingspanner.JJ schreef:Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.remmie_dirt schreef:ik had het voor 20 euro nog beter gedaan. tsjezus he...
JJ
JJ
Re: OMBOUWEN TOT SINGELSPEED
De voorderailleur had er sowieso af gemogen. En op je crankset zit het kleinste tandwiel nog. Om die eraf te halen, had het crankstel gedemonteerd moeten worden, maar daar had je fietsenmaker misschien geen tijd voor? Daarnaast kan er waarschijnlijk nog wel een hele link uit de ketting, in ieder geval een halve. Dat zou meer spanning en dus minder kans op een aflopende ketting geven. Maar ik weet zo niet hoever je die Surly spanner op kan spannen en of er echt nog een hele schakel uit de ketting kan. En halflinks hebben maar weinig fietsenmakers op voorraad liggen.the nooby schreef:welke helft heeft is die vergeten dan?

Functioneel is er wrs niets mis met de montage, maar er zijn dus wel wat veel onnodige versnellingsdingen blijven hangen.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Surly kun je met conus sleutel zelf op gewenste spanning brengen, dus dat is geen probleem. In dit geval is de derailleur een goede chain guide 

naar mijn idee is het goed gebeurt (door een directe collega). De tijd gevonden om in een superdrukke winkel op zaterdagmiddag zonder afspraak dit klusje te doen...
Voorderailleur als chainguide laten zitten en we waren echt even door de halflinks heen, vandaar dat de ketting deze lengte heeft.
Een montage kan altijd anders/beter, maar dit is voor een zeer scherpe prijs functioneel gemonteerd als je het mij vraagt.
Voorderailleur als chainguide laten zitten en we waren echt even door de halflinks heen, vandaar dat de ketting deze lengte heeft.
Een montage kan altijd anders/beter, maar dit is voor een zeer scherpe prijs functioneel gemonteerd als je het mij vraagt.
Remmie, moet je misschien maar eens een fietsenwinkel beginnen...remmie_dirt schreef:nee dat dan weer niet, haha. Maar ik had het zeker beter kunnen doen met een goedkopere kettingspanner.JJ schreef:Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.remmie_dirt schreef:ik had het voor 20 euro nog beter gedaan. tsjezus he...
JJ
krijgt ie nog meer tijd voor dit soort reactiesTIthomas schreef:Remmie, moet je misschien maar eens een fietsenwinkel beginnen...remmie_dirt schreef:nee dat dan weer niet, haha. Maar ik had het zeker beter kunnen doen met een goedkopere kettingspanner.JJ schreef: Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.
JJ

/Marten
-
-
Misschien moet je alles niet zo serieus nemen.TIthomas schreef:Remmie, moet je misschien maar eens een fietsenwinkel beginnen...remmie_dirt schreef:nee dat dan weer niet, haha. Maar ik had het zeker beter kunnen doen met een goedkopere kettingspanner.JJ schreef: Als jij voor 20 euro een Surly spanner, Surly kransje en de benodigde arbeid kunt leveren word je nooit rijk.
JJ
OMBOUWEN TOT SINGELSPEED
ik vind het een goede deal het mooie van bikeplanet is
ze hebben meestal wel een gaatje hebben voor als je iets heb

Build it. Ride it.
TIthomas schreef:naar mijn idee is het goed gebeurt (door een directe collega). De tijd gevonden om in een superdrukke winkel op zaterdagmiddag zonder afspraak dit klusje te doen...
Ik zie een tevreden klant en een winkel die service geleverd heeft. Top. Gewetensvraag blijft: had je het op je eigen fiets ook zo gedaan?the nooby schreef:ik vind het een goede deal het mooie van bikeplanet is

OMBOUWEN TOT SINGELSPEED
er is maar een probleem dat hij soms doortrapt
maar denk niet dat het daar aan licht maar meer aan mijn gewicht

Build it. Ride it.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
ketting iets inkorten met een half link, kan helpen..
JJ
JJ
Een ketting trapt niet door, tenzij:the nooby schreef:er is maar een probleem dat hij soms doortrapt![]()
[ ] de ketting versleten is
[ ] het tandwiel versleten is
[ ] beide
/Marten
OMBOUWEN TOT SINGELSPEED
ik denk dat je gelijk heb jj en mijn ketting en tandwiel zijn nog nieuw
ga snel nog even langs voor wat spullen

Build it. Ride it.
Voortandwiel is ook nieuw?the nooby schreef:ik denk dat je gelijk heb jj en mijn ketting en tandwiel zijn nog nieuw
/Marten
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Niet waar. Als hij met een spanner niet genoeg ketting wrap heeft kan hij doortrappen..marten schreef:Een ketting trapt niet door, tenzij:the nooby schreef:er is maar een probleem dat hij soms doortrapt![]()
[ ] beide
JJ
Vuistregel, de ketting moet minimaal over 1/3 van het tandwiel in ingrijping zijn, en dat lijkt hier wel gelukt. Als de ketting klappert kan er natuurlijk van alles gebeurenJJ schreef:Niet waar. Als hij met een spanner niet genoeg ketting wrap heeft kan hij doortrappen..marten schreef:Een ketting trapt niet door, tenzij:the nooby schreef:er is maar een probleem dat hij soms doortrapt![]()
[ ] beide
JJ
/Marten
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Uit ervaring weet ik dat die vuistregel niet klopt, of mss alleen op 100% goede interface tussen ketting en tandwiel. Anders trap je hem in sommige gevallen ook op perfect glad asfalt gewoon door.
JJ
JJ