Wil een Banchee bouwen, (heel) graag advies

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
NXG
Wil een Banchee bouwen, (heel) graag advies

Bericht door NXG » ma jun 12, 2006 8:59 pm

ik zou graag of een scirocco of een scratch hebben met 24" wielen...zelf ben ik van origine XC rijder en BMXer dus ik zit flink te dubben welk frame ik nu moet kopen

mijn vraag ff, de scratch heeft een BMX bracket en de scirocco zo te zien/lezen niet

van bmx brackets weet ik wel genoeg, maar als ik nou de scirocco zou nemen, wat voor een crank/bracketas advies zouden jullie me geven (geen onzinnig dure shit, t gaat toch allemaal kapot)

nog belangrijker..de 24" wielen....welk merk..en ook waar kan ik ze kopen? wel met schijf natuurlijk

ben u dankbaar voor enig advies (vooral van Banchee rijders) ;)
alles kan kapot

-Noize-

Bericht door -Noize- » ma jun 12, 2006 9:57 pm

yoow, ik heb n scirocco met gwn een supergoedkoop ding erin n shimano bb-es-52 ofzow , en die doet het tot nu nog (mar kep die fiets pas net duss..) . eigenlijk best wa problemen mee gehad: er kraakte van alles en tikken, dus ik en mn vader de cranks eraf en kijken wat het probleem was.... je kon het bottom bracket met je HAND eruit draaien :shock: :shock: dat was de kraak dus..

toen weeer gwn met montagepasta gemonteerd... kraakte die na een tijdje weeer :o ... dus weer eruit gehaaalt (zonder moeite) en met mongatge pasta EN lock-tite ( natuurlijk niet gemengt) gemonteerd en hij blijft nu aardig zitten :D , maar ik heb nog steeds last van ''tikken'' in de crank (2006 deore) , en dat ligt aan de crankbouten , die elke keer maar weer los komen ( zelfs met ALLEEN lock-tite :? )

dus.. volgende BB word n betere :| en de crank ook

de scirocco rijd erg fijn (vind ik)
ik heb 26'' wielen voor en achter , maar je kan ook 24'' voor en achter rijden , of 26'' voor en 24'' achter.
ik heb wel een gelezen dat je cranks dan wel dicht bij de grond komen ( maar da zou opgelost kunnen zijn door kortere cranks en dunnere pedalen???

chek ook nog even www.mtbr.com voor reviews.
en www.bansheebikes.com

scirocco is trouwens winaar van de mtbr choise awards in de freeride hardtail klasse 2005.

alvast succes met je keuze maken :)

krekker

Bericht door krekker » ma jun 12, 2006 10:01 pm

waarvoor wil je de fiets eigenlijk gaan gebruiken . . .

NXG

Bericht door NXG » ma jun 12, 2006 11:41 pm

ik wil door een mijnenveld fietsen
alles kan kapot

krekker

Bericht door krekker » ma jun 12, 2006 11:50 pm

Een banshee kan veel hebben, maar dat nou net niet

Afbeelding

Dan zou ik dus zoiets kopen.
Even ter informatie:
If you close your eyes, fire a squirt gun around the room and listen carefully, you'll hear a different noise depending on what was hit (wall, rug, sleeping cat). That's the principle behind ELADIN, the newest idea in mine detection. By shooting water into a minefield and monitoring sounds, the system can detect and disarm explosives without setting them off. There's certainly no shortage of targets: tens of millions of mines lie buried in war zones around the world

(ps. banShee)

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » di jun 13, 2006 7:24 am

Khad sun doubletracks genomen lekker sterk;)

Site waar je ze kunt kopen: http://www.2xdbikez-com.nl02.members.pc ... wheels.htm

Mzzltom

SebaZ

Bericht door SebaZ » wo jun 14, 2006 10:30 am

Of je koopt een perfecte Scratch tweede hands?

Je krijgt hetzelfde en kost een stuk minder 8)

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo jun 14, 2006 6:29 pm

die scratch is idd PERFECT, k kan niks vinden wat lelijk is...
maar waar wil je die fiets nou echt voor gebruiken ( behalve dan dat je door een mijnenveld wilt gaan fietsen)

ik gok zelf op: Dirt en street , aangezien het onderwerp daar onder staat.

Plaats reactie