Fiets singel speed maken
Moderator:Beheerders
heeey,
ik word nu al gek van die klapperende ketting, dus is mijn vraag hoe maak ik hem singel speed?
weten jullie een webshop die die spullen verkoopt?
ik word nu al gek van die klapperende ketting, dus is mijn vraag hoe maak ik hem singel speed?
weten jullie een webshop die die spullen verkoopt?
ligt eraan of je horizontale of vertikale dropouts hebt.
je moet zoiezo een dmr ss kit hebben
http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... id=HUBSSSK
en met vertikale dropouts ook een ketting spanner bijvoorbeeld deze dmr tension seeker
http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... emid=CDSTS
alles te verkrijgen bij www.sdgbikesports.com
je moet zoiezo een dmr ss kit hebben
http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... id=HUBSSSK
en met vertikale dropouts ook een ketting spanner bijvoorbeeld deze dmr tension seeker
http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... emid=CDSTS
alles te verkrijgen bij www.sdgbikesports.com
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
http://shop.cnc-bike.dejoddi schreef:Oké, bedankt
weet iemand een niet al te dure maar wel goede cranck set?
Holzfeller crankset voor 140 ofzo, is te vertrouwen (heb ik 'em ook gehaald) en Holzfeller zit bij de top ...dus
ik zou geen SS kit kopen, het is veel goedkoper van gewoon zelf een kransje te kopen en gewoon de rest op te vullen met opvulringen uit oude casettes. Het is zo veel goedkoper en je hebt de vrije keuze welk kransje je neemt. En koop ook geen tensioner zoals een point, surly of dmr, die dingen klapperen als de pest, gebruik een fixed tensioner, eentje dat je dus kan vastvijzen of anders gewoon je derailleur en maak de ketting zo kort mogelijk.
zo eentje dusmtbfreak schreef:http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... emid=CDSTS

bedoel je zo'n kransje: http://shop.cnc-bike.de/catalog/images/shimano_dx_.jpgFry schreef:ik zou geen SS kit kopen, het is veel goedkoper van gewoon zelf een kransje te kopen en gewoon de rest op te vullen met opvulringen uit oude casettes. Het is zo veel goedkoper en je hebt de vrije keuze welk kransje je neemt. En koop ook geen tensioner zoals een point, surly of dmr, die dingen klapperen als de pest, gebruik een fixed tensioner, eentje dat je dus kan vastvijzen of anders gewoon je derailleur en maak de ketting zo kort mogelijk.
maar uit oude casettes hoeveel heb je er nodig volgens mij heb ik er maar 1 liggen, hoe zou ik dat op kunnen lossen, want een ss setje bestaat tog ook alleen uit paar spacers kransje en een ring?
zo'n ss kransje moet je zeker kopen, normale tandwieltjes hebben veel kortere tanden die staan niet in t midden zodat je beter kan schakelen
als je een tandwieltje van je cassette gebruikt ga je cker veel last hebben van chainsuck, en met een ss kransje helemaal niet meer (geloof me ik spreek uit ervaring)
als je een tandwieltje van je cassette gebruikt ga je cker veel last hebben van chainsuck, en met een ss kransje helemaal niet meer (geloof me ik spreek uit ervaring)
maar zoals dit ss setje kan je dus ook alleen gebruiken als je een stalen ding hebt waar je casette opzit?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14146
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14146
ik zou dergelijke set niet kopen, enkel dat kransje, dat kost 4 euro. En dan een 2-tal oude casettes bij je fietsenboer gaan vragen, heeft hij normaal wel in zijn vuilbak liggen, van iemand die zijn casette heeft vervangen. Daar haal je de spacers uit en het laatste kransje van de casette samen met de lockring, en klaar is kees voor 4 euro ipv 25.joddi schreef:maar zoals dit ss setje kan je dus ook alleen gebruiken als je een stalen ding hebt waar je casette opzit?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14146
En aparte spacers zijn beter dan zo 2 ringen want je kan je kransje plaatsen op je casette waar je maar wilt, zodat je ketting mooi recht ligt.
Gebruik als tensioner gewoon je derailleur die je met een stukje remkabel op zijn plaats houdt en geen tensioner. Maak je ketting daarbij dan zo kort mogelijk en je zal geen geklapper hebben. En je hoeft geen extra geld uit te geven, 4-5 euro is all you need.
ow ja idd, vergeten, ik heb bij singlespeed.nl 10 euro betaald, maar woon in belgie, voor nederland zal het 1 euro of zo zijn, doen dus, die singlespeed.nl, superservice en superkerel, die JJ.Faxmulder schreef:Singlespeed.nl he!!
OF anders bij gezocht ff posten!
Mensen hebben vast nog wel wat liggen!
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Thanks Fry 
Gewoon je oude crankstel gebruiken en de ring vast zetten met boutjes voor een enkele ring.
DX kransjes zijn er niet meer zoveel, worden even niet meer geleverd door shimano maar ze staan wel weer bij de nieuwe DX-R groep in de 2007 folder, dus ze zullen wel weer komen.
In 2007 komt Point met betaalbare (ongeveer 8 euro) kransjes. Verder is het even moeilijk op het moment...
Spannen met oude derailleur of een simpele spanner.
achter kransje is het belangrijkst, vervang je de niet dan gaat de ketting er zeker af lopen.
JJ

Gewoon je oude crankstel gebruiken en de ring vast zetten met boutjes voor een enkele ring.
DX kransjes zijn er niet meer zoveel, worden even niet meer geleverd door shimano maar ze staan wel weer bij de nieuwe DX-R groep in de 2007 folder, dus ze zullen wel weer komen.
In 2007 komt Point met betaalbare (ongeveer 8 euro) kransjes. Verder is het even moeilijk op het moment...
Spannen met oude derailleur of een simpele spanner.
achter kransje is het belangrijkst, vervang je de niet dan gaat de ketting er zeker af lopen.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
BTW JJ mijn probleempje met het surly kransje is opgelost, na even op elkaar inrijden van ketting en kransje werkt het nu vlekkeloos.JJ schreef:Thanks Fry
Gewoon je oude crankstel gebruiken en de ring vast zetten met boutjes voor een enkele ring.
DX kransjes zijn er niet meer zoveel, worden even niet meer geleverd door shimano maar ze staan wel weer bij de nieuwe DX-R groep in de 2007 folder, dus ze zullen wel weer komen.
In 2007 komt Point met betaalbare (ongeveer 8 euro) kransjes. Verder is het even moeilijk op het moment...
Spannen met oude derailleur of een simpele spanner.
achter kransje is het belangrijkst, vervang je de niet dan gaat de ketting er zeker af lopen.
JJ