to dirt, or not to dirt?
Moderator:Beheerders
vraagje waarmee ik al weken zit:
wat koop je als je al 2 maanden fietst (redelijk niveau, one handers, x-up...)
en je wilt een nieuwe fiets.
ik heb vooral interesse in nieuwe tricks in de lucht (niet gewoon hoog rondspringen); 360°, no footers, seatgrabs (kan ik al bijna), tobogans...
de bedoeling is dan om én op skateparks, én op dirts te springen...
bmx?
of
dirtbike?
wat koop je als je al 2 maanden fietst (redelijk niveau, one handers, x-up...)
en je wilt een nieuwe fiets.
ik heb vooral interesse in nieuwe tricks in de lucht (niet gewoon hoog rondspringen); 360°, no footers, seatgrabs (kan ik al bijna), tobogans...
de bedoeling is dan om én op skateparks, én op dirts te springen...
bmx?
of
dirtbike?
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ht=pashley
Mengeling tussen bmx en mtb, kleinere mtb dus, volgens mij ideaal voor wat je zoekt...
Mengeling tussen bmx en mtb, kleinere mtb dus, volgens mij ideaal voor wat je zoekt...
Heeft ronde wielen
remmie_dirt heeft nog voordat ie zn dk general lee heeft gekocht aan iemand die een trailblade in zn general lee had gevraagd hoe dat rijdt en of een verende vork kan, maar die gast zei dat zelfs die trailblade (26" starre vork) de geo al een beetje heeft verneukt, dus dat een verende vork helemaal slecht zal rijden
... op een MTB-forum. Nu ben ik niet zo van de trucjes (meer "racer"), maar persoonlijk vind ik m'n BMX aanzienlijk agieler dan m'n MTB.quinten schreef:een dirtbike is dus blijkbaar geschikter als ik de reacties (thanks)lees;
Je twijfelt tussen een BMX en een MTB, maar een MTB met starre vork is geen optie omdat het dan bijna een BMX is.de bedoeling is wel dat er een geveerde vork opstaat, want anders is er bijna geen verschil meer met een bmx

Of een DK General Lee nu een BMX of een MTB is, kun je nog discussieren (De GL 24" dan, de 20" is zonder twijfel een BMX). Aangezien dat 24" BMX al bekend waren toen een DH'er nog nauwelijks van een XC'er te onderscheiden was, ga ik voor het eerste...
-
Cheeta schreef:... op een MTB-forum. Nu ben ik niet zo van de trucjes (meer "racer"), maar persoonlijk vind ik m'n BMX aanzienlijk agieler dan m'n MTB.quinten schreef:een dirtbike is dus blijkbaar geschikter als ik de reacties (thanks)lees;
wat betekent "agieler"?
Je twijfelt tussen een BMX en een MTB, maar een MTB met starre vork is geen optie omdat het dan bijna een BMX is.de bedoeling is wel dat er een geveerde vork opstaat, want anders is er bijna geen verschil meer met een bmx
voor mij is buiten de maat van de wielen en frame, de voorvork die het verschil maakt; op een bmx kan je toch geen geveerde vork zetten?
-
agiel: vlug van bewegingquinten schreef:wat betekent "agieler"?
synoniem: beweeglijk, soepel
Zou ik niet te hard roepen, die fout hebben een heleboel mensen gemaakt in de mid-90's met de Answer Pro-Forx...voor mij is buiten de maat van de wielen en frame, de voorvork die het verschil maakt; op een bmx kan je toch geen geveerde vork zetten?

Vanzelfsprekend in prachtig paars met matching paars geannodiseerd Profile tandblad, en half-doorzichtige paarse Odi handvatten...
-
hoe groot ben jij??
als ik jou was zou ik bmx rijden als je wat langer rij en er al wat van kan want op bmx kan je veel beter snelle tricks doen en wat je allemaal al kan zou ik gewoon bmx rijden heb je ook al een veel betere style als je toch ooit nog mtb wil rijden
dus
BMX: als je tricks wil gaan doen
MTB: voor als je wat langer ben en wilt flowen
greetz bas
als ik jou was zou ik bmx rijden als je wat langer rij en er al wat van kan want op bmx kan je veel beter snelle tricks doen en wat je allemaal al kan zou ik gewoon bmx rijden heb je ook al een veel betere style als je toch ooit nog mtb wil rijden

dus
BMX: als je tricks wil gaan doen

MTB: voor als je wat langer ben en wilt flowen

greetz bas
ik ben 1.80, maar ik denk dat ik heb besloten om een dirtbike te kopen, met 24" wielen, zodat het verschil tussen bmx een pak kleiner wordt.
als je die jongens van ROAM (youtube) ziet, doen die gewoon alle mogelijk bmxtricks gewoon op mtb.
en als je dan toch eens in bos wil dirten, ben je beter af met een mtb;
moest het mij niet aanstaan, koop ik me gewoon een bmx erbij.
als je die jongens van ROAM (youtube) ziet, doen die gewoon alle mogelijk bmxtricks gewoon op mtb.
en als je dan toch eens in bos wil dirten, ben je beter af met een mtb;
moest het mij niet aanstaan, koop ik me gewoon een bmx erbij.

-
ben ik het me eens:P
het licht er helemaal aan waar je goed in bent...
ik heb voordat ik ee 26" dirtbike kocht bijna een jaar op een bmx greden en daar bakte ik niks van, nu heb ik bijna 2 maandme dirtbike en kan al veel meer dan ooit op een bmx:P
en persoonlijk vind ik mtb er ook vetter uit zien
het licht er helemaal aan waar je goed in bent...
ik heb voordat ik ee 26" dirtbike kocht bijna een jaar op een bmx greden en daar bakte ik niks van, nu heb ik bijna 2 maandme dirtbike en kan al veel meer dan ooit op een bmx:P
en persoonlijk vind ik mtb er ook vetter uit zien
Eastern Shovelhead
Brave machine 22 met DJ1
Brave machine 22 met DJ1