24" street fiets voor beginner gezocht

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Furrikain
24" street fiets voor beginner gezocht

Bericht door Furrikain » wo aug 08, 2007 3:49 am

Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een goeie 24" street bike voor een beginner.

Eerst en vooral zijn er een paar dingen waar hij aan moet voldoen:

- 24" velgen
- liefst singlespeed
- budget max. 1000 euro (uiteraard mag minder ook)
- geveerde vork hoeft niet, maar indien wel graag meteen goeie kwaliteit
- zeer belangrijk: frame moet doenbaar zijn voor iemand van 1.95 a 2.00m groot.

Ik heb m'n huiswerk al wat gedaan en kom van een XC, dus het lastigste is voor mij inschatten wat nou een goed frame is voor een groot iemand, meteen de belangrijkste reden dat ik dit topic open.

Dingen die ik tot nu toe gezien heb die mij aanstaan zijn:

1) GT Ruckus UF 24"
Afbeelding

SPECS: ruckus frame, 59.9cm toptube, tektro aquila mechanische schijfrem, tekro v-brake achterrem, Sun Rhyno Lite velgen, Kenda Kiniption & K-rad banden, voor de rest veel GT branded spul

Richtprijs: 609 euro

2) Agent Bikes Smith
Afbeelding

SPECS: smith frame (geen idee of verschillende maten te krijgen zijn bij de complete), max 58.2cm toptube, tektro schijfrem achter (model niet gespecifieerd), Rock Shox Argyle 318 vork, KHE 3-piece cranks, NS Bikes stem, Sun Single Track velgen met Schwalbe Table Tops, rest niet echt gespecifieerd

Richtprijs: 999 euro

3) We The People Unified 24"
Afbeelding

SPECS: http://wethepeople.de/V3/product/109

Richtprijs: 600 euro

Het lijkt nogal logisch om meteen te roepen dat die Agent de beste van de drie is, maar de bedoeling is dat de niet afgeveerde fietsen achteraf nog een upgrade qua vork zouden krijgen.

Verder ben ik oa. wel gecharmeerd van de Specialized P1/P2, maar helaas blijken deze toch echt wel ingesteld te zijn op 26" velgen (hoewel ik de juiste 26" op het juiste moment niet helemaal durf uitsluiten, ik heb zin in iets wendbaarders en radicaal anders dan de XC's die ik gewend ben, maar oa. vanwege mijn lengte sluit ik ze toch niet 100% uit, een beetje "comfort" mag nog wel).

Uiteraard zijn andere suggesties van merken en modellen welkom, belangrijkste factoren zijn dan ook dat ze binnen budget vallen, een goed formaat zijn voor iemand van mijn lengte en het gewicht.

Ik heb al veel gehad aan het topic voor beginnende street bikers en oa. het lijstje producten van deze shop (http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/B ... 78_55.html) lijkt mij nog wel wat interessants te bevatten.

Veel mogelijkheden dus, weinig tot geen winkels in de buurt waar ik deze fietsen eens in den lijve met elkaar kan vergelijken en ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat er mij hier wat zinnige tips kunnen gegeven worden :arms:

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo aug 08, 2007 10:32 am

kijk ook zeker eens naar de complete fietsen van NS bikes.
vriend van mij heeft de metropolis gekocht, en is daar heel tevreden van. frame is gebaseerd op het suburban frame, wat volgens mij toch een van de meest populaire frames is op het moment.
site

s_v_e_n_n

Bericht door s_v_e_n_n » wo aug 08, 2007 11:38 am

dat lijkt mij inderdaad een goed idee, de 2008 modelen zijn denk ik al in september te verkrijgen. Want ik weet da de 2007 modellen allemaal zijn uitverkocht :(

Anders moet je misschien ook eens hier zien : http://www.identitibikes.com/identitibikes/bikes.html
Hééél goede frames ook, met redelijke onderdelen (vork) stijgend met de prijs natuurlijk :D ( de prijs bvb P-45 £ 450 X 1.6 = 720 € bij www.abcfiets.com)

Grtz Sven

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » wo aug 08, 2007 1:06 pm

kijk ook eens bij dmrbikes.com voor de drone of de transition,de identitie p-45 is idd ook een mooie om mee te beginnen.
verkrijgbaar via sjors van www.sdgbikesports.com

Reprox

Bericht door Reprox » wo aug 08, 2007 2:02 pm

Costum P1 kopen?

PB me voor een prijs.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

mtbike

Bericht door mtbike » wo aug 08, 2007 6:31 pm

Er is toch al een topic gestart met beginner fietsen mischien staan daar nog een paar met 24" tussen?

Furrikain

Bericht door Furrikain » wo aug 08, 2007 6:51 pm

Ik zie dat er nog wat merksuggesties zijn bijgekomen, dat maakt de keuze er niet echt makkelijker op moet ik zeggen. :lol:

De NS Metropolis lijkt mij wel wel wat, de voorgestelde DMR modellen ook in iets mindere mate. Verder zag ik deze Identiti bij Chainreactioncycles: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21442. Model uit 2006 neem ik aan, maar ziet er niet slecht uit voor de prijs.

Ik moet zeggen dat ik vooral gecharmeerd blijf van die Agent Smith, met die Argyle vork lijkt het mij voor 999 een fiets die een heel goeie prijs/kwaliteit biedt, of zie ik dat verkeerd? Aan het andere uiteind is die GT Ruckus nog steeds interessant, wegens basic en niet duur (ik heb vernomen dat ik nog korting zou kunnen krijgen).

Goed, de keuzes tikken alleen maar aan helaas, dus als iemand met de genoemde modellen ervaring heeft, oa. met de Smith (zowel positief als negatief, zeker als je ook >1.90m bent), ik hoor ze graag!

Stiekem begin ik me ook af te vragen of niet beter de 2008 modellen in september zou afwachten.. arghl, keuzes keuzes. :o
Laatst gewijzigd door Furrikain op wo aug 08, 2007 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Furrikain

Bericht door Furrikain » wo aug 08, 2007 6:54 pm

mtbike schreef:Er is toch al een topic gestart met beginner fietsen mischien staan daar nog een paar met 24" tussen?
Zoals je in mijn openingspost kan lezen, heb ik de boel daar al zeer grondig doorspit en daar staat veel moois inderdaad. :D

Het gaat mij meer om ervaringen met de modellen waar ik het hier over had, zowel qua kwaliteit als doenbaarheid voor lange slungels als mijzelf. Het leek mij beter om een nieuw topic te openen ipv daar de boel te gaan vervuilen. :angelnot:

ColinStoltzLTD

Bericht door ColinStoltzLTD » wo aug 08, 2007 9:06 pm

Koop gewoon een bmx man... met je 24'' :o
tijd is relatief..

mtbike

Bericht door mtbike » do aug 09, 2007 9:50 am

oke

Furrikain

Bericht door Furrikain » do aug 09, 2007 4:32 pm

ColinStoltzLTD schreef:Koop gewoon een bmx man... met je 24'' :o
Ja, hier kan ik heel veel mee :?

Maar goed, on topic: binnen twee weken brengt m'n fietsenboer een GT Ruckus mee van bij de verdeler, dan kan ik die alvast eens bekijken.

Verder blijft de Agent Smith heel interessant, dus ik zou vooral graag wat ervaringen over deze fiets horen, geen idee hoe populair hij hier op het forum is.

Weet iemand trouwens of Agent van plan is om in september een 2008 model te presenteren?

Alvast bedankt voor de tips tot nu toe :arms:

s_v_e_n_n

Bericht door s_v_e_n_n » vr aug 10, 2007 8:32 pm

heb al eens gewoon via google gezocht? review a!b smith bvb....
Zoek gewoon eens een beetje rond.
En bel anders eens naar sdgbikesport voor wanneer de 2008 modellen binnen zijn....

Furrikain

Bericht door Furrikain » vr aug 10, 2007 11:08 pm

s_v_e_n_n schreef:heb al eens gewoon via google gezocht? review a!b smith bvb....
Zoek gewoon eens een beetje rond.
En bel anders eens naar sdgbikesport voor wanneer de 2008 modellen binnen zijn....
Uiteraard, maar laat Agent Smith nou ook die bleke-kerel-met-zonnebril uit The Matrix zijn, bovendien is Free Agent een ander merk van fietsen, weinig goeie hits zo. ;)

Maar ok, het is toch wachten geblazen om de Ruckus eens te bekijken, de 2008 modellen wijzen zichzelf wel uit.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma aug 13, 2007 5:29 pm

Voor jouw lengte kan je eens kijken naar de Transition - T.O.P.

www.transitionbikes.com erg fijn frame, alleen niet 24" specifiek, wel competibel

b-dirt

Bericht door b-dirt » ma aug 13, 2007 6:12 pm

koop gewoon die we the people die is egt fucking mooi en is lekker bmx style ;)
greetz

s_v_e_n_n

Bericht door s_v_e_n_n » di aug 14, 2007 5:28 pm

haha the matrix, wat tegenwoordig toch allemaal vind...
Doe gwn zoals mij koop de Ghost Dirt frame & dan aankleden ;) . Er staat bij mij ook 24" onder en ik ben bijna ne meter 90 en ik heb er geen problemen mee :D
Of je kan ook altijd de volldige Ghost dirt kopen (zitten ook 24" wielen onder) en die komt op iets van en 860 € :o

Furrikain

Bericht door Furrikain » do aug 16, 2007 3:24 am

Even geen tijd gehad om dit topic te checken, maar toch weer een paar nuttige tips zie ik. :arms:

Die Transition is als complete bike zeker interessant! Samen met de Ruckus zowat de enige die ik met 60cm toptube gezien heb tot nu toe.

Pijn is soms fijn, maar pijn in mijn onderrug bedank ik vriendelijk voor, dus een "ruim" frame is een must.

Die Ghost is iets kleiner van frame, (56cm TT), dus heel handig om weten dat iemand van 1.90m hier geen problemen mee heeft, ik ga denk ik voor nét iets groter gaan dan, Smith is 58cm, Ruckus en Transition 60cm.

Wat betreft zelf een fiets opbouwen, héél verleidelijk maar toch maar niet, ik ken mezelf, dan gaat het budget er geheid aan. :oops:

Iedereen die tips gegeven heeft, mijn dank is groot. :D Volgende week dus Ruckus UF bekijken en hopen dat hij bevalt, anders wordt het dieper in de buidel tasten en een Smith of Transition complete met Argyle 318 denk ik; ik had eigenlijk al lang iets moeten bestellen, hoe het er naar uitziet is het mooie weer bijna verdwenen. :(

EDIT: ik zie net dat de Transition complete even veel euro's als dollars moet kosten (ik had stiekem op een gunstige wisselkoers gehoopt), 1300 is me toch wat te duur, ik vond de specs al verdacht goed. :censored:

b-dirt

Bericht door b-dirt » do aug 16, 2007 8:48 am

die transition is echt een super bike volgens mij beter dan een smith
en ik vind hem lekkerder rijden de transition
dus voor net wat meer geld heb je echt een T.O.P. bike

greetz bas

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do aug 16, 2007 1:55 pm

Als je echt een frame zoekt met een lange bovenbuis check dan even de nieuwe Atomlab - Trailking ;)

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » vr aug 24, 2007 8:45 pm

Ik rijd zelf met een DMR Transition frame en ik vind m tot nog toe het fijnste frame waar ik op gereden heb (eerlijk) : in ieder geval VEEL beter dan een Smith (slecht uitgebalanceerd) en NSX.

Ben alleen niet zo gecharmeerd van de lage tt maar goed.

Plaats reactie