tips, spots voor beginnende bmxer
Moderator:Beheerders
hallow,
na een jaartje op kona shred gereden(street) ben ik nu overgestapt naar een bmx.
maar wat kan je nou het beste gaan oefenen als je beginner bent...
het gene wat ik al kan is: bunnyhoppen(gemiddelt zo 60 cm, record is 26 inch, 66.04 cm) 180, klein stukje achteruitrijden, bijna een table top op flat en een halve barspin...
wat zouden jullie me adviseren om te gaan oefenen??
btw ik woon in amsterdam dus weet iemand nog leuke street of park spots?
enne ik heb nog niet een "echte" street bmx; tis een dirt jump frame+fork maar street wielen en stuurtje
alvast bedankt
Grtz Triz
na een jaartje op kona shred gereden(street) ben ik nu overgestapt naar een bmx.
maar wat kan je nou het beste gaan oefenen als je beginner bent...
het gene wat ik al kan is: bunnyhoppen(gemiddelt zo 60 cm, record is 26 inch, 66.04 cm) 180, klein stukje achteruitrijden, bijna een table top op flat en een halve barspin...
wat zouden jullie me adviseren om te gaan oefenen??
btw ik woon in amsterdam dus weet iemand nog leuke street of park spots?
enne ik heb nog niet een "echte" street bmx; tis een dirt jump frame+fork maar street wielen en stuurtje
alvast bedankt
Grtz Triz
- de G U R U
- Contacteer:
probeer anders eerst een abubaca op een schuine helling een bank op piramie ofzo en later ergens op abubacaen (met bunnyhop)triz schreef:als eerste beadankt voor de reacties
ik heb gister de hele dag die abubaca en fufana zitten oefenen maar ik pleur steeds achter over met de abubaca en met die fufanu steed opzij
mischien heeft iemand tips??
new transition ! helemaal TOP 

-
ff tipje erbij 
Abubaca is niet zo heel moeilijk wanneer je je evenwigts punt weet,
zet je agterwiel tegen het muurtje coping etc. houd je rem in, goed stevig inhouden en je rem zo afstellen dat je hem maar een klein stukje hoeft in te knijpen dus digt op de velg zette,
als je tegen het de coping muur bank etc, aan bunnyhopt
armen gestrekt niet bewegen, meestal is het punt dat je er tegen aan springt meteen je evenwigt, dus niet naar agtergaan hangen etc, gewoon in de houding blijven zoals je erop komt.
trughoppen, door je kont ietsjes laten zakken en dan weet je wel hoe terug te hoppen en fakie kun je ook wel.
terug draaien vanuit fakie: kijk mee over je schouder en maak in het begin maar een soort 180 blijf je te minste op je fiets
khoop je wat verder geholpen te hebbe
Blijf biken!!
Laterss..

Abubaca is niet zo heel moeilijk wanneer je je evenwigts punt weet,
zet je agterwiel tegen het muurtje coping etc. houd je rem in, goed stevig inhouden en je rem zo afstellen dat je hem maar een klein stukje hoeft in te knijpen dus digt op de velg zette,
als je tegen het de coping muur bank etc, aan bunnyhopt
armen gestrekt niet bewegen, meestal is het punt dat je er tegen aan springt meteen je evenwigt, dus niet naar agtergaan hangen etc, gewoon in de houding blijven zoals je erop komt.
trughoppen, door je kont ietsjes laten zakken en dan weet je wel hoe terug te hoppen en fakie kun je ook wel.
terug draaien vanuit fakie: kijk mee over je schouder en maak in het begin maar een soort 180 blijf je te minste op je fiets

khoop je wat verder geholpen te hebbe

Blijf biken!!

Laterss..
Boooooooooyaaaaaaa!!