Toestemming vragen eigen spot

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
prista
Toestemming vragen eigen spot

Bericht door prista » di jul 01, 2008 9:31 am

ik heb eens wat in elkaar geflatst: hier zie je ook onze ideeën, voor een spot in Veldhoven (=tege Eindhoven aan ;))

Geachte meneer Tops,

Om even op de vorige keer dat wij contact met U hadden, terug te komen, wil ik het nu goed aanpakken.

Ik heb de volgende dingen betr. de Dirt-crossbaan op een rijtje gezet:

- Wij willen graag een fiets-plek bouwen, dat we ons kunnen vermaken, en omdat er in de buurt (=omg. Eindhoven) nergens plaatsen zijn, waar dit gemaakt is. Wij hebben zelfs contact gehad met mensen uit Tilburg, Helmond, Valkenswaard en ga zo maar door, om zelf een “spot” te maken.
- Er is genoeg animo om het terrein te blijven onderhouden, en er goed mee om te gaan, maar wij willen het graag een keer goed aanpakken, en toestemming vragen voor een “legale” spot, zodat als het eenmaal goed lukt, er ook mensen uit heel Noord-Brabant komen fietsen.
- De rede voor U om dit af te slaan, zal waarschijnlijk om de risicoÂ’s zijn, hierbij moeten bij de parken, nationale regels bij betrokken zijn (voor een legale spot):
• Rijden met beschermers is verplicht
• Alleen toegankelijk voor mensen met een mountainbike/BMX
• De spot is alleen open tussen zonsopgang en –ondergang
• De beschadigingen aan de spot worden meteen gemaakt, zodat er geen ongelukken gebeuren
• En natuurlijk de rotzooi wordt opgeruimd

Een paar fotoÂ’s om duidelijk te maken hoe dirt- spots eruit zien:

-----------Veel foto's en uitleg-----------

En een filmpje: waarin U kunt zien hoe een dirt-spot gemaakt word (dit vond plaats in leende, door de Red Bull Backyard Digger:
http://www.redbullbackyarddigger.nl/0_news/
De jongens hadden hun plek opgegeven, en zo de prijs gewonnen dat dit team er een goede plek van kwam maken, zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=UAv_bjiNiKE

Om een extra breed publiek aan te trekken, kan er later ook nog trails gemaakt

Beetje redelijk zo? tips zijn welkom ;)[/img]

driezzz_dirter

Bericht door driezzz_dirter » di jul 01, 2008 9:51 am

ja, goed opgesteld, wat je er nog kunt bijvoegen is een mogelijke plek waar je zou willen bouwen :D
ride and have fun

prista

Bericht door prista » di jul 01, 2008 10:00 am

Nou, dat hadden we in het vorige bericht gedaan, en hij was zelf al eens op zoek geweeest ;)

TomG

Bericht door TomG » di jul 01, 2008 10:08 am

Ik zou zo duidelijk mogelijk zijn in wat je wil.
Ik ga er vanuit dat meneer tops niet veel van mountainbiken af weet, dus leg alles zo duidelijk mogelijk uit.
Probeer aan te geven hoe groot de vraag is naar een dergelijke baan. En hoe groot de groep is die bereid is er aan te werken/onderhoud te plegen.
Hoe groot gebied je nodig hebt, wat de eisen daar aan zijn. En of je een plek in gedachten hebt.

Heb je een idee over hoe de gemaakte kosten gedekt moeten worden?
Ga je er van uit dat de gemeente mee werkt?
Hoe kom je aan zand, materiaal?
Bij de eerste aanleg zullen er vast een hoop mensen zijn die vrijwillig en met eigen materiaal mee helpen. Maar naar maten het op onderhoud aan komt en je materiaal verbruikt moet er ook het een en ander betaald worden.

De jongens die in Hereveen aan de gang zijn kunnen vast ook een hoop goede input geven, die hebben vast een hoop ervaring op gedaan.

Maar vooral succes!

pietervds

Bericht door pietervds » do aug 21, 2008 9:14 pm

misschien ook eens naar nuenen kijken? daar heeft een half jaar geleden iemand flinke dirts gemaakt tegen de gulberg aan (jou als veldhovenaar niet onbekend neem ik aan) en er was sprake van ideeen voor een klein downhill-park op de berg zelf. Contacten met tc wilhemina. tc woensel en het indoor-dirt park op het industrieterrein te veldhoven lijken me ook een heel goede gezien deze allen op hetzelfde ding richten.

succes
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)

Plaats reactie