Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
_EdsE_
Bandenkeuze
Bericht
door _EdsE_ » di sep 22, 2009 7:01 pm
Hi,
Zit de laatste tijd enorm te twijfelen tussen 3 sets banden. Kom er niet echt uit. Ik dacht aan een setje Race Kings, Table Tops, of Tioga Skidrows. Nu, ik weet niemand die met skidrows rijd. En dat vind ik wel leuk dat het een beetje uniek is, maar is destemeer moeilijk om te weten hoe ze zijn. Iemand die ervaring heeft met de Tioga's? Of die mij een andere combo kan aanwijzen?
Thnx

-
nut-case - Berichten:1943
Bericht
door nut-case » di sep 22, 2009 8:01 pm
ligt er aan waar je voor gaat denk ik..
als het puur gewicht is zou ik voor tabletops gaan maar die gaan redelijk snel kapot.. he martin??
andere 2 banden kan ik helaas niks over zeggen.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
Roel@dTb
-
Contacteer:
Bericht
door Roel@dTb » di sep 22, 2009 8:16 pm
Ik rij nu ook met tabletops, reed hiervoor met holyrollers, zie dat jij die er al niet bij hebt staan als keuze, en dat is denk ik ook niet nodig aangezien ik die tabletops tot nu toe eerder aanraadt dan de holyrollers, hoewel ik daar ook niet echte problemen mee had eigenlijk.
Over de racekings heb ik wel wat goede dingen gehoord maar er zijn wellicht mensen die hier ervaring mee hebben

-
de mich - Berichten:736
Bericht
door de mich » di sep 22, 2009 8:20 pm
Ga je er mee dirten of streeten?
-
_EdsE_
Bericht
door _EdsE_ » di sep 22, 2009 8:54 pm
Ik ga eigenlijk beide doen, meer dirt dan street. Bedankt voor het advies alvast. Holyrollers had ik idd niet staan omdat ik die toch wat te zwaar vind.
-
de mich - Berichten:736
Bericht
door de mich » di sep 22, 2009 9:52 pm
Holy rollers zijn goede banden maar idd wat zwaar, heb zelf de 2.2 versie gehad, dat is wat lichter maar nu overgeschakeld op kenda small block 8 ( rij alleen dirt) rollen super goed, maar voor street zou ik ze niet steken. Of ze het lang uit zuller houden weet ik zelf nog niet, heb ze nog maar pas
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » wo sep 23, 2009 12:09 pm
de skidrows schijnen goede banden te zijn (volgens onder andere blkmrkt team rider matt jamieson en nogwat anderen)
tabletops sowieso niet, wat een kutband!!! (snakebitegevoelig, en veels te weinig grip)
race kings zou ik ook niet doen, dat zijn veels te lichte xc bandjes die overal lek gaan op street
-
_EdsE_
Bericht
door _EdsE_ » wo sep 23, 2009 12:47 pm
Hmm dat klinkt goed ivm met de Skidrows. Maar ik was nu even aan het kijken voor het gewicht. En er staat 875 voor de 2.3 en 760 voor de 2.1. Veeel dus. Maar ik dacht ik neem beide 2.1's valt wel nog mee. Maar blijkt geen 2 meer in stock te zijn bij crc. Zouden jullie ondanks het gewicht nog skidrows boven tables nemen?
-
Mathijs- - Berichten:732
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 12:53 pm
BiKeRbOi schreef:de skidrows schijnen goede banden te zijn (volgens onder andere blkmrkt team rider matt jamieson en nogwat anderen)
tabletops sowieso niet, wat een kutband!!! (snakebitegevoelig, en veels te weinig grip)
race kings zou ik ook niet doen, dat zijn veels te lichte xc bandjes die overal lek gaan op street
BiKeRbOi schreef:NS Bikes Metropolis II Bike 2009 From €733.95
link:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33320
extra info:
-bij NS Bikes zit je gegarandeerd goed!
-top of the line fiets! 733,95 euro is echt geen geld voor dit ding!
-
ik zou zelf andere banden erop doen, op die manier kan je er makkelijk een kilootje af schaven (aanrader: Schwalbe Tabletops of Kenda NPJ banden) -als je het geld hebt dan moet je sowieso hiervoor kiezen, veel beter dan dit kan een fiets niet worden, en 734 euro is écht geen geld voor deze fiets
HUH ?
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
_EdsE_
Bericht
door _EdsE_ » wo sep 23, 2009 1:12 pm
Mathijs- schreef:BiKeRbOi schreef:de skidrows schijnen goede banden te zijn (volgens onder andere blkmrkt team rider matt jamieson en nogwat anderen)
link:
extra info:
-
ik zou zelf andere banden erop doen, op die manier kan je er makkelijk een kilootje af schaven (aanrader: Schwalbe Tabletops of Kenda NPJ banden) -als je het geld hebt dan moet je sowieso hiervoor kiezen, veel beter dan dit kan een fiets niet worden, en 734 euro is écht geen geld voor deze fiets
HUH ?
Bikerboi heeft die tekst niet zelf geschreven. Hij heeft die enkel gequote in het 24 of 26 inch topic hier.

-
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 1:18 pm
nu je het zegt zie ik het

.
Maare ik ben toch wel redelijk tevreden over de tabletops ook al hebben ze ook aardige minpunten. Ze zijn 1000x beter dan de hollyrollers.
Maar ik heb dus een scheur in me zijwand zitten van me table's, das dus wel weer minder.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
Chmod
Bericht
door Chmod » wo sep 23, 2009 1:21 pm
die holyrollers zijn echt goed. Ze zijn polyvalenter dan de table tops. Moest ze nu wat lichter zijn... Bij street merk je echt hoeveel ze meer wegen.
-
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 1:26 pm
BiKeRbOi schreef:Ik heb btw een tijdje terug een lijstje gemaakt met dé beste goedkope bikes (voor hun geld):
The Funk Soul Brother schreef:ik heb ff een lijstje gemaakt van bikes die perfect zijn voor street en het overige werk in nederland, en ook nog eens flink betaalbaar zijn;
blabla
i don't get it anymore
maare voor street zou ik ook liever de holly's hebben, idd jammer van het gewicht. Maar voor dirt rij ik toch veel liever met table's
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » wo sep 23, 2009 2:28 pm
_EdsE_ schreef:Mathijs- schreef:BiKeRbOi schreef:de skidrows schijnen goede banden te zijn (volgens onder andere blkmrkt team rider matt jamieson en nogwat anderen)
link:
extra info:
-
HUH ?
Bikerboi heeft die tekst niet zelf geschreven. Hij heeft die enkel gequote in het 24 of 26 inch topic hier.

dat ben ik ook, dat's me nickname op mtb.nl
tabletops voldoen wel als beginnerbandjes, dus voor je aller 1e bike, dan doe je er nog niet veel gekke shit mee (minder snakebites), en omdat je nog niet zo goed bent dan heb je ook minder last van dat ze minder grip hebben
vandaar, voor beginners zijn ze wel oké, maar ik zelf haat ze echt :P
-
groen
Bericht
door groen » wo sep 23, 2009 5:29 pm
Loud, mean, fast & dirty
-
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 7:01 pm
En wat zijn dan wel 'goeie' banden? die groen hierboven laat zien zijn alweer wat minder geschikt voor een losse ondergrond..
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
groen
Bericht
door groen » wo sep 23, 2009 9:27 pm
Mathijs- schreef:En wat zijn dan wel 'goeie' banden? die groen hierboven laat zien zijn alweer wat minder geschikt voor een losse ondergrond..
bij street en dirt kom ik niet veel losse grond tegen vandaar en daar vraagt hij om
Loud, mean, fast & dirty
-
_EdsE_
Bericht
door _EdsE_ » wo sep 23, 2009 9:35 pm
groen schreef:Mathijs- schreef:En wat zijn dan wel 'goeie' banden? die groen hierboven laat zien zijn alweer wat minder geschikt voor een losse ondergrond..
bij street en dirt kom ik niet veel losse grond tegen vandaar en daar vraagt hij om
Inderdaad, moest ik nu echt wat freeride doen in bossen heb ik nog altijd een setje High Rollers liggen. Wel

dat die Skidrows 850 gram zijn. Wil eigenlijk een setje banden met deftig grip, niet te zwaar maar vooral heel lage rolweerstand.
Laatst gewijzigd door
_EdsE_ op wo sep 23, 2009 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 9:38 pm
street niet idd maar bij dirt soms wel, en het gaat ook niet om een losse ondergrond waar je dikke dh banden voor nodig hebt. Maar niet alle dirt banen zijn keihard, en dan vind ik het persoonlijk fijner om iets gripvollere banden te hebben oa ook als je een keer de berg afvliegt. maar goed het gaat hier om 'edse' zijn vraag

.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
Bericht
door Mathijs- » wo sep 23, 2009 9:42 pm
EEEEN ik was benieuwd wat 'bikerboi' dan beter banden vond. Mischien een beetje off- topic. maaaar goed.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » do sep 24, 2009 7:50 am
Holy Roller 26x2.2 zijn chill, maar een beetje aan de zware kant (790g dacht ik)
maar mijn favo band is sowieso: DMR Moto RT; superveel grip, gewicht valt wel mee, vrij snakebite bestendig