fox float 32 R 140mm naar 100 of 80mm???
Moderator:Beheerders
ik ben vanplan om een fox float 32 R
te kopen als dirt vork
maar hij staat op 140mm
hoe is het mogelijk om hem naar 100 of 80mm te krijgen?
en waar kan ik het laten doen?
grtz
te kopen als dirt vork
maar hij staat op 140mm
hoe is het mogelijk om hem naar 100 of 80mm te krijgen?
en waar kan ik het laten doen?
grtz
-
Neehoor

Zie daar je 140 - 120 - 100 mm instelling. En ja, gaatje bijboren betekend de gewenste travel!
De spring's die je ziet is je bottom out.
Het enige wat je hoeft te doen is dat barrel(?) pinnetje dat het plastic plaatje vasthoud eruit en erin te meppen. Let wel dat dit een 2009 vork betreft, oudere modeljaren werken idd met spacer's.

Zie daar je 140 - 120 - 100 mm instelling. En ja, gaatje bijboren betekend de gewenste travel!

Het enige wat je hoeft te doen is dat barrel(?) pinnetje dat het plastic plaatje vasthoud eruit en erin te meppen. Let wel dat dit een 2009 vork betreft, oudere modeljaren werken idd met spacer's.
Op de Fox site staat een hele serie tech-documenten waarin eea stap voor stap uitgelegd staat. Als je die kan vinden, kan je waarschijnlijk ook zelf je vork wel verlagen.
Serieus: Het is niet moeilijk en Fox zit heel erg mooi/makkelijk in elkaar. Is de meest intuitief-servicebare vork die ik tot nu toe in handen gehad heb... Alles valt en past precies in elkaar zonder gedoe, heel vanzelfsprekend.
Als je jezelf niet vertrouwt kan je het natuurlijk wel beter laten doen. Sabma is in de Benelux het Fox-service-adres, maar de meeste lbs-en zullen het wel even zelf doen.

Serieus: Het is niet moeilijk en Fox zit heel erg mooi/makkelijk in elkaar. Is de meest intuitief-servicebare vork die ik tot nu toe in handen gehad heb... Alles valt en past precies in elkaar zonder gedoe, heel vanzelfsprekend.
Als je jezelf niet vertrouwt kan je het natuurlijk wel beter laten doen. Sabma is in de Benelux het Fox-service-adres, maar de meeste lbs-en zullen het wel even zelf doen.
[quote="mateis"]Op de Fox site staat een hele serie tech-documenten waarin eea stap voor stap uitgelegd staat. Als je die kan vinden, kan je waarschijnlijk ook zelf je vork wel verlagen.
Als je jezelf niet vertrouwt kan je het natuurlijk wel beter laten doen. Sabma is in de Benelux [i]het[/i] Fox-service-adres, maar de meeste lbs-en zullen het wel even zelf doen.[/quote]
ok bedankt
ik zal is zoeken achter die documenten van fox

Als je jezelf niet vertrouwt kan je het natuurlijk wel beter laten doen. Sabma is in de Benelux [i]het[/i] Fox-service-adres, maar de meeste lbs-en zullen het wel even zelf doen.[/quote]
ok bedankt
ik zal is zoeken achter die documenten van fox

Deze opmerking snijdt geen hout. Ook voor oudere modeljaren geldt het principe dat je kan kiezen voor spacers (dus ook voor 2009 en 2010 vorken) of het verplaatsen van het plaatje. Het bouwjaar maakt dus geen verschil.Sneeck schreef:Let wel dat dit een 2009 vork betreft, oudere modeljaren werken idd met spacer's.
Wel even zorgen dat je de juiste kennis (online te vinden) en inzicht (helaas, sleuteltalent heb je of moet je ontwikkelen) hebt.
Als je half twijfelt; niet doen. Een foutje is bij een Fox meestal een duur foutje.
ik denk dat ik de manual heb gevonden
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... 2mm_en.pdf
effe doorscrollen tot je float ziet
klopt dit een beetje?
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... 2mm_en.pdf
effe doorscrollen tot je float ziet
klopt dit een beetje?
No shit sherlock, die foto is van mijn '09 float en heb géén idee hoe eerdere modeljaren/ andere types er van binnen uit zien. De opmerking was bedoeld mbt het systeem waarmee je de vork kan verlagen, maw het pinnetje en plaatje.Wicked DJ schreef:Deze opmerking snijdt geen hout. Ook voor oudere modeljaren geldt het principe dat je kan kiezen voor spacers (dus ook voor 2009 en 2010 vorken) of het verplaatsen van het plaatje. Het bouwjaar maakt dus geen verschil.Sneeck schreef:Let wel dat dit een 2009 vork betreft, oudere modeljaren werken idd met spacer's.
Waarvan akte.Sneeck schreef:die foto is van mijn '09 float en heb géén idee hoe eerdere modeljaren/ andere types er van binnen uit zien.
Ik zal je even op weg helpen; dit is een onderdeel dat in de afgelopen jaren echt niet of nauwelijks van vorm is gewijzigd. Dus zoals ik al eerder aangaf; het gebruik van spacers of er voor kiezen om het plaatje met pin te veschuiven is niet afhankelijk van het modeljaar.
Maar voor de rest ga ik er van uit dat de topicstarter z'n keus al gemaakt heeft.
Dit was een opmerking voor de volgende vraagsteller ofzo.