banden

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
yente
banden

Bericht door yente » do feb 11, 2010 5:35 pm

ik heb nu op men bmx 20x2.1banden.
rijden bredere banden beter of anders of is er niet veel verschil ?
Laatst gewijzigd door yente op do feb 11, 2010 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Chmod

Re: banden

Bericht door Chmod » do feb 11, 2010 5:55 pm

yente schreef:ik heb nu op men bmx 20x20.1 banden.
rijden bredere banden beter of anders of is er niet veel verschil ?
breder dan 20.1 ? Rij je met een tractor? Ik veronderstel dat je 2.1 wil zeggen... Zelf ben ik fan van smallere banden. Deze rollen wat beter, maar hebben minder luchtvolume om een slag op te vangen.

yente

Bericht door yente » do feb 11, 2010 6:05 pm

Ja klopt 2.1 bedankt

nut-case

Bericht door nut-case » do feb 11, 2010 11:05 pm

maar om op je vraag te komen..
bredere banden beter?
net wat je zelf fijn vind...
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » zo feb 14, 2010 7:27 pm

Paar vrienden van me bmxen ook, en volgens hun is het beste een dikke band voor, dunne achter.. ikzelf rijd met 2 dunnetjes (volgens me vriend..), en ik vind het wel lekker fietsen :)

anco165

Bericht door anco165 » ma feb 15, 2010 10:15 pm

ik rijdt ook dunne bandjes odyssey path 2.1 en achter 1.9 rijd echt lekker op 5 bar

Stevenc
Contacteer:

Bericht door Stevenc » zo feb 28, 2010 12:27 pm

nut-case schreef:maar om op je vraag te komen..
bredere banden beter?
Licht eraan wat je doet,
Als je street doet, kan je beter voor KHE prenimum mac 2 street 2 nemen en achter de zelfde alleen dan mac 1,5.
En als dirt gewoon mac 2 dirt voor en achter

Whouz

Bericht door Whouz » zo feb 28, 2010 12:56 pm

Stevenc schreef:
bredere banden beter?
Licht eraan wat je doet,
Als je street doet, kan je beter voor KHE prenimum mac 2 street 2 nemen en achter de zelfde alleen dan mac 1,5.
khe bandjes zijn vet dun.
Ik moet toegeven dat ik er vorig jaar ook mee heb gereden.
Maar NOOIT MEER.. Die dingen zijn binnen een paar maandjes door. Snakebites alles zit er zo in..

Wat de maat betreft net wat je zelf fijn vind, het is net als de hardheid van je banden. De eene vind het fijn 8 bar te rijden, de ander liever 4.. (bijvoorbeeld)
Zelf rij ik voor iets breder als achter.. Maar ik vind het geen verschill geven.

Stevenc
Contacteer:

Bericht door Stevenc » zo feb 28, 2010 2:27 pm

Whouz schreef:
Stevenc schreef:
bredere banden beter?
Licht eraan wat je doet,
khe bandjes zijn vet dun.
Ik moet toegeven dat ik er vorig jaar ook mee heb gereden.
Maar NOOIT MEER.. Die dingen zijn binnen een paar maandjes door. Snakebites alles zit er zo in..

Wat de maat betreft net wat je zelf fijn vind, het is net als de hardheid van je banden. De eene vind het fijn 8 bar te rijden, de ander liever 4.. (bijvoorbeeld)
Zelf rij ik voor iets breder als achter.. Maar ik vind het geen verschill geven.
nee ze zijn niet extreem breed nee,
Maar ze zijn redelijk goed hoor,
Ik rij er nu een jaar op en nog steeds geen problemen hoor.
Maar je moet maar kijken, en de beste bandjes voor als je street gaat rijden en niet al te duur is toch voor achter een odyssey path en voor primo dirt.

Whouz

Bericht door Whouz » zo feb 28, 2010 2:33 pm

Dan weet ik niet hoe weinig of hoe super smooth jij rijd.. Maar bijna iedereen die met khe bandjes rijd die ik ken, gaat er best rap doorheen...
Vooral de snakebites komen hard.
Vorig seizoen zoals ik zei gereden, twee achterbanden verot, waarvan ééntje een halve maand voor heeft gezeten..
Zegt genoeg voor mij..

Toch blijft het wat je zelf relaxd vind, en wat je zelf lekker vind rollen. De één vin een primo bandje fijn, de andere een KHE. Dus je kan niet zeggen dat er een bepaalde combo persee debeste is..

Stevenc
Contacteer:

Bericht door Stevenc » zo feb 28, 2010 3:08 pm

Whouz schreef:Dan weet ik niet hoe weinig of hoe super smooth jij rijd.. Maar bijna iedereen die met khe bandjes rijd die ik ken, gaat er best rap doorheen...
Vorig seizoen zoals ik zei gereden, twee achterbanden verot, waarvan ééntje een halve maand voor heeft gezeten..
Zegt genoeg voor mij..

Toch blijft het wat je zelf relaxd vind, en wat je zelf lekker vind rollen. De één vin een primo bandje fijn, de andere een KHE. Dus je kan niet zeggen dat er een bepaalde combo persee debeste is..
Na het liefst rij ik ook primo en/of odyssey maar ik rij best vaak hoor, zodra het droog is

jaspero

Bericht door jaspero » vr mar 05, 2010 8:19 pm

Whouz schreef:Toch blijft het wat je zelf relaxd vind, en wat je zelf lekker vind rollen. De één vin een primo bandje fijn, de andere een KHE. Dus je kan niet zeggen dat er een bepaalde combo persee debeste is..
Klopt. iemand kan zijn keuze baseren op positieve ervaringen van jou, en de negatieve.

Ik vraag mij af of de Holy Rollers van maxxis in 20" goed zijn?

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » vr mar 05, 2010 8:28 pm

Whouz schreef:Dan weet ik niet hoe weinig of hoe super smooth jij rijd.. Maar bijna iedereen die met khe bandjes rijd die ik ken, gaat er best rap doorheen...
Zegt genoeg voor mij..

Misschien komt het ook door omdat stevenc khe mac 2 dirt als voorband gebruikt, en niet als achterband ;) met remmen slijt het toch.. (en anders met je schoen, slijt het ook ;p)

Whouz

Bericht door Whouz » vr mar 05, 2010 9:12 pm

holy rollers zijn niet de lichtste..
Zelf lijken die odyssey aitken's me wel wat.
Geen idee, maar vind ze er wel clean uitzien, gewicht is netjes en veel positieve verhalen..

Plaats reactie