Scheuren in wand buitenband

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
_EdsE_
Scheuren in wand buitenband

Bericht door _EdsE_ » wo mar 10, 2010 1:21 pm

Ik heb Kenda NPJ buitenbanden, en ondertussen zitten er al enkele scheuren in de sidewalls waar de binnenband uitkomt. Lijkt me niet echt gezond. Iemand een idee of dit nog te vermaken valt, en of het veel uitmaakt?

Edward

mateis

Bericht door mateis » wo mar 10, 2010 2:22 pm

Scheuren zijn idd neit echt gezond (understatement), binnenbanden door de buitenband heen betekent dat het op springen staat. :)

Zoals je het beschrijft klinkt het alsof het tijd is om de banden te vervangen. En als de banden niet tot op de draad versleten zijn en daarom gescheurd, dan ook door iets stevigers, zodat dit probleem zich niet zo snel herhaald. Een enkele kleine scheur/snee is misschien nog wel te herstellen met naald en draad en/of plakkers, maar echt makkelijk is het niet, omdat je al snel de rondheid van de band aantast (vooral een issue met smalle en lichte banden met geen/kleine noppen). Daarnaast blijft het vaak een zwakkere plek. Ik begin er meestal niet aan...

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo mar 10, 2010 2:50 pm

Kenda NPJ's hebben wel een reputatie op dat soort dingen (dat ze kapot scheuren etc)

NickFr

Bericht door NickFr » wo mar 10, 2010 3:46 pm

Je hebt precies het zelfde wat ik ook heb !!
Ik probeerde een 180 en kwam verkeerd neer, toen zat der een scheur in me buitenband. En een gaatje in me binnenband.
Ik rijdt nu al weer een paar maanden op die zelf buitenband en bij mij is er niks aan de hand.
Ik heb aan de buitekant een stukje tape gedaan, en de binnenkant gewoon een stukje bandenplak. Met wat talkpoeder.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo mar 10, 2010 4:03 pm

sporttape aan de binnenkant plakken, werkt goed zolang de scheur niet te groot is.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » wo mar 10, 2010 4:14 pm

Ik vind wel dat het erg snel stuk is gegaan, qua profiel zijn die nog zeer goed. Rijd er nog maar half jaar mee. Ik ga proberen nog te vermaken maar anders word het iets nieuw. Jammer want Kenda NPJ vind ik super goed rijden (en licht natuurlijk). Bedankt

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo mar 10, 2010 9:09 pm

Je fietst, onderdelen slijten, that's life.

Mitch_s

Bericht door Mitch_s » wo mar 10, 2010 9:25 pm

haal je buitenband eraf.. koop een rol ducktape en plak aan de binnenkant van de band de ducktape erop.. en dan sparen voor een nieuw bandje :p

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » wo mar 10, 2010 10:49 pm

Nou datzelfde had ik ook.. ik had me tabletops net een paar dagen en toen heb ik een scherp stuk van de stoep geraakt.
Ik balen.. maar uiteindelijk heb ik aan de binnenkant ducktape gedaan en toen dicht genaaid met aardig stevig garen. Band weegt nu een paar gram meer, maar tot dusver geen problemen mee gehad.

Oja ik had me achterband dus stuk gemaakt, en toen heb ik hem met me voorband verwisselt.. scheelt ook alweer heel wat omdat je voorband niet zo twist als je achterband bij het 'snel' wegfietsen.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » do mar 11, 2010 12:31 am

Mathijs- schreef: Oja ik had me achterband dus stuk gemaakt, en toen heb ik hem met me voorband verwisselt.. scheelt ook alweer heel wat omdat je voorband niet zo twist als je achterband bij het 'snel' wegfietsen.
Wut?

merrybike

Bericht door merrybike » do mar 11, 2010 5:17 am

Dikke burn out, jonguh! :lol:
probeer dan nu khe mac2dirt 26"
zouden supernice zijn, of de park versie als je park rijd :')

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » do mar 11, 2010 9:08 am

Combee schreef:
Mathijs- schreef: Oja ik had me achterband dus stuk gemaakt, en toen heb ik hem met me voorband verwisselt.. scheelt ook alweer heel wat omdat je voorband niet zo twist als je achterband bij het 'snel' wegfietsen.
Wut?
:lol:

Dit bedoel ik, dat gebeurt in het klein ook met je (fiets) banden. Naja oke alleen bij foldable banden.. never mind :angelnot:.

Afbeelding
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Stevenc
Contacteer:

Re: Scheuren in wand buitenband

Bericht door Stevenc » za mar 13, 2010 6:25 pm

_EdsE_ schreef:Ik heb Kenda NPJ buitenbanden, en ondertussen zitten er al enkele scheuren in de sidewalls waar de binnenband uitkomt. Lijkt me niet echt gezond. Iemand een idee of dit nog te vermaken valt, en of het veel uitmaakt?

Edward
Drogen snel uit

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma mar 15, 2010 1:46 pm

van het weekend nog meegemaakt.

Een collega kreeg een lekke band (een van de vele) op een scherpe rots (wederom een van de vele). Maar had dus ook een mooie scheur in de zijwand.

Einde oefening werd er gelijk gedacht. MAAR andere collega had wat moois bij zich.
Een kevlar patch met dubbelzijdige tape. Werkt prima. Maar moet nog iets verder ontwikkeld worden voor de scherpe randjes van het kevlar. Denk dat helikopter take de oplossing moet gaan worden.

Dus buitenband... kevlar patch en dan over het geheel de helikopter tape.

Dat moet werken als noodpatch tijdens de rit.

Plaats reactie