Goede Dirt & Streetfiets

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

C-Power
Goede Dirt & Streetfiets

Bericht door C-Power » do jun 24, 2010 5:40 pm

Hallo, ik ben Bram, ben 20 en woon in Belgïe. Ik had op mountainbike.nl mij ook aangemeld, met de zelfde vraag en heb hier ook al de search al ettelijke keren gebruikt. Heb al op verscheidene onlineshops weeste kijken. En ben bij enkele modellen terecht gekomen. Wie kan me de beste aanduiden prijs/kwaliteit.

Ik zoek een degelijke fiets, die fabrieksaf al kwalitatieve onderdelen heeft gemonteerd om zodus even zonder brokken rond te kunnen rijden. Moet 24inch zijn, Brakediscs en niet te zwaar, geveerde vork.. Liefst voorste rem, voor stoppies, en hoppen op voorwiel enzo, of poging tot.

De modellen waar ik over twijfel.

DMR Drone Reptoid 2008 (Waar zit het grote verschil tussen de 2008 en 2010 versie? 130euro..?
DMR Drone Reptoid 2010
OrBea Pellejo Hot 2010
NorCo 125 2007
Revell DXS Bike 2009
Revell Shifter 24inch Bike 2009
Identiti 666S Comp Bike (2007)
DMR Transition Bike (2007)
DMR Rhythm Bike (2007)
YT-Industies First love

Blijken nog op stock te zijn op http://www.winstanleysbikes.co.uk
Zou deze ook voor dagelijks vervoer willen gebruiken, dus shift is wel gemakkelijk maar niet hoofdzakelijk.

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid scheppen

Groeten

bartfreestyle

Bericht door bartfreestyle » vr jun 25, 2010 4:40 pm

als je voor de YT industries gaat zou ik zowiezo voor de dirt love en niet de first love gaan
voor 720 euro ofziets heb je dan een bike met 3 piece bmx crank en een dj1 op
is best interessant wat lijkt me wel een degelijke bike dan

merrybike

Re: Goede Dirt & Streetfiets

Bericht door merrybike » vr jun 25, 2010 6:17 pm

Moet 24inch zijn, Brakediscs en niet te zwaar, geveerde vork.. Liefst voorste rem, voor stoppies, en hoppen op voorwiel enzo, of poging tot.
veel van die fietsen, iig YT zijn niet 24". en verwacht niet dat je ergens een (goede) voorrem bij krijgt, op dirt/street fietsen zie vaak alleen een achter rem/ geen rem.

mag ik vragen waarom persee 24" ?

C-Power

Bericht door C-Power » za jun 26, 2010 12:17 pm

Als er al een basis voor een voorrem opzit dan kan je gemakkelijker een betere steken dan als er geen aangepaste naaf onder zit.

Vind ik persoonlijker mooier, ben gewoon van BMX te rijden, en heb het wel op kleinere wielen ;-)

De DMR DRONE van 2010? Is dat niet iets?? Of een andere van het lijstje

BiKeRbOi
Contacteer:

Re: Goede Dirt & Streetfiets

Bericht door BiKeRbOi » za jun 26, 2010 1:13 pm

merrybike schreef: iig YT zijn niet 24"

Kijk nog eens naar de First Love

bartfreestyle schreef:als je voor de YT industries gaat zou ik zowiezo voor de dirt love en niet de first love gaan
of niet, First Love heeft een veel betere geo, en aangezien er een bolt-on naaf in zit zal de vork stijf genoeg zijn waardoor 20mm overbodig is

C-Power

Bericht door C-Power » za jun 26, 2010 5:15 pm

Kan die First love ook dienen voor street trial? Voorste rem? Hoe deze te monteren, welke naaf dient aangeschaft te worden voor de schijfbevestiging?

YT first love of DMR Drone Reptoid 2010? Wat zijn de voor en nadelen van beide? Behalve de prijs dan?

Groeten.

Wil dringend beslissen want het kriebelt om te gaan fietsen/vallen ;-)

Whouz

Bericht door Whouz » za jun 26, 2010 10:41 pm

Als je eenmaal een paar weekjes rijd merk je dat je best zonder een voorrem veel lol kan hebben.. En als je meer de street trial kant op wilt kun je beter zo een frame kopen waar je gelijk een seattube hebt van 10 cm.. Zo een frame als danny mecaskill (hoe je het ook schrijft).

Bij die firstlove zul je het wiel moeten overspaken, dit betekend dat je of een hub met de zelfde diameter moet kopen, of dat je ook nog is nieuwe spaken moet kopen direct, wat resulteert dat je beter gewoon een compleet nieuw voorwiel moet kopen. Neem voor een nieuw voorwiel een richtprijs van rond de 100/150€.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma jun 28, 2010 12:17 pm

nieuw voorwiel kan veel minder kosten voor kwaliteit.

en voor trials is niet de hoogte van de seattube van belang, maar de bb hoogte en de korte chainstays (seattube ook maar of je met een 10" of 14" seattube rijdt maakt weinig verschil)

C-Power

Bericht door C-Power » do jul 01, 2010 5:07 pm

Enig idee wat dat gaat kosten dan? Of een wiel dat plug en play is en een remhendel, kabel en disc?

Greetz

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » ma jul 05, 2010 7:52 pm

Moest ik de topicstarter zijn zou ik gewoon een Dirt Love of First Love kopen en dan footjam leren ipv. stoppies. Dat vond ik 2 jaar geleden ook erg tof. Maar footjam is niet eens zo moeilijk en veel leuker. Dus gooi je die voorrem er toch direct af.

C-Power

Bericht door C-Power » wo jul 07, 2010 5:13 pm

Wat is bb hoogte, en voldoet die YT eraan?

Andere suggesties voor street trial dirt? Hoofdzakelijk street trial

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do jul 08, 2010 3:05 pm

C-Power schreef:Wat is bb hoogte, en voldoet die YT eraan?

Andere suggesties voor street trial dirt? Hoofdzakelijk street trial
bb (=bottom bracket) hoogte van de YT First Love is 0mm drop, wat relatief hoog is (= goed voor street & trial)

Die van de dirt love weet ik zo niet uit me hoofd, dan zou je ff op de website moeten kijken en 13" (helft 26" wiel) omrekenen naar mm, en dat van de bb hoogte aftrekken

C-Power

Bericht door C-Power » vr jul 09, 2010 6:35 am

Heb me een First love besteld.

Mitte August leverbaar, dus ff afwachten.

Wat ik me nu afvraag, heb tevens dezelfde vraag gesteld aan de info van YT, maar nog geen antwoord.

Moet ik nu al betalen? Of mag ik betalen als de fiets op stock is, en dus binnen de paar dagen wordt verzonden..?

negatifone

Bericht door negatifone » vr jul 09, 2010 11:31 am

C-Power schreef:Heb me een First love besteld.

Mitte August leverbaar, dus ff afwachten.

Wat ik me nu afvraag, heb tevens dezelfde vraag gesteld aan de info van YT, maar nog geen antwoord.

Moet ik nu al betalen? Of mag ik betalen als de fiets op stock is, en dus binnen de paar dagen wordt verzonden..?
Toevallig heb ik die van mij nu een paar weekjes al binnen, maar je dient vooruit te betalen, dus je moet nu betalen :P :D
Wit is de shit !

Machiel.

Bericht door Machiel. » vr jul 09, 2010 1:21 pm

Wat zijn de grote verschillen eigenlijk tussen een FirstLove en een DirtLove? IK ben ook van plan een bike te halen, maar ik twijfel tussen een first of een dirt...

Ik weet dat de één 24inch wielen heeft en de ander 26'ers... Wat is het verschil eigenlijk tussen beide wielen?? ( zelf ben ik 1,81m )

Wat raden jullie mij aan? :)

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » vr jul 09, 2010 6:35 pm

Machiel. schreef: Ik weet dat de één 24inch wielen heeft en de ander 26'ers... Wat is het verschil eigenlijk tussen beide wielen?? ( zelf ben ik 1,81m )
2 inch.. :)

Machiel.

Bericht door Machiel. » za jul 10, 2010 11:17 am

Dat snap ik...

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za jul 10, 2010 12:09 pm

ik weet dat er een verschil zit in de geo, de dirt love heeft langere chainstays

als je ff de partslist van beide fietsen geeft zeg ik wel wat de verschillen zijn qua parts (heb geen zin om alles zelf op te zoeken)

Machiel.

Bericht door Machiel. » za jul 10, 2010 7:30 pm

Thanks!

Dit is de speclist van de firstlove:

Frame24 Zoll CrMo
ForkMarzocchi Dirtjumper 3, 10mm Dropouts
Front Travel80 mm
HeadsetDivision 18i
Rear BrakeAvid Juicy 3
Disc160mm
CranksetDivision 3pcs CroMo
Chain Ring25 Teeth
Cassette10 Teeth - singlespeed
Bottom BracketDivision Mid BB
Front HubDivision DJF 10mm
Rear HubDivision DJR
RimsAlexrims DM 24
Front TireKenda K-Rad 2.3, 24“
Rear TireKenda K-Rad 2.3, 24“
StemDivision BMX
HandlebarDivision Dirtbar
SeatpostDivision Pivotal, 25,4mm
SaddleYT Pivotal
PedalsWellgo B107P Nylon
Sizesone size
Weight13,7 kg

En dit is die van de DirtLove:

Frame26 Zoll CrMo hydroformed Chainstays with
integrated Chain Tensioner
ForkMarzocchi Dirtjumper 1, 20mm Thru Axle
Front Travel80 mm
HeadsetDivision 18i
Rear BrakeAvid Juicy 3
Disc160mm
CranksetDivision 3-teilige CroMo with Hollow Spindle
Chain Ring28 Teeth
Cassette10 Teeth - singlespeed
Bottom BracketDivision Mid BB
Font HubDivision FHB light 20mm
Rear HubDivision DJR light
RimsAlexrims DM 24
Font TireKenda Smallblock 2.1, 26“
Rear TireKenda NPJ 2.1, 26“
StemDivision BMX Superlight
HandlebarDivision Dirtbar light
SeatpostDivision Pivotal, 25,4mm
SaddleYT Pivotal
PedalsWellgo B107P Nylon
Sizesone size
Weight12,3 kg

Prijs van de Dirtlove is 689 en die van de First is 529 :)

Whouz

Bericht door Whouz » za jul 10, 2010 8:32 pm

Maar uiteindelijk lijkt het mij toch echt één van de belangrijkste keuzes om te kiezen tussen:
24 en 26 inch. 24" voelt heel anders aan als 26".
Verder heeft die dirtlove een betere vork erin.
En is de dirtlove iets lichter.

Scheelt allemaal niet zo veel eigenlijk (uitgesloten van de wielmaat)

Kies gewoon wat je wilt, 24 inch of 26 inch. En bestel die fiets.
Die dirt jumper 3 vork van de firstlove zou je naderhand (als je het niks vind) kunnen verkopen en er een andere vork in kunnen steken. De dj3 is niet echt de lichste vork, en dat geeft je veel gewicht aan de voorkant, wat ik zelf niet chill vind rijden.

Machiel.

Bericht door Machiel. » za jul 10, 2010 8:48 pm

Thanks, Daarom was dat ook één van mijn eerste vragen :P Dit wordt mijn 1e bike, dus ik weet niet wat er beter/slechter is :)

Wat is het verschil in het rijden dan? 24" is wendbaarder? of hoe moet ik dat zien?

Whouz

Bericht door Whouz » za jul 10, 2010 9:17 pm

Machiel. schreef:Thanks, Daarom was dat ook één van mijn eerste vragen :P Dit wordt mijn 1e bike, dus ik weet niet wat er beter/slechter is :)

Wat is het verschil in het rijden dan? 24" is wendbaarder? of hoe moet ik dat zien?
Zijn er niet wat mensen of iemand in een plaats dicht bij je in de buurt waar je een keer mee kan rollen? Voelen = weten..
Zelf vind ik 20" het lekkerste (bmx) maar 24" gaat ook nog wel. 26" vind ik dan weer helemaal niks voor street (vind het er overigens ook 9 van de 10 keer niet uitzien misschien dat ik het daarom kut vind)
24" is net wat wendbaarder dan 26" inch. Ook ben je in ze geheel wat korter waardoor je iets makkelijker/sneller draait.
Wanneer je een houte plank van 10 meter neemt, draai je daar moeilijker mee rond dan wanneer je er één van 3 meter hebt (als vergelijking).

Bij je eerste fiets zou ik niet zo een probleem van de meeste parts maken. Ik zou lekker een fietsje kopen, en gaan rollen. Dan merk je vanzelf wel of je het kut of chill vind. Heb zelf eerst ook een 26" bike gehad. En nu rijd ik alleen nog maar 20".. Verschild voor iedereen ;)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo jul 11, 2010 12:56 am

Whouz schreef:
Machiel. schreef:Thanks, Daarom was dat ook één van mijn eerste vragen :P Dit wordt mijn 1e bike, dus ik weet niet wat er beter/slechter is :)

Zijn er niet wat mensen of iemand in een plaats dicht bij je in de buurt waar je een keer mee kan rollen? Voelen = weten..
Zelf vind ik 20" het lekkerste (bmx) maar 24" gaat ook nog wel. 26" vind ik dan weer helemaal niks voor street (vind het er overigens ook 9 van de 10 keer niet uitzien misschien dat ik het daarom kut vind)
24" is net wat wendbaarder dan 26" inch. Ook ben je in ze geheel wat korter waardoor je iets makkelijker/sneller draait.
Wanneer je een houte plank van 10 meter neemt, draai je daar moeilijker mee rond dan wanneer je er één van 3 meter hebt (als vergelijking).

Bij je eerste fiets zou ik niet zo een probleem van de meeste parts maken. Ik zou lekker een fietsje kopen, en gaan rollen. Dan merk je vanzelf wel of je het kut of chill vind. Heb zelf eerst ook een 26" bike gehad. En nu rijd ik alleen nog maar 20".. Verschild voor iedereen ;)
Dat is echt onzin, zolang al je parts hetzelfde blijven verandert het wisselen van 24 naar 26 of andersom NIKS aan de "lengte" (= wielbasis) van je fiets, want je assen blijven op dezelfde plek. En die vergelijking van een houten plank is ook een beetje onzin want ZO groot is het verschil tussen 24 en 26 niet (mits de rest van de fiets gelijk blijft.)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jul 11, 2010 8:44 am

idd wat Steelhead Rider zegt

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jul 11, 2010 9:03 am

qua parts zit er bijna geen verschil tussen, alleen dat de dirtlove een 20mm vooras heeft (wat sterker is, maar aangezien de first love bolt-on heeft is dat ook wel stijf genoeg), en dat de dirtlove een holle crankas heeft voor minder gewicht, en de wielmaat, gewicht, en geo

Plaats reactie