Remschijven ingevet..

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Vida
Remschijven ingevet..

Bericht door Vida » zo sep 26, 2010 5:14 pm

Dp'erz,

Ik heb een irritant probleempje..

Ik zat in de bus en een maat van me was al bij me thuis, als ik thuis zou komen moesten we meteen weg.. dus ik vroeg of hij mijn assen even met wd-40 kon inspuiten.. nou een kind kan de was doen zo gebeurd maar nu ook mijn rem+schijf.. en die piept als een tierelier.

Ik dacht, wtf dude.. maarja

Ik vind het wreed irritant en hij remt ook minder, wat kan ik er aan doen..

aangezien ik geen zin heb om heel mijn rem uit elkaar te halen want die zit er net een week op :oops:

thnxx
Ik niet, jij wel =']

Sneeck

Bericht door Sneeck » zo sep 26, 2010 5:51 pm

Bus remmenreiniger halen(tankstation, betere doe het lekker zelf zaak, brezan) en goed schoonmaken(schijf en blokjes demonteren) daarna goed droogwrijven met een schone doek et voila doet het prima :)

Maar even iets anders wtf doe je met wd-40 op je assen? Niet om te smeren hopelijk? Want daar is dat spul écht niet voor bedoeld. Tube waterproof lithium lagervet halen, loopt misschien niet zo heel soepel maar is echt goed spul.

marten

Bericht door marten » zo sep 26, 2010 6:11 pm

Sneeck schreef: Maar even iets anders wtf doe je met wd-40 op je assen?
bouwvakkers hebben pur schuim, bikers wd 40 :evil:
/Marten

Vida

Bericht door Vida » zo sep 26, 2010 8:22 pm

@ Sneeck, bedankt voor je antwoord.

Is remmenreiniger een dunne vloeistof of een soort van 'tandenpasta' achtig spul.

& nee daar smeer ik ze normaal ook niet mee, want dat laat ik doen.. maar ik had de dag er voor door de modder gebaggert dus het liep een beetje stroef.. en die dag had ik geen tijd voor schoonmaken.. haastige spoed is zelden goed :oops:
Ik niet, jij wel =']

Sneeck

Bericht door Sneeck » zo sep 26, 2010 8:29 pm

Remmenreiniger is een spray, zit in een vrij grote bus. wd-40 is verre van een smeer middel, het maakt enkel vast zittende dingen los. Sterker nog het is vet oplossend, werkt supergoed om het conserveer vet wat op nieuwe kettingen zit eraf te krijgen. Absoluut nooit gebruiken voor gesloten lager's als je ze daarna niet voorziet van nieuw vet ;)

trixie24

Bericht door trixie24 » ma sep 27, 2010 1:39 pm

WD40 droogt op... Denk niet dat je dat wilt... Een as of lagers wil je juist vet hebben en zeker niet droog!

Plaats reactie