Re:clipless pedalen verboden op 4X???
Moderator:Beheerders
-
Op de nieuwspagina staat:
Daarnaast is het sommige misschien opgevallen in het baanreglement maar tijdens de 4X zijn clipless pedalen niet toegestaan, alleen met flats mag dus worden gereden.
Want clipless pedalen geven meer voordeel.
Zal gerust, maar waarom verbieden? Als clipless pedalen meer voordeel geeft tijdens "n 4X dan monteert iedereen toch gewoon clipless pedalen. Aan de kosten zal het niet liggen.
Beetje rare reglementswijziging, vinden jullie niet?
P.
Daarnaast is het sommige misschien opgevallen in het baanreglement maar tijdens de 4X zijn clipless pedalen niet toegestaan, alleen met flats mag dus worden gereden.
Want clipless pedalen geven meer voordeel.
Zal gerust, maar waarom verbieden? Als clipless pedalen meer voordeel geeft tijdens "n 4X dan monteert iedereen toch gewoon clipless pedalen. Aan de kosten zal het niet liggen.
Beetje rare reglementswijziging, vinden jullie niet?
P.
Jullie hadden gelijk! :-*
I totaly agree ;D
,maareh wat is jullie reden ?
veiligheid?
,maareh wat is jullie reden ?
veiligheid?
dus geen toeclips want er staat clips
maar dat zal iemand als bas van zon wel leuk vinden die rijdt immers ook met clickpendalen en anders moet ik maar hard gaan oefenen op met platform te rijden
maar wat is eigenlijk de echte motivatie dan ;D
maar dat zal iemand als bas van zon wel leuk vinden die rijdt immers ook met clickpendalen en anders moet ik maar hard gaan oefenen op met platform te rijden
maar wat is eigenlijk de echte motivatie dan ;D
-
ik heb nu al zin muuwaahahahahahaha

-
vin ik nie erug hoor
ik doe toch al nie anders :P :-*
ik doe toch al nie anders :P :-*
met clips wint mn kleine zusje nog van iedereen zonder clips, vooral bij t stuk voor de step down win je enorm als je met clips rijd. Zeker als je Bas van Son heet en 65 pk in je benen hebt...
Oké no clickies... want clips zijn van die reetfiets toeclips!
Maare hoe zit het Full-Face v. Potje?
Ja het is zo warm... totdat je bijna stifttanden nodig hebt héh Daniël?
Artikel in de DIrt /fat BMX
Aangezien de Mtn. X supa" smooth is en alle BMX race banen ook...
Power to da clicks! ;D
En Lopesy rijdt overigens platform!

Maare hoe zit het Full-Face v. Potje?
Ja het is zo warm... totdat je bijna stifttanden nodig hebt héh Daniël?

Artikel in de DIrt /fat BMX
Aangezien de Mtn. X supa" smooth is en alle BMX race banen ook...
Power to da clicks! ;D
En Lopesy rijdt overigens platform!
-
D
Die artikelen gaan over BMX en de motivatie om geen clipless pedals te gebruiken, was omdat men vreesde voor minder stuntwerk tijdens de jumps oid (lekker belangrijk als je wilt winnen...).
Sowieso vind ik clipless pedals bij BMX not done, die combinatie hoort gewoon niet bij elkaar.
Maar clipless pedals verbieden op MTB"s op een 4X???? Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Laat die keuze gewoon bij de wedstrijdrenners!
Alsof je tegen sprintatleten zegt dat ze wel 6 spikes in de zolen mogen hebben, maar geen 8.....
P.
De motivatie zit hem in een artikel in de Dirt wat wij ondersteunen
http://www.gravity-slaves.co.uk/main/?p ... cle_ID=133
http://www.fatbmx.com/bmxrace/200308/nass.html
Die artikelen gaan over BMX en de motivatie om geen clipless pedals te gebruiken, was omdat men vreesde voor minder stuntwerk tijdens de jumps oid (lekker belangrijk als je wilt winnen...).
Sowieso vind ik clipless pedals bij BMX not done, die combinatie hoort gewoon niet bij elkaar.
Maar clipless pedals verbieden op MTB"s op een 4X???? Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Laat die keuze gewoon bij de wedstrijdrenners!
Alsof je tegen sprintatleten zegt dat ze wel 6 spikes in de zolen mogen hebben, maar geen 8.....
P.
voor alle duidelijkheid betreft clipless of niet het maakt niet uit met welke pedalen je op de baan rijd, dat is je eigen keuze echter zullen er in dit seizoen ook no clips series gehouden worden waar alleen flats toegestaan zijn ook dat is je eigen keuze om die dag je clips om te ruilen voor flats. surfstad snapie!!!!!!
m.s.b.f.
m.s.b.f.
-
PaNtOkRaTo schreef:
DDe motivatie zit hem in een artikel in de Dirt wat wij ondersteunen
http://www.gravity-slaves.co.uk/main/?p ... cle_ID=133
http://www.fatbmx.com/bmxrace/200308/nass.html
P.
Amen!!
Zei hij die alleen SPD rijdt!
Wuhahahaha ;D
BMX met clicks not done?
Ja op een Freestyle/Flatland/Vert BMX wel ja...
Maar idd. Prais da Lord... brotha"s and sista"s... yes sir... AMEN!
Power to da SPD!
Wuhahahaha ;D
BMX met clicks not done?
Power to da SPD!

sorry maar het is en blijft bulsh*t
Wat? ? ? ::)
Géén clicks tijdens de B"Hoek 4X Wedstrijden?
Als de SBF zo naar de Dirt /Fat BMX.com kijkt laat ze dan maar ook Fullface verplicht stellen... zoals regelgeving in dé BMX "race" wereld!
Géén clicks tijdens de B"Hoek 4X Wedstrijden?
Als de SBF zo naar de Dirt /Fat BMX.com kijkt laat ze dan maar ook Fullface verplicht stellen... zoals regelgeving in dé BMX "race" wereld!
-
Sja of je eindigt de discussie, als de wedstrijdleiding het zegt is het zo, das dan jammer voor sommigen. Ik vind ook dat ze de maximum snelheid op de rijkswegen in nederland overal 20km/h moeten verhogen, want 100 slaat nergens op. Daar kan je dan discussies over gaan hebben, maar het zal niet veranderen.
geen spd dus allemaal aan de time of egg beaters ;D
maar serieus als ik niet met cliks mag rijden dan kom ik niet... ga ik mijn plezier met cliks wel zoeken in bad wildbad... :"(
maar serieus als ik niet met cliks mag rijden dan kom ik niet... ga ik mijn plezier met cliks wel zoeken in bad wildbad... :"(
mijn dank is groot jeroen ! :-*
en aangezien ik geen echte man ben, moet ik spd´s maar eens gaan overwegen
>:(M@LPHY schreef: Zei hij die alleen SPD rijdt!
Wuhahahaha ;D
BMX met clicks not done?
Power to da Time-z "s YA![]()
Ik heb die platforms van mij, niet meer, want die zitten op die fully, die een nieuwe eigenaar heeft.
Dude© schreef:
met clips wint mn kleine zusje nog van iedereen zonder clips, vooral bij t stuk voor de step down win je enorm als je met clips rijd. Zeker als je Bas van Son heet en 65 pk in je benen hebt...
als dat de reden is , dan ga je toch zelf ook met clicks rijden, jankert
Hi Surfstad, kun je dat stukkie over di epedalen nog eens een paar keer copy-pasten? Misschien als ik het wat vaker lees, misschien dat ik dan jouw standpunt ga overnemen.