British Colombia, Canada
Moderator:Beheerders
Ik heb het plan om in de zomer van 2005 naar Canada te gaan om te biken. Wellicht alleen, maar als ik leuk gezeldchap heb, is met meer ook altijd een optie, dus bij interesse lees het volgende even door:
Bestemming: British Colombia
Vliegen op Vancouver
Duur: circa 4 weken
Doel:
- Biken in de North Shore (dus omgeving North Vancouver)
- Whistler
- Squamish
- 1 of 2 freeride weektoers onder begeleiding van gidsen
Soort rijden: Vooral veel Freeride/North Shore Style trails, dus ervaring in diverse bikeparken e.d. is wel vereist. Verder rijden voor de lol op technische passages, hoge ladderbruggen en mooie drops, dus geen pure downhillers
Verwachte kosten: Ik hou voor mijn raming 5000 euro aan, dan moet het wel lukken
Na dit lezen nog steeds serieuze interesse, dan moeten we wellicht eens gaan mailen om te zien of we het 4 weken met elkaar zouden uithouden in Canada.
Gr. Jasper
Bestemming: British Colombia
Vliegen op Vancouver
Duur: circa 4 weken
Doel:
- Biken in de North Shore (dus omgeving North Vancouver)
- Whistler
- Squamish
- 1 of 2 freeride weektoers onder begeleiding van gidsen
Soort rijden: Vooral veel Freeride/North Shore Style trails, dus ervaring in diverse bikeparken e.d. is wel vereist. Verder rijden voor de lol op technische passages, hoge ladderbruggen en mooie drops, dus geen pure downhillers
Verwachte kosten: Ik hou voor mijn raming 5000 euro aan, dan moet het wel lukken
Na dit lezen nog steeds serieuze interesse, dan moeten we wellicht eens gaan mailen om te zien of we het 4 weken met elkaar zouden uithouden in Canada.
Gr. Jasper
Re:British Colombia, Canada
Seriously thinking about it...
Ik wil aankomende zomer eigenlijk alle bikeparken van europa gezien hebben en het jaar erop had ik ook zoiets in de planning dus 2005 komt goed uit, kan ik ook vast beginnen met geld opzij leggen want 5000 doekoe is wel een kwak geld(zelfs voor mij)
Ik wil aankomende zomer eigenlijk alle bikeparken van europa gezien hebben en het jaar erop had ik ook zoiets in de planning dus 2005 komt goed uit, kan ik ook vast beginnen met geld opzij leggen want 5000 doekoe is wel een kwak geld(zelfs voor mij)
Ik hoorde dat je dit weekend ook in Todtnau zit, dus misschien kunnen we dan ff kijken wat jou globale plannen zijn voor Canada en wat de mijne zijn.

Kijk eens, dan krijg je toch zin om te gaan he;

hmmm, 2005.
Ik had die plannen ook al in me hoofd, misschien dat ik dan ook wel mee wil en een paar vrienden ook wel, zou wel heeeeel cool zijn om met een aantal bikers te gaan.
Ik had die plannen ook al in me hoofd, misschien dat ik dan ook wel mee wil en een paar vrienden ook wel, zou wel heeeeel cool zijn om met een aantal bikers te gaan.
Ik heb geen interesse om mee te gaan, maar in de laatste bike (november dus) staat een verslag over canada... whistler, british colombia en zo verder.
Ook over overnachtingen wordt er geschreven.
Het bikepark van Ritchey Schley wordt als een must-been-there ervaring gezien.
Errug interresant. Misschien kan het van pas komen. Doe ermee wat je wilt.
Alvast veel plezier als jullie gaan.
Ook over overnachtingen wordt er geschreven.
Het bikepark van Ritchey Schley wordt als een must-been-there ervaring gezien.
Errug interresant. Misschien kan het van pas komen. Doe ermee wat je wilt.

Alvast veel plezier als jullie gaan.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
cool man. dit is de route die ik tussen 25 april en 14 mei ga rijden met een camper (DVC van Canadream).
Ik je het goedkoopste boeken via een eenmanszaakje in flevoland (www.tiogatours.nl). wij kwamen met zn 2e voor de tickets plus camper (incl camperverzekering en 3200km pakketen) uit op 2200 euro.
We vliegen op Edmonton omdat daar de belasting lager is als bijvoorbeeld vancouver. scheelt zo 10%.
Ik je het goedkoopste boeken via een eenmanszaakje in flevoland (www.tiogatours.nl). wij kwamen met zn 2e voor de tickets plus camper (incl camperverzekering en 3200km pakketen) uit op 2200 euro.
We vliegen op Edmonton omdat daar de belasting lager is als bijvoorbeeld vancouver. scheelt zo 10%.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ghostdog - X schreef:
cool man. dit is de route die ik tussen 25 april en 14 mei ga rijden met een camper
Thanks fot that info..
Voor de duidelijkheid:
- tickets (=vlieticket??)
- camper (incl camperverzekering)
- 3200 km vrije kilometers
- aankomst Edmonton, vertrek Calgary?
en dat voor 2200 euro. Is dat per persoon of totaal prijs voor 2 personen, dus 1100 Euro pp?
Dat ziet er goed uit, idd dezelfde vragen als JJ.
Ik weet niet hoe groot zo"n camper is, maar met 2 man kun je vaak wel 2 bikes meenemen, maar als je met 4 man in een 4 persoons camper zit wordt het met 4 bikes al weer lastig, dan zul je ze "s nachts buiten moeten laten en dat lijkt me niks, dus vandaar weet ik niet of voor mij een camper wel de juiste oplossing is al besef ik me wel dat van de hostals en inns de reis een stuk duurder maken.
Ik weet niet hoe groot zo"n camper is, maar met 2 man kun je vaak wel 2 bikes meenemen, maar als je met 4 man in een 4 persoons camper zit wordt het met 4 bikes al weer lastig, dan zul je ze "s nachts buiten moeten laten en dat lijkt me niks, dus vandaar weet ik niet of voor mij een camper wel de juiste oplossing is al besef ik me wel dat van de hostals en inns de reis een stuk duurder maken.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
dat is:
vliegtickets (2 personen) incl airport tax ---- 1102 euro (A"dam - Edmonton - A"dam)
Camperhuur, 18 dagen, 3100 vrije km, 2x pers inventaris, vip verzekering, extra bestuurder en tax --- 1087 euro
is dus bij elkaar incl 25 euro boekingskosten, 2214 euro.
In edmonton is de tax dus 7%, dat is 71 euro (geldt alleen voor de camperhuur). als je in vancouver bijvoorbeeld landt en huurt is dat -uit mn hoofd- 15 % tax. toch zonde.
dus voor 1107 euro pp, hebben wij 3 weken canada incl camperhuur. Dr komt nog wel de benzine, campeerplaatsen (20-70 CAD per nacht), liftpassen en andere ongein bij. maar ik vind het een mooie prijs. En hoe vroeger je boekt hoe goedkoper aangezien ze bij de camperverhuur met flexrates werken die elke week omhoog gaan als je langer wacht. En nu kregen we gratis 500km, extra bestuurder, vip-verzekering, 2x pers inventaris kado omdat we zo vroeg boekten. En het jaargetijde scheelt ook een hoop in de kosten. In deze tijd gaan is meer dan de helft goedkoper als in de zomer. En zo pik je wat mee van de sneeuw en de lente
.
en de snowboards gaan mee
. De bikes huren we daar wel, heb geen zin in de hassle van het vervoeren.
ps deze camper nemen we:
vliegtickets (2 personen) incl airport tax ---- 1102 euro (A"dam - Edmonton - A"dam)
Camperhuur, 18 dagen, 3100 vrije km, 2x pers inventaris, vip verzekering, extra bestuurder en tax --- 1087 euro
is dus bij elkaar incl 25 euro boekingskosten, 2214 euro.
In edmonton is de tax dus 7%, dat is 71 euro (geldt alleen voor de camperhuur). als je in vancouver bijvoorbeeld landt en huurt is dat -uit mn hoofd- 15 % tax. toch zonde.
dus voor 1107 euro pp, hebben wij 3 weken canada incl camperhuur. Dr komt nog wel de benzine, campeerplaatsen (20-70 CAD per nacht), liftpassen en andere ongein bij. maar ik vind het een mooie prijs. En hoe vroeger je boekt hoe goedkoper aangezien ze bij de camperverhuur met flexrates werken die elke week omhoog gaan als je langer wacht. En nu kregen we gratis 500km, extra bestuurder, vip-verzekering, 2x pers inventaris kado omdat we zo vroeg boekten. En het jaargetijde scheelt ook een hoop in de kosten. In deze tijd gaan is meer dan de helft goedkoper als in de zomer. En zo pik je wat mee van de sneeuw en de lente

en de snowboards gaan mee

ps deze camper nemen we:

Opgelet heren, alle bike parks (zeker whistler) zijn open voor moutainbikes tussen Juni en september
Voor de rest :; Off limit for bikes !
Voor de rest :; Off limit for bikes !
- Ghostdog - X
- Contacteer:
juni pas??? dOh. ligt die sneeuw er zo lang? weet je zo waar ze het eerste opengaan?
aangezien wij ook willen gaan in augustus, heb ik uitgevonden dat whistler in juni opengaat en dat de meeste volgens dat tijdschrift dan ook pas open gaan.
Check duitse bike and mba
Check duitse bike and mba
- Ghostdog - X
- Contacteer:
fak it, dan wordt het dit keer Boarden. Zomer is helaas wel erg duur met camperhuur (dik 2x zo duur). Dan nu aan t sparen voor de bike trip 
en wat ben jij kwijt voor je trip in augustus?

en wat ben jij kwijt voor je trip in augustus?
Gewoon locals leren kennen daaro en met hen op de locale trails gaan rijden, dan zit je alleen met het regelen van transport naar boven, maar al die lui daaro hebben dikke pick-up trucks, dus dat moet wel goed komen.
Als ik naar Canada ga, wil ik ook vooral veel van die trails rijden die niet in een bikepark liggen, uiteraard wil ik whistler ook aan doen, maar verder echt FREEriden.
Als ik naar Canada ga, wil ik ook vooral veel van die trails rijden die niet in een bikepark liggen, uiteraard wil ik whistler ook aan doen, maar verder echt FREEriden.

lotta (canadian) $!
spaarse! (voor deze gave trip)
en doe Paul Brodie dan direct de groeten....
Oz
spaarse! (voor deze gave trip)
en doe Paul Brodie dan direct de groeten....
Oz
en als je echt lekker wil gaan sushi eten in Vancouver en een beetje geld besparen ga dan naar Kisha Poppo op Davie Street...aanradertje!
Ghostdog - X schreef:
cool man. dit is de route die ik tussen 25 april en 14 mei ga rijden met een camper (DVC van Canadream).
![]()
Zo te zien kom je ook langs Lake Louise en Banff. Lake Louise is echt geweldig. De jeugdherberg in Lake Louise is het beste hostel ter wereld geweest, wel een beetje duurder, maar erg ok.
Ik ben er in de winter geweest (Calgary, Red Deer, Olds, Banff, Lake Louise, Canmore enz.) en het was toen gemiddeld zo"n -15 graden celsius, in Lake Louise was het "s avonds -28 graden, best fris..
Omgeving is schitterend, tja wat wil je; het zijn de Rockies, duh. En ik heb mezelf beloofd nog eens in de zomer terug te gaan om te biken, ik ben wel een XC"er dus met jullie meegaan is niet handig.
Banff is enigszins toeristisch, maar wel een leuk stadje. Canmore is zo"n typisch canadese plek, echt zo"n net-als-in-de-film stad, daar schijnen de mooiste trails te liggen. Rond Vancouver (ben er niet geweest) schijn je idd de meeste North Shores te hebben.
De moeite (en het geld) waard. Wij vlogen op Calgary vanaf Frankfurt (eerst Schiphol-Frankfurt, toen overstappen).
Re:2004 Whistler, British Colombia, Canada
Dames en Heren.....
Mogelijk dat 2004 Whistler in de pijpleiding zit, dus alle info is welkom over hotels, onderkomen, kosten, vervoer e.d.
zijn er fora op het net waar je met locals in contact kunt komen die alle ins en outs daar weten?
Mogelijk dat 2004 Whistler in de pijpleiding zit, dus alle info is welkom over hotels, onderkomen, kosten, vervoer e.d.
zijn er fora op het net waar je met locals in contact kunt komen die alle ins en outs daar weten?
-
- Forumbeheerder
canadese forums mebbe.
Aan de anderen:
Katze en Suri gaan in July, Stevo en ik in Ausgustus.
Informatie wordt per opbod verkocht. Betaald in unmarked CAD in ne bruine enveloppe.
Aan de anderen:
Katze en Suri gaan in July, Stevo en ik in Ausgustus.
Informatie wordt per opbod verkocht. Betaald in unmarked CAD in ne bruine enveloppe.