weet iemand of er soort bikeparken zijn in gebieden zoals sierra nevada,granada of is er iemand die er ooit is geweest?
groeten
freeride/downhill in zuid spanje??
Moderator:Beheerders
Re:freeride/downhill in zuid spanje??
Wat ik heb ondervonden is dat er weinig is. Als je wil rijden moet je zoeken naar telecabines want op normale stoeltjesliften laten ze je niet vaak toe. Dan moet je ook nog vaak je eigen routes rijden of gewoon een XC/Enduro achtig pad naar beneden rossen. Park in Andorra is wel leuk maar niet echt super vond ik.
Ducktrip schreef:
Park in Andorra is wel leuk maar niet echt super vond ik.
Andorra is Noord Spanje he

In Sierra Nevada is ooit een wereldbeker / wereldkampioenschap DH geweest, maar dat zullen ze vast niet hebben laten liggen. Kun je beter een andere vakantie bestemming kiezen als je echt bikeparken wilt bezoeken.
Ik woon nu daar vandaar.maar kan je je bike wel gewoon mee de liften in nemen?? als je eenmaal boven bent dan komt het wel goed een route zoeken moet wel lukken.
bedankt
bedankt
DB2 schreef:
Ik woon nu daar vandaar.maar kan je je bike wel gewoon mee de liften in nemen?? als je eenmaal boven bent dan komt het wel goed een route zoeken moet wel lukken.
bedankt
Ja ehh, sorry Noord / Zuid Spanje door elkaar halen, haha.
Normaal gesproken moet je gewoon met je fiets in de telecabines kunnen, als je er toch woont kun je zelf een track maken of zoeken. Toen ik op vakantie ging was dat wat lastiger omdat ik een aantal keren zo een gat in keek waar ik liever niet in viel...
Ben er vorig jaar november geweest en de Sierra Nevada was veelst te koud, ze waren al sneeuw aan het maken voor het ski seizoen. We hebben nog wel lekker gereden rond Orgiva maar je moet daar echt je eigen route rijden wat voor ons nogal irritant was omdat we niet zoveel tijd hadden konden we de paden niet uit ons hoofd wat de snelheid beperkt, met de auto naar boven en gaan. Idd. een keer zijn we beide bijna de afgrond ingereden. Je kunt daar geweldig downhillen volgens mij maar je moet ook weer omhoog, liften zijn daar zeer schaars. Bij de vvv van Sierra Nevada leek het alsof ze geen flauw idee hadden wat wij bedoelde met downhill mountainbiken. Veel sucses en hou ons op de hoogte, lekkere temperaturen in het voor en najaar.