Niets anders dan klote Pop ups en weet ik veel wat voor onzin... Helemaal leuk als er dan van die ouders achter de pc zitten die niet weten waar ze op klikken en te pas en te onpas ook maar ergens op drukken...
Zodoende belde mijn vader me gisteren op mn werk op met de mededeling dat hij continue een pop up kreeg met de titel "Welcome to the system performance wizard". Waarna het scherm op about:blank kwam te staan, de startpagina was vervangen door een gruwelijk irritante search page...
én als klap op de vuurpijl elke keer als je bijv. Hotmail of Yahoo opend (beveiligede websites dus), komt die pop up terug, waarna je dus weer alles kwijt bent.
Goed; zoeken op internet levert op dat dit fijne trojan virussen blijken te zijn van het tamelijk hardnekkige soort... Erg erg erg erg Buenos dus!! >:( >:(
Ad Aware krijgt ze er niet uit.. Pest Patrol vind ze wel (althans neem aan dat deze er ook tussen zitten), maar gezien het feit dat dat een evaluatie versie is, kan hij ze niet verwijderen.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat er Registry entries verandert/verwijdert moeten worden, maar dat gaat me boven mn pet...
Hoe kan ik dit klote virus/trojan/worm oplossen... ?? Er moet toch een programma voor zijn???
Extra updates van Windows tegen popups werken geen een van alle.. en ben er inmiddels wel achter gekomen dat XP één klote nadeel heeft; internet beveiliging....
Voor alle duidelijkheid; ik heb een gruwelijke pesthekel aan het feit dat ik weer avonden aan een stuk in een drukke periode als ik al geen tijd over heb, telkens weer dat klote appparaat moet reanimeren. Nu lukt het me gewoon niet en weet niet hoe ik me daar tegen kan beveiligen in de toekomst...
Wie weet raad? Nee met Maria hoef je niet aan te komen.....