Divx / AVI / MPEG --> DVD

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Don
Divx / AVI / MPEG --> DVD

Bericht door Don » do feb 17, 2005 11:57 pm

Metwelk programma ist mogelijk om Divx / AVI / MPEG movie files op DVD te branden zodat deze gewoon te lezen is in n DVD speler? Dus geen VCD of SVCD (of werkt dit wel goed?). Komen bestanden dan gewoon in .vob op n dvd te staan?

dank u

Animine

Re:Divx / AVI / MPEG --> DVD

Bericht door Animine » vr feb 18, 2005 1:28 pm

Bedoel je om avi/mpeg/divx om te zetten naar dvd formaat? Of gewoon je avi/mpeg/divx filmpje branden in het originele formaat? Voor beiden gebruik ik Easy CD Creator Suite 6 of 7. Nero Burner 6.0 gaat ook, maar ik vind Easy CD Creator gebruiksvriendelijker.

grtz
Animine

Don

Bericht door Don » vr feb 18, 2005 2:32 pm

Omzetten naar DVD formaat, zodat je n media bestand omzet naar dvd formaat en die vervolgens in je dvd speler kan knallen. K heb nero, daar zou t dus gewoon mee moeten gaan?

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr feb 18, 2005 3:15 pm

Nope niet echt nero kan het volgens mij als SVCD/VCD op een dvd branden maar niet als echte dvd zelf...je gaat het moeten ocnverten naar dvd formaat denk ik

Don

Bericht door Don » vr feb 18, 2005 3:28 pm

Freeridin Dragon schreef:
Nope niet echt nero kan het volgens mij als SVCD/VCD op een dvd branden maar niet als echte dvd zelf...je gaat het moeten ocnverten naar dvd formaat denk ik

vcd en svcd wordt toch op n cd gezet niet op dvd....

maar heb je dan suggesties?

pZyteX

Bericht door pZyteX » za feb 19, 2005 1:58 pm

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » ma feb 21, 2005 11:23 am

Dit kwam ik net tegen op de site van Planet.nl:

Divx/Xvid naar DVD
Films vinden op internet - en daarbuiten - steeds vaker hun weg in het ruimtebesparende Divx en Xvid-formaat (MPEG4). De voordelen van deze formaten zijn ook groot: uiterst compact met toch een goede beeld- en geluidskwaliteit. Er is maar een probleem: de meeste DVD-spelers kunnen niet overweg met dit formaat, al komt daar langzamerhand verandering in met de introductie van spelers die ook MPEG4 slikken. Heb je nog een "gewone" DVD-speler? Dan is de oplossing om een filmpje om te zetten naar het MPEG2-formaat, de videostandaard voor DVD"s. Zo bespraken we in PD 200 al kort het tooltje DivXToDVD.

Toch heeft DivxToDVD door z"n eenvoud nadelen. Zo worden er geen ondertitels ondersteund. Ook heeft het programma moeite om Amerikaanse (NTSC) filmpjes om te zetten naar ons Europese formaat (PAL) en viceversa. Op onze surftochten vonden we gelukkig een aantal alternatieven, zoals The Film Machine (13,5 MB). In een overzichtelijke interface kun je alle noodzakelijke instellingen doen en het toevoegen van ondertiteling is geen enkel probleem. Ook kan het programma desgewenst een strak DVD-menu"tje voor je maken. Wel dien je een volledige versie van Cinema Craft Encoder SP (door velen gezien als beste MPEG2 encoder) of Canopus Procoder in je bezit te hebben voor het achterliggende codeerwerk. Op de site staan instructies.

Maar er is nog een prima oplossing, en die bestaat compleet uit freeware: AVI2DVD (9,9 MB). Dit programma is van Russische makelij, dus linken we je voor het gemak door naar de downloadpagina van Chip. Gelukkig zijn de installatie en het tooltje zelf geheel Engelstalig. En ook hier tref je alle toeters en bellen aan voor het maken van een geschikte conversie. De interface doet sterk denken aan een terecht zeer populair programma die juist het omgekeerde doet, Auto Gordian Knot. Even de gewenste instellingen goedzetten en een paar uurtjes later kun je een DVD-schijfje branden, op de bank kruipen en heerlijk film gaan kijken.

Don

Bericht door Don » ma feb 21, 2005 3:47 pm

dank u!

maar uhm Nero kan dit ook!
Ik heb NWD4 van DivX naar DVD omgezet met Nero, heel easy. T duurt alleen tering lang omdat alles weer moet worden gedecodeerd.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 22, 2005 11:37 pm

Ook weer handig om te weten dat t ook zo kan ;D
Maar eigelijk is het beter om het met een decodeer prog te doen wat apart is zodat je ook de reso. enz kan bepalen en ook ondertiteling erbij kan zetten enzo dat vind ik wel handig ::)

Plaats reactie