Hulp! Comp/internet probleem!!!
Moderator:Beheerders
Ja hoor, tis zover, na meer dan twee jaar vlekkeloos te hebben gewerkt, ligt onze computer lam. Had van het weekend opeens allemaal extra taakbalkjes op de explorer, en toen begon de ellende: internet werd super langzaam. Meteen maar een virusscan gerund en een AdAware eroverheen, en die haalden er een waslijst aan virussen uit, en beroerder nog, een 5 tal hijack attempts :"(! Daardoor was mijn firewall omzeild en down, als ook mn virus scan. inmiddels doet de computer bijna niks meer, dus wil ik de boel leeggooien en formateren. Echter dit blijkt niet zo eenvoudig in XP,
dus: wie heeft er hulp voor een leek??? Of zijn er andere maatregelen te bedenken. :-[
Symptomen:
nauwelijks internet
CPU constant op 100%
Niks helpt: virusscan, adaware, defragmenteren, de hele mikmak
Thanks!
dus: wie heeft er hulp voor een leek??? Of zijn er andere maatregelen te bedenken. :-[
Symptomen:
nauwelijks internet
CPU constant op 100%
Niks helpt: virusscan, adaware, defragmenteren, de hele mikmak
Thanks!
Re:Hulp! Comp/internet probleem!!!
Niet veel klooien om je huidige install te redden. XP-cd erin, full format, klaar...
thanx, was ik zelf ook al achter gekomen :-[
! Wist niet dat mn peeceetje zo snel was! Nou ja, weer wat geleerd

Vergeet Service Pack 2 niet te downloaden, helpt je security-level behoorlijk.
Dick Pony schreef:
Ja, als je een legale versie bezit, anders zou ik het maar nie doen als ik jou was !
GhOsT RiDeR schreef:
[Dick Pony schreef:
Ja, als je een legale versie bezit, anders zou ik het maar nie doen als ik jou was !
Anders? ::)
Hier werktte het perfect, vind SP2 alleen niks, dus eraf gegooid...
[quote="D"n Helle"]
[
[/quote]
SP2 eraf gegooid? Leuke security leak dan in XP...
Microsoft is bezig met of zijn van plan om met "polling" te beginnen, dwz als je de pc een windows update laat draaien of je download en installed een of andere SP of security patch, dan wordt er info over je OS meegestuurd naar MS, zij kunnen dan checken of je een legale of illegale versie draait...
grtz
Animine
[
GhOsT RiDeR schreef:
[Dick Pony schreef:
[/quote]
SP2 eraf gegooid? Leuke security leak dan in XP...
Microsoft is bezig met of zijn van plan om met "polling" te beginnen, dwz als je de pc een windows update laat draaien of je download en installed een of andere SP of security patch, dan wordt er info over je OS meegestuurd naar MS, zij kunnen dan checken of je een legale of illegale versie draait...
grtz
Animine
Animine schreef:
True, zijn ze al mee bezig. Vraag me eens af hoeveel mensen er een gekopieerde versie van Win XP hebben...
[quote="D"n Helle"]
[/quote]
Hoezo vind je SP2 niks? Als ik dat niet installeer wordt ik het moment dat ik verbinding maak belaagd met virussen en andere shit.
Maar mag ik ook eens om advies vragen;
Ik heb m"n computer (in n nieuwe configuratie) ook opnieuw geinstalleerd op schijf C. Op schijf D waar ik al mijn muziek en films bewaar is daar iets gebeurd waar mijn hart enkele malen van oversloeg. Erg veel, ik wil niet eens weten hoeveel, van mijn mp3"s zijn op een of andere manier door elkaar gehusseld. Er klopt geen ene fuck meer van. Een liedje begint, slaat over naar een ander, weer terug weer een ander. Ik snap daar geen ene moer van.
Is er iemand die daar een verklaring voor heeft? Of zelfs een oplossing? Al lijkt me dat bijna onmogelijk.
Ik ben geruineerd!
[/quote]
Hoezo vind je SP2 niks? Als ik dat niet installeer wordt ik het moment dat ik verbinding maak belaagd met virussen en andere shit.
Maar mag ik ook eens om advies vragen;
Ik heb m"n computer (in n nieuwe configuratie) ook opnieuw geinstalleerd op schijf C. Op schijf D waar ik al mijn muziek en films bewaar is daar iets gebeurd waar mijn hart enkele malen van oversloeg. Erg veel, ik wil niet eens weten hoeveel, van mijn mp3"s zijn op een of andere manier door elkaar gehusseld. Er klopt geen ene fuck meer van. Een liedje begint, slaat over naar een ander, weer terug weer een ander. Ik snap daar geen ene moer van.
Is er iemand die daar een verklaring voor heeft? Of zelfs een oplossing? Al lijkt me dat bijna onmogelijk.
Ik ben geruineerd!
Staat die D schijf met je muziek geshared voor een of ander p2p programma? Zo ja, welk programma?
grtz
Animine
grtz
Animine
Dat van die gehusselde mp3"s heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Erg leuk, want ik heb ze niet allemaal weggegooid of opnieuw gedownload
Bij mij kwam het toen omdat ik met Partition Magic aan de gang was. Krijg ik opeens een error (weet niet meer wat) en hij kon toen niet meer verder. Ik reset gedaan, en tja, toen was 80% van de mp3"s helemaal verknipt :P

Bij mij kwam het toen omdat ik met Partition Magic aan de gang was. Krijg ik opeens een error (weet niet meer wat) en hij kon toen niet meer verder. Ik reset gedaan, en tja, toen was 80% van de mp3"s helemaal verknipt :P