markm.nl schreef:
he erik
gebruik jij een bepaald filter op je lens of achteraf in photoshop, ik heb het gevoel als ik bijvoorbeeld kijk naar die oldschool bike die je hier boven hebt geplaatst dat de hoeken in en soort van ovaal donkerder zijn gemaakt.
verder lijken de foto"s van de link erg cool, maar dat zal wel te maken hebben met het weer, verder springt de originalie tijd er ok niet van af en zijn somige van de rijders wel erg klein weergegeven maar ja dat kan ook je bedoeling zijn geweest dat je de natuur de overhand wil laten hebben. maar ze hebben wel allemaal kwaliteit, verder kijkend naar jou site en de mtb foto"s lijk je wel al je eigen stijl te hebben gevonden, hoe lang ben jij al bezig met fotografie
oja ook maar even er bij zetten "mijn mening"
Dat is en blijft het geheim van de smid ;D ;D
Is een iets in Photoshop, gewoon gedeelte selecteren dat je donkerder wilt dmv quick mask en daar een laagmasker levels of curves van maken. Dit werkt beter dan een filter of standaard vignetfilter omdat je heel precies kan aangeven waar je het hebben wilt. (het vroegere "doordrukken" uit de doka ahw)
Dat ze cool lijken kan 1000+ oorzaken hebben, monitor, browser, omgevingslicht, kleur van je behang, kleur van het t-shirt wat je aanhebt en noem maar op. Jij hebt je monitor waarschijnlijk niet gecallibreerd?
Ben al 17 jaar bezig met fotografie
dussssss©