Moet de SGP niet s verboden worden?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Don
Moet de SGP niet s verboden worden?

Bericht door Don » ma dec 12, 2005 8:14 pm

DEN HAAG - Er mogen toch vrouwen op gecombineerde kandidatenlijsten staan van de SGP en de christenunie bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar. Dat heeft het SGP-hoofdbestuur maandag besloten.

Vorige week keurde het nog vier lijsten af omdat er namens de ChristenUnie vrouwen kandidaat waren gesteld. Die beslissing leverde veel protest op en leidde tot het aftreden van twee leden van het SGP-hoofdbestuur.
-----

En dan zien wie malloot van een voorzitter van de SGP prediken dat ze de bijbelse schriften zo goed mogelijk moeten blijven uitvoeren blablabla. Oftewel die vrouwen zouden niet gelijk zijn! Heet dat niet uhm... discriminatie? Geloof dat dit nog altijd artikel 1 uit de brondwet is (Discrinimantieverbod).

Voer voor een politieke discussie (en flauwe grappen :D )!

wictor

Bericht door wictor » di dec 13, 2005 8:05 am

Ach, de SGP sloopt zichzelf zo wel. Mij best. Als een paar andere partijen nou hun voorbeeld volgden, dan zouden we in dit land wat beter af zijn!

revis

Bericht door revis » di dec 13, 2005 12:07 pm

En wij maar denken dat dit alleen bij andere culturen voorkomt.
Grtz revis.

Pimiento

Bericht door Pimiento » di dec 13, 2005 12:19 pm

revis schreef:En wij maar denken dat dit alleen bij andere culturen voorkomt.
Grtz revis.
Sorry hoor maar de veluwse cultuur is toch een hele andere dan "ABN"
cultuur, naar mijn mening. Wat mij betreft mag de SGP opzouten/opgeheven/verboden worden. Wanneer iemand in verweggistan zich niet aan de Rechten der Mensch houdt, sturen we er een leger naartoe, wanneer een minister iets zegt dat volgens GL (jeweetwel, :angelnot: )niet door de beugel kan want discriminatie/deportatie dan hebben we crisis, maar wanneer het om de hoek en in De Naam Gods gebeurt maakt het niet uit. Schijtziek word ik ervan. :thumbsdown:
One-handed Pimpin'®

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di dec 13, 2005 1:36 pm

Je bent het er niet mee eens dus moeten ze maar opzouten. Onlangs nog met Bush gepraat?

Nope, ook dit is democratie vrind. Ze moeten zich net zo goed aan d ewet houden als jij en ik, maar als ze dat maar doen (ene uiteindelijk gaat het daar wel op neer komen) dan hebben ze ook het recht om mee te gillen in Den Haag e.o.
Je zou natuurlijk wel met (een hele serie) argumenten kunnen komen om de democratie in zijn geheel af te schaffen, maar dat is helaas niet erg haalbaar meer...
Bikepark Groningen

Pimiento

Bericht door Pimiento » di dec 13, 2005 4:29 pm

Mee eens

Maar het gaat me erom dat er drukte gemaakt wordt over minder erge dingen, in de meest letterlijke zin woord.

Natuurlijk, iedereen is vrij zijn eigen mening te roepen. Tuurlijk, iedereen mag zijn eigen geloof "belijden" ;). Echter, wanneer in Afganistan of in de VS of waar wij dan ook toevallig jounalisten hebben zitten die massas op waarheid gebaseerde feiten verkondigen, iemand zijn muil open trekt over dat vrouwen verachtelijk zijn en geslagen/buitengesloten dienen te worden, hebben wij onze muil open.

Wat betreft de SGP: fundamentalisme is er in alle soorten en maten. Alleen wordt dit niet door iedereen onderkent. Lijkt me tijd dat dit wel gebeurt niet?
One-handed Pimpin'®

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di dec 13, 2005 4:35 pm

Pimiento schreef:Wat betreft de SGP: fundamentalisme is er in alle soorten en maten. Alleen wordt dit niet door iedereen onderkent. Lijkt me tijd dat dit wel gebeurt niet?
Ik denk alleen niet dat het fundalisme gevaar in de hoek van de SGP ligt... :roll:

Pimiento

Bericht door Pimiento » di dec 13, 2005 6:25 pm

Steelboy schreef:
Pimiento schreef:Wat betreft de SGP: fundamentalisme is er in alle soorten en maten. Alleen wordt dit niet door iedereen onderkent. Lijkt me tijd dat dit wel gebeurt niet?
Ik denk alleen niet dat het fundalisme gevaar in de hoek van de SGP ligt... :roll:
LOL :D

Pas op of ik blaas mn zwarte kous op!!!
One-handed Pimpin'®

Jass
Contacteer:

Bericht door Jass » do dec 15, 2005 12:47 pm

Omdat ze vrouwen discrimineren krijgen ze toch ook geen overheids-subsidie meer ;)

http://www.overheidsinformatie.nl/asp/a ... Org_018562

wictor

Bericht door wictor » do dec 15, 2005 8:38 pm

Geen enkele partij zou overheidssubsidie moeten krijgen. En geen enkele partij zou financiële steun van bedrijven of bedrijfsaverenigingen mogen accepteren. :|

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr dec 16, 2005 7:00 pm

wictor schreef:Geen enkele partij zou overheidssubsidie moeten krijgen. En geen enkele partij zou financiële steun van bedrijven of bedrijfsaverenigingen mogen accepteren. :|
Riiiight... en leven van de wind zeker.
One-handed Pimpin'®

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » vr dec 16, 2005 7:04 pm

Pimiento schreef:
wictor schreef:Geen enkele partij zou overheidssubsidie moeten krijgen. En geen enkele partij zou financiële steun van bedrijven of bedrijfsaverenigingen mogen accepteren. :|
Riiiight... en leven van de wind zeker.
Nee, van anonime donaties :angelnot:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za dec 17, 2005 8:40 am

vrouwen moeten van de sgp ook een rok dragen. en andere maar zeiken over hoofddoekjes. ik zeg doe dan ook wat aan die rokken.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za dec 17, 2005 8:40 am

vrouwen moeten van de sgp ook een rok dragen. en andere maar zeiken over hoofddoekjes. ik zeg doe dan ook wat aan die rokken.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za dec 17, 2005 8:59 am

Ik zeg: doen die rokken:

Afbeelding

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

cHoc

Bericht door cHoc » za dec 17, 2005 11:08 am

Jurriaan schreef:vrouwen moeten van de sgp ook een rok dragen. en andere maar zeiken over hoofddoekjes. ik zeg doe dan ook wat aan die rokken.
en waar staat dat dan dat van de SGP de vrouwen een rok moeten dragen, ik ben het nog niet tegen gekomen.
shoot me again, I ain't dead yet

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za dec 17, 2005 12:53 pm

waarom dragen al die vrouwen die gegreformeerd en hervormd zijn dan een rok?

Boss kom hier op zondag eens kijken, rok boven de knieen mag niet hoor 8)

cHoc

Bericht door cHoc » za dec 17, 2005 3:12 pm

Jurriaan schreef:waarom dragen al die vrouwen die gegreformeerd en hervormd zijn dan een rok?
ja, maar verplicht de SGP dat....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo dec 18, 2005 10:09 am

hun geloof in het algemeen kennelijk. En daar is de SGP sterk aan gerelateerd. De eisen/voorwaarden van de SGP ken ik niet.
De site van de SGP is vandaag, natuurlijk, gesloten dus opzoeken kan morgen pas.

cHoc

Bericht door cHoc » zo dec 18, 2005 11:41 am

Jurriaan schreef:De eisen/voorwaarden van de SGP ken ik niet.
dus je zegt wat zonder te weten of het wel waar is,
je spreekt jezelf hier al tegen op je eerdere reactie.

Plaats reactie