europese geldverspilling
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Beste allemaal,
Zoals de meeste bekend is bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg.
De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. 99% van de rekening hiervoor - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen. (wij dus ook)
Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet.
Inmiddels zijn er een kleine 330.000 handtekeningen binnen maar dit moeten er dus één miljoen worden! Surf daarom naar:
http://www.oneseat.eu/
en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling.
Zoals de meeste bekend is bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg.
De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. 99% van de rekening hiervoor - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen. (wij dus ook)
Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet.
Inmiddels zijn er een kleine 330.000 handtekeningen binnen maar dit moeten er dus één miljoen worden! Surf daarom naar:
http://www.oneseat.eu/
en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze waanzinnige geldverspilling.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Contacteer:
Klopt Krekker,maar als BALK-ELLENDE nog niet eens het LEF heeft om erover te beginnen op de EU-vergadering(omdat hij anders de Fransen tegen zich in het harnas jaagt)wat hij trouwens hier met zijn grote mond de hele natie WEL had beloofd,dan moet er toch wat anders gebeuren.
Tenminste initiatief,dat is in mijn ogen tenminste al IETS en da's beter als NIETS,weer een typisch voorbeeld van JAN-PETER'S BLUFPOKER.
Want owee als hij toch eens in een kwaad daglicht bij zijn waarde(lees;belangrijkere)collega's terechtkomt.................
p.s.@Krekker,bijzonder vette avatar,die ''choppers 4 life/west coast floppers''dingetjetoestandlogo's.....dat heeft die jesse toch goed begrepen,
samen met de commercie van het geheel natuurlijk.
Tenminste initiatief,dat is in mijn ogen tenminste al IETS en da's beter als NIETS,weer een typisch voorbeeld van JAN-PETER'S BLUFPOKER.
Want owee als hij toch eens in een kwaad daglicht bij zijn waarde(lees;belangrijkere)collega's terechtkomt.................

p.s.@Krekker,bijzonder vette avatar,die ''choppers 4 life/west coast floppers''dingetjetoestandlogo's.....dat heeft die jesse toch goed begrepen,
samen met de commercie van het geheel natuurlijk.

Het spijt me maar hier moet ik toch echt even op reageren. Airbus is een europees consortium van allerlei bedrijven bij elkaar met als grootste deelnemer British Aerospace (20%) en EADS (80%). Het is een europees project, ook bedoeld om de concurrentie aan te gaan met Amerikaanse vliegtuigbouwers, en is gestart midden jaren 60. Het is een zeer succesvol project tot nu toe want het levert erg veel werkgelegenheid op en heel veel nieuwe technologie ook vanuit Nederland trouwens. Ook levert meer op dan het aan subsidies kost. Lees meer op http://en.wikipedia.org/wiki/Airbusles alpes schreef:Done.
We zijn overigens ook wel goed in het nutteloos verhuizen van dingen omdat de grote landen van de EU niet voor elkaar willen onderdoen. Kijk maar eens hoeveel geld er wordt verspild aan het verschepen van de gigantische onderdelen van de A380.
Dat betekend dus dat allerlei bedrijven onderdelen leveren en die moeten inderdaad van hijnde en ver komen. Dat het eindstation voor het samenstellen toevallig in Toulouse ligt daar kan ik ook niks aan doen, het ligt nou eenmaal centraal in Europa. Ze kunnen nooit alle onderdelen op één centrale plek ontwikkelen en fabriceren want daar is gewoon te weinig capaciteit voor, dat moet je wel spreiden want de beste technologie komt uit heel Europa vandaan, het is tenslotte een samenwerkingverband. En als dat wel zo zou zijn dan stond je op deze pagina misschien ook te zeiken want dan zou heel veel europees subsidie geld alleen maar naar een frans fabriekje gaan in Toulouse. Overigens is er nog een assemblage lijn in Hamburg en binnekort in Sevillia. En Airbus is niet het enige bedrijf wat zo werkt hoor. Er zijn vele bedrijven die op deze manier werken, misschien niet op deze schaal maar het gebeurd wel. Overigens heb ik ook veel te maken met Airbus want ik werk in deze industrie. Ik ben betrokken bij een europees onderzoeksproject die nieuwe productietechnieken en vliegtuigconstructies ontwikkeld om vliegtuigen lichter te maken en het productieproces goedkoper te maken http://ec.europa.eu/research/aeronautic ... 75_en.html. We gaan teveel offtopic.
Dat die fransen gek zijn dat wist iedereen al. Maar dat het parlement niet eens de moeite neemt om dit voorstel te bespreken is helemaal van de honden besnuffeld. Hallo europees parlement, wij zijn er ook nog, mogen wij ook nog een zegje hebben. En die Bakellende doet mooie beloftes maar die hond maakt ze gewoon niet eens waar en zet zichzelf wederom voor schut. Ik heb voor de grondwet gestemd want dat zou dit soort zaken juist moeten voorkomen. Ik twijfel er nu erg aan eerlijk gezegd.
-
- Contacteer:
@fry,Belgie is ook een''land''apart
Ik heb daar jaren op internaat gezeten en ook een tijdje''gewoon''
gewoond,niets mis mee hoor,maar daar zijn de''regels''toch een beetje anders als hier in Nederland,en(niet dat het hier in bij ons
zo netjes gaat,echt niet hoor)maar in Belgie heb ik toch heel erg het idee dat ons-kent-ons veel vaker opgaat als hier ''op den hollander''
maar als we de EU zo maar elke halve Euro over de balk laten smijten dan gebeurt er natuurlijk nooit wat.
En als je het zo bekijkt kunnen we inderdaad nog wel even doorgaan,maar ik vindt het prima dat er in elk geval wat aan gedaan word,want die verhuizing elke zoveel tijd is natuurlijk te gek voor woorden,niet dan?

Ik heb daar jaren op internaat gezeten en ook een tijdje''gewoon''
gewoond,niets mis mee hoor,maar daar zijn de''regels''toch een beetje anders als hier in Nederland,en(niet dat het hier in bij ons
zo netjes gaat,echt niet hoor)maar in Belgie heb ik toch heel erg het idee dat ons-kent-ons veel vaker opgaat als hier ''op den hollander''
maar als we de EU zo maar elke halve Euro over de balk laten smijten dan gebeurt er natuurlijk nooit wat.

En als je het zo bekijkt kunnen we inderdaad nog wel even doorgaan,maar ik vindt het prima dat er in elk geval wat aan gedaan word,want die verhuizing elke zoveel tijd is natuurlijk te gek voor woorden,niet dan?
Hear hear!
Bovendien, politici zijn en om de samenleving te dienen, niet andersom. Als er geld aan hun besteed moet worden is dat in de eerst en enig plaats zodat zij hun werk kunnen goed kunnen doen. Dat betekent voldoende beloning (salaris) en de juiste werkplek.
Jaarlijks verhuizen omdat het één of andere bureaucraat zint is domweg absurd. En dan maar zeiken dat iedereen korting wil op wat ze afdragen aan de EU!
Bovendien, politici zijn en om de samenleving te dienen, niet andersom. Als er geld aan hun besteed moet worden is dat in de eerst en enig plaats zodat zij hun werk kunnen goed kunnen doen. Dat betekent voldoende beloning (salaris) en de juiste werkplek.
Jaarlijks verhuizen omdat het één of andere bureaucraat zint is domweg absurd. En dan maar zeiken dat iedereen korting wil op wat ze afdragen aan de EU!
Gisteren in het nieuws:
Petitie's hebben hun langste tijd gehad. Ze zijn onbetrouwbaar en kunnen makkelijk beinvloed worden door dubbel te tekenen.
Dit schiet natuurlijk niet op, in het filmpje lieten ze ook de site zien waar wij het in dit topic over hebben.
Politici: laag volk, zelfs de stem van het volk trekken ze zich niet meer aan.
mzzl
Gène
Petitie's hebben hun langste tijd gehad. Ze zijn onbetrouwbaar en kunnen makkelijk beinvloed worden door dubbel te tekenen.
Dit schiet natuurlijk niet op, in het filmpje lieten ze ook de site zien waar wij het in dit topic over hebben.
Politici: laag volk, zelfs de stem van het volk trekken ze zich niet meer aan.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
- Contacteer: