Remote Applicatie

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Remote Applicatie

Bericht door Sven » di jan 23, 2007 1:27 pm

Omdat hierzo de poorten met een firewall echt potdicht zijn getimmerd, gaat VNC niet meer naar huis toe. Aangezien Sven zich soms echt verveeld (zoals vandaag, ben nu echt een typmiep om alle interviews in interviewrapporten te gooien....) wil ik toch ook remote op m'n eigen pc kunnen komen....

Dus: www.hamachi.cc (freeware!)
Die op beide pc's installeren. ff een eigen network creëren, en de andere pc daarop laten joinen. Je ziet nu een soort van VPN-tunnel (adres) waarmee je via het normale externe bureaublad van XP, of VNC, of TightVNC, wat je maar wilt, gewoon je PC remote kan benaderen! En toch gewoon password-beveiligd, op pc-niveau alswel op himachi (sort of VPN) niveau. Heerlijk!
Zit op m'n m'n stagepc m'n normale werk te doen, en thuis andere applicaties te draaien.

Maarrrrr... Nu mijn vraag, wat draaien jullie allemaal thuis? Ik heb met WinEject (ook freeware!) het ook voor elkaar dat ik cd-lades open / dicht kan gooien, dus dat is ook geregeld. Ook een mooie netwerk-stat op de achtergrond, dus dat rolt ook. Maar wat is nu ECHT leuk om te draaien, remote?

Let wel even op: regel 2d uit de policy:
Gebruikers dienen rekening te houden met het copyright van andere gebruikers, websites, media, etc. Gebruikers die vragen, verwijzen of linken naar informatie betreffende illegale software, mp3's, cracks etc. of het kopiëren van materiaal zonder toestemming, krijgen een waarschuwing en de informatie zal worden verwijderd.

Let it roll... :angelnot:

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » di jan 23, 2007 8:47 pm

Cinema4D net render :angelnot:

www.maxon.net

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di jan 23, 2007 9:19 pm

ok en nu even normaal Nederlands.... ;)

BLRacing

Bericht door BLRacing » do jan 25, 2007 9:14 pm

Ik ga eens proberen vanuit mijn werk utorrent beheren. Moet wel lukken denk ik. Hamachi heb ik wel eens van gehoord. Wat wel zo is is dat hamachi via de makers loopt. Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. VNC is inderdaad erg cool. Op mijn werk hebben we het ook. Wij gebruiken onder andere een remote pdm systeem om data (tekenwerk) in of uit een pdm systeem te checken middels een vpn-tunnel met 256 bits AES encriptie. Vroeger moest iemand anders aan de andere kant dit werk doen. Nu bespaar je werk aan de andere kant en kan je het zelf doen. Heb je ook veel sneller werk in handen. Onze systeem beheerder werkt tegenwoordig één dag thuis en heeft gewoon verbinding met hoofdkantoor via VNC. Ook alle andere kantoren kan hij bij, inclusief alle pc's
Je zou ook een remote bewakingssysteem kunnen maken met een webcam.

Sven

Bericht door Sven » do jan 25, 2007 10:38 pm

Remote webcam om de pc's te beheren of te bewaken? Voor bewaking is het top, gewoon ff inloggen op een servertje met een webcammetje eraan, dat werkt geweldig...

http://www.hamachi.cc/security/
Qua beveiliging zit Hamachi ok. Het loopt via een directe tunnel, en een server zorgt voor je (ge-encrypte) beveiliging... Geen problemen iig mee!

Torrents is wel een idee, net als newsgroups.

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » do jan 25, 2007 10:52 pm

Sven schreef:Remote webcam om de pc's te beheren of te bewaken? Voor bewaking is het top, gewoon ff inloggen op een servertje met een webcammetje eraan, dat werkt geweldig...

http://www.hamachi.cc/security/
Qua beveiliging zit Hamachi ok. Het loopt via een directe tunnel, en een server zorgt voor je (ge-encrypte) beveiliging... Geen problemen iig mee!

Torrents is wel een idee, net als newsgroups.
Heb van verschillende Hamachi gebruikers gehoord dat ze problemen met hun netwerk/pc kregen doordat het onveilig zou zijn in gebruik. Dit was wel een half jaar geleden en of het daadwerkelijk door Hamachi is gekomen durf ik niet te zeggen, maar je kon indertijd redelijk gemakkelijk in iemand zn netwerk komen.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Sven

Bericht door Sven » do jan 25, 2007 10:55 pm

Marklesss schreef:

Heb van verschillende Hamachi gebruikers gehoord dat ze problemen met hun netwerk/pc kregen doordat het onveilig zou zijn in gebruik. Dit was wel een half jaar geleden en of het daadwerkelijk door Hamachi is gekomen durf ik niet te zeggen, maar je kon indertijd redelijk gemakkelijk in iemand zn netwerk komen.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel users je op je netwerk laat he?
Ik heb m'n Hamachinetwerk beveiligd met username+ww, en daarbij komt dan ook nog dat je m'n windows-PC niet binnenkomt zonder m'n wachtwoord...
Helaas Pindakaas zeggen we dan... :angelnot:

Caramba

Bericht door Caramba » vr jan 26, 2007 12:25 am

Ik heb bij Philips gewerkt en daar zat het netwerk ook potdicht. Nu draai ik thuis remotely anywhere en daarmee kon ik, ondanks alle firewalls en proxy servers, toch prima m'n pc thuis mee overnemen, dus ook bureaublad enzo. Werkt ook snel!

http://remotelyanywhere.com/

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » vr jan 26, 2007 8:44 am

www.logmein.com

Is ook van die gasten die Remotely Anywhere hebben bedacht... Volledig HTTP en werkt dus in principe vanaf elke Internet pc.

Even registreren (is gratis) en vervolgens op elke pc die je remote zou willen beheren installeren.. Simpel en werkt super !

Martijn.

Plaats reactie