Dus: www.hamachi.cc (freeware!)
Die op beide pc's installeren. ff een eigen network creëren, en de andere pc daarop laten joinen. Je ziet nu een soort van VPN-tunnel (adres) waarmee je via het normale externe bureaublad van XP, of VNC, of TightVNC, wat je maar wilt, gewoon je PC remote kan benaderen! En toch gewoon password-beveiligd, op pc-niveau alswel op himachi (sort of VPN) niveau. Heerlijk!
Zit op m'n m'n stagepc m'n normale werk te doen, en thuis andere applicaties te draaien.
Maarrrrr... Nu mijn vraag, wat draaien jullie allemaal thuis? Ik heb met WinEject (ook freeware!) het ook voor elkaar dat ik cd-lades open / dicht kan gooien, dus dat is ook geregeld. Ook een mooie netwerk-stat op de achtergrond, dus dat rolt ook. Maar wat is nu ECHT leuk om te draaien, remote?
Let wel even op: regel 2d uit de policy:
Gebruikers dienen rekening te houden met het copyright van andere gebruikers, websites, media, etc. Gebruikers die vragen, verwijzen of linken naar informatie betreffende illegale software, mp3's, cracks etc. of het kopiëren van materiaal zonder toestemming, krijgen een waarschuwing en de informatie zal worden verwijderd.
Let it roll...