Ik kan de foto nu niet in mijn online album krijgen en dan hier posten omdat het formaat te klein is gewordenBOSS schreef:Menace gaat de foto posten
Maar het is wel heel mooi gelukt alleen jammer dan dat de foto van formaat is veranderd
THNX
Moderator:Beheerders
Jo bedankt voor je snelle reactie. Ik zal zo Marktplaats ff afspeurenBOSS schreef:Martplaats en kijk dan op Gitzo/Manfrotto, de rest is vaak bagger.Foxtrot schreef:He ik heb sinds kort een Nikon D50 en nu zoek ik een statief. Hij moet niet te duur zijn en wel stevig. Mijn budget is rond de 40/50 euro.
Misschien kunnen jullie mij advies geven?
Alvast bedankt
dusssssss©
Ik los dat anders op : ik ga ff naar de zonmenace schreef:Iemand nog handige tips hoe ik met photoshop foto's die buiten met somber/bewolkt weer zijn gemaakt wat fleuriger/zonniger krijg
contrast een beetje opkrikken mbv levels en daarna de foto wat "warmer" maken mbv colorbalance; een beetje meer geel & rood erin.menace schreef:Iemand nog handige tips hoe ik met photoshop foto's die buiten met somber/bewolkt weer zijn gemaakt wat fleuriger/zonniger krijg
Irmo schreef:Ik ga op reis en neem mee....
http://www.dpreview.com/news/0703/07030 ... 0500mm.asp
Een 200-500 f2.8....heeeeel veeeeeel glas.
Ik heb hem zelf niet maar ken wel een aantal mesnen die hem hebben, ik hoor ze er nooit over....er zit nl. een beest van een zonnekap bij.Irmo schreef:Ding is echt HUUUUGE inderdaad. Maar ja, een 500mm is nu ook niet bepaald klein of licht, dus als je dergelijk glas nodig hebt, is dit bakbeest misschien een optie voor wat meer flexibiliteit.
Heeft iemand hier de 24-70 (canon, 2.8 ) overigens? Ben benieuwd hoe die lens is qua flare...internet levert gemengde resultaten op.
Daar kan ik me iets bij voorstellen bij een extreem groothoek. Oplossing zou idd dan een flinke zonnekap kunnen zijn maar de meeste groothoek (10/12 mm) hebben naar mijn weten niet extreem grote zonnekappen.BOSS schreef:Ik heb hem zelf niet maar ken wel een aantal mesnen die hem hebben, ik hoor ze er nooit over....er zit nl. een beest van een zonnekap bij.Irmo schreef:Ding is echt HUUUUGE inderdaad. Maar ja, een 500mm is nu ook niet bepaald klein of licht, dus als je dergelijk glas nodig hebt, is dit bakbeest misschien een optie voor wat meer flexibiliteit.
Heeft iemand hier de 24-70 (canon, 2.8 ) overigens? Ben benieuwd hoe die lens is qua flare...internet levert gemengde resultaten op.
Maar wat versta jij onder flare?
Dat als de zon in je lens schijnt je last heb van rare vlekken?
dusssssssss©
Onder "flare" versta ik niet zo zeer de "normale" flare, die best leuk kan zijn, maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om vol tegen de zon in te kunnen fotograferen. Voorbeeld, bij de 16-35 is dat nogal een probleem...bij mijn oude trouwe 17-35 daarentegen...moeiteloos. Kortom; flare moet binnen de perken blijven als de zon VOL in beeld staat en niet onder een hoek.BOSS schreef: Ik heb hem zelf niet maar ken wel een aantal mesnen die hem hebben, ik hoor ze er nooit over....er zit nl. een beest van een zonnekap bij.
Maar wat versta jij onder flare?
Dat als de zon in je lens schijnt je last heb van rare vlekken?
dusssssssss©