Bedrogen

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Rabelista
Bedrogen

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 2:46 pm

Ik ben een maand geleden bedrogen door iemand op marktplaats.
Het was ook erg dom van mij om zijn adres en woonplaats niet te vragen.
Ik heb zelf postbank internet bankieren, maar de "bedrieger" zijn bank is ABN-amro.

Als ik als het ware geld overmaak via bank naar iemands anders bank (die ook postbank heeft) Krijg ik automatisch het adres en woonplaats te zien van degene waar ik het geld naar overmaak.
De verkoper heeft dus geen ABN amro dus kon ook niet zien wat zijn woontplaats was.

Ik wilde een windows Xp media center kopen. Alles was ok, was nog gesealed, activatie code, was géén kopie en alles was bijgeleverd.
Het gaat hier om een bedrag van ruim 60 euro.
Ik heb toen meteen aangifte gedaan bij de politie maar ze zijn hier blijkbaar een beetje lui in Huizen en wilde mij niet helpen omdat ze zeiden dat het mijn eigen schuld was en er geen officiele overeenkomst was. :(

(Als iemand zegt dat het een orginele windows xp media center is, gesealed, met actievatie code, en geen kopie is. En dan vervolgens een afgetroggeld kopieetje naar mij toestuurd is dit toch bedrog?)
Heb toen natuurlijk naar de verkoper gemaild (ongeveer na het 30ste
mailtje gaf ik het op) dat ik mijn geld terug wilde etc.

Nu vraag of ik mij af of iemand internet bankieren van ABN-amro heeft en als het ware "geld" (natuurlijk niet echt) over wilt maken naar zijn banknummer. Als het goed is zal het systeem dan zijn naam opgeven en zijn woonplaats.
Als iemand mij kan helpen heel graag want ik kan mijn geld wat ik dus ben kwijt geraakt, nog erg goed gebruiken. :(

De bedrieger verkocht zijn illegale product onder de naam:
EDIT: sorry, mod ingreep, persoonlijke details kunnen en mogen op dit forum niet openbaar gemaakt worden! Dit soort zaken graag via PB in volgende stap... Steelboy

Alvast bedankt.

PS. Ik heb echt 3 a 4 uur op detelefoongids.nl gezocht naar zijn naam. Ook gebeld naar de ABN klanten service, maar die mochten niet zomaar informatie verstrekken over iemand zijn bankrekening.

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 3:15 pm

PB mij voor zijn gegevens..
Danku

Mathijs

Bericht door Mathijs » do mei 24, 2007 3:28 pm

Uhm, als je iets over moet maken heb je sowieso een woonplaats nodig om in te vullen.

Ik heb ABN maar die tovert niet zomaar naam, adres, woonplaats gegevens van medeklanten naar voren. Helaas.

Ik vrees dat de politie ook weinig voor je kan betekenen en het afhangt van het fatsoen van de verkoper. Maar bij iemand die zoiets als dit flikt zou ik niet rekenen op fatsoen.
Mathijs: De Benjamin

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mei 24, 2007 3:31 pm

Heb je marktplaats ook al ingeseind?

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mei 24, 2007 3:33 pm

Tip 1: when it's too good to be true it's probably not true.

Is het een idee om die naam gewoon te googlen? Misschien bij andere adertenties van hem op marktplaats? Ander idee is om zijn e-mail adres te googlen. Tevens zou ik even bij je afschrijvingen kijken. Misschien dat daar een stad bijstaat? Vreemd is het wel aangezien ik altijd een woonplaats moet invullen bij de ABN en bij de postbank (ik heb beide). Tip voor de volgende keer maar dat zeg je zelf al.

Tevens kan je hem natuurlijk helemaal gek maken door zijn e-mail adres overal rond te strooien/iedereen te laten reageren op zijn advertenties. :D

Is het erg als je de link naar de markplaats advertentie erbij zet? dat is in principe gewoon openbare info toch? Tevens kan je toch geen marktplaats advertentie zetten zonder plaatsnaamopgave (wel heel erg fraudegevoelig)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 3:42 pm

Steelboy schreef:Heb je marktplaats ook al ingeseind?
De verkoper heeft zijn advertentie meteen verwijderd, en heeft ook niet meer advertenties. Zijn e-mail was gewoon gebruikt voor dit soort bedrog, een tijdelijk mail van hem :(

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 3:45 pm

Mathijs schreef:Uhm, als je iets over moet maken heb je sowieso een woonplaats nodig om in te vullen.

Ik heb ABN maar die tovert niet zomaar naam, adres, woonplaats gegevens van medeklanten naar voren. Helaas.

Ik vrees dat de politie ook weinig voor je kan betekenen en het afhangt van het fatsoen van de verkoper. Maar bij iemand die zoiets als dit flikt zou ik niet rekenen op fatsoen.
Bij postbank is het alleen:
Giro nummer, en Ten name van.

Hier een printscreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rabelista op do mei 24, 2007 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathijs

Bericht door Mathijs » do mei 24, 2007 3:54 pm

Aaah, dat wist ik niet...

Dacht dat het wel standaard was om een woonplaats op te moeten geven.

Dan is het een gevalletje jammer maar helaas vrees ik...

En idd: When it's too good to be true, it's probably not true

Maar is dit nou echt iets om op DP te moeten posten...?? Men kan zelf toch ook wel het een en ander nagaan...

:?
Mathijs: De Benjamin

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 8:54 pm

Mathijs schreef:Aaah, dat wist ik niet...

Dacht dat het wel standaard was om een woonplaats op te moeten geven.

Dan is het een gevalletje jammer maar helaas vrees ik...

En idd: When it's too good to be true, it's probably not true

Maar is dit nou echt iets om op DP te moeten posten...?? Men kan zelf toch ook wel het een en ander nagaan...

:?
Geen van onze famillie heeft ABN amro.
Ik hoop wel iemand op DP die mij kan helpen door alleen een "verzending" in te voeren en daarna gewoon simpelweg te verwijderen.

Rob G

Bericht door Rob G » do mei 24, 2007 9:25 pm

Ik heb laatst ook een dergelijk probleem via een aankoop op marktplaats gehad. Ik had gelukkig wel de adresgegevens van de verkopende partij. Het ging om een product wat als nieuw aangeboden werd, maar wat ik thuis kreeg, was duidelijk gebruikt en zelfs beschadigd door gebruik, wat het was doet er even niet toe.

Ik heb hem meteen ingelicht, blijven mailen en dreigen dat je verdere stappen onderneemt. Op het marktplaats forum staan hieromtrent nog enkele tips, die ik je zeker aan kan raden. Deze tips hebben mij ook geholpen. Uiteindelijk heb ik de verkopende partij zover gekregen het geld terug over te maken, maar er is wel bijna een maand overheen gegaan eer het zover was. Vooral geduld hebben is mijn advies, ik weet hoe je je voelt, maar blijf netjes en correct in mails die je stuurt, dat maakt meer indruk dan een groffe scheldpartij. Ik heb destijds ook bij marktplaats om info gevraagd, omdat de advertentie ook meteen was verwijderd, maar marktplaats kan daarbij verder niet helpen.

Succes in de strijd om je geld terug te krijgen.

tiki tom

Bericht door tiki tom » do mei 24, 2007 10:38 pm

ik heb ook eens zoiets gehad,
had toen een naam woonplaats en rekening nr,
heb gewoon de klant info van zn bank gebeld en me als hem voor gedaan,
geklaagd dat ik mijn afschriften niet kreeg en toen gevraagd op naar adres ze gestuurd werden en tada toen had ik zn adres.

was zelf ook zeer blij verast met mijn sherlock actie.

verder nooit langs gegaan omdat het om een redelijk laag bedrag ging maar toch leuk vond ik. het is wel 4 jaar gleden ofzo maar wie weet werkt dat nog steeds succes ermee gr Tom

Rabelista

Bericht door Rabelista » do mei 24, 2007 10:42 pm

tiki tom schreef:ik heb ook eens zoiets gehad,
had toen een naam woonplaats en rekening nr,
heb gewoon de klant info van zn bank gebeld en me als hem voor gedaan,
geklaagd dat ik mijn afschriften niet kreeg en toen gevraagd op naar adres ze gestuurd werden en tada toen had ik zn adres.

was zelf ook zeer blij verast met mijn sherlock actie.

verder nooit langs gegaan omdat het om een redelijk laag bedrag ging maar toch leuk vond ik. het is wel 4 jaar gleden ofzo maar wie weet werkt dat nog steeds succes ermee gr Tom
Hey, misschien een goed idee.
Check PB :roll:

Sven

Bericht door Sven » do mei 24, 2007 10:47 pm

Sorry, deze gaat op de lock.
Punt 1C uit de policy:

"Dirty Pages is niet aansprakelijk voor hack pogingen waarmee (persoonlijke) informatie over de gebruiker bekend wordt."

Hiermee willen wij ook niet worden geassocieerd.

Gesloten