De auto van de Biker; Part 6
Moderator:Beheerders
Toch nog even mijn zomerproject showe
Polo 86c coupé GT '88
Voor de kenner:
- het zeer geliefde GK blokje
- 5-bak (AHD)
- 36mm cbr 600 keihin carbs + cbr brandstofpomp
- powersprint uitlaat systeem ( mooier geluid bestaat niet!!! )
- en nog wat leuke extra's
zelf een nieuwe motor klaar gemaakt met wat kleine aanpassingen
foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus:

Polo 86c coupé GT '88
Voor de kenner:
- het zeer geliefde GK blokje
- 5-bak (AHD)
- 36mm cbr 600 keihin carbs + cbr brandstofpomp
- powersprint uitlaat systeem ( mooier geluid bestaat niet!!! )
- en nog wat leuke extra's
zelf een nieuwe motor klaar gemaakt met wat kleine aanpassingen

foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus:
Nou het probleem was dat hij 45 pk op kenteken hadtakezo schreef:Geweldig siroj
Komt er nog een G-lader van de corrado op?

G-lader gaat helaas niet in samenwerking met carburateur. Laders, compressors en turbo's zijn alleen voor injectie motoren. En aangezien die dingen niet bepaald betrouwbaar zijn ben ik voor de cbr carbs gegaan. Een echte aanrader voor degene die zijn oude barrel wat meer pit wil geven!
Siroj. schreef: G-lader gaat helaas niet in samenwerking met carburateur. Laders, compressors en turbo's zijn alleen voor injectie motoren. En aangezien die dingen niet bepaald betrouwbaar zijn ben ik voor de cbr carbs gegaan. Een echte aanrader voor degene die zijn oude barrel wat meer pit wil geven!
Jammer dat het niet , en en kan

Heb je een idee van het vermogen in deze setting?
I spam therefore I am!
----------------------------
\o/ Team Roekeloos \o/
\o/ Team Roekeloos \o/
O. Laatse keer dat ik onder de kap keek zat er én een carburateur én een turbo.Siroj. schreef: Laders, compressors en turbo's zijn alleen voor injectie motoren. En aangezien die dingen niet bepaald betrouwbaar zijn ben ik voor de cbr carbs gegaan. Een echte aanrader voor degene die zijn oude barrel wat meer pit wil geven!
Maaruh mooi blokkie
Sponsored by:
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics
Nee hoor echte carbs. In zowel de versie waarbij de turbo door de carb drukt (je moet dan wel een speciale afgedichte carb hebben) of eentje die door de carb zuigt.Siroj. schreef:Dat zulle dan ITB's zijn (individual throttle body's) gasklephuizen met injectoren. Maar het ouderwetse carb systeem gaat na mijn idee niet samen met met een turbo etc.
Vele renault modellen (5 alpine turbo, turbo1/2 en ook nog de super5 turbo, 9 en 11 turbo) hadden een motor met een van deze turbo-carburateur combinaties. En daarvoor volgens mij ook nog wat hele vroege mitsubishi turbo modellen (galant, lancer) maar dan heb je t wel over 70-er jaren denk ik. En er schijnen ook nog wel een aantal oude MG modellen te zijn die dit principe hadden.
Maar goed, is uiteindelijk niet de ideale combi gebleken met de opkomst van alle injectie-systemen
Sponsored by:
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics
-
- Contacteer:
Omdat mn reet het nog steeds niet toestaat er een zadel tussen te planten (zie medische hoek) ben ik nog steeds druk met mn andere hobby, de subaru wrx. Mijn wagen is inmiddels wel aardig driftwaardig geraakt. Kan me nu storten op een set kuipen en een kooi.
Afgelopen zaterdag even geklooid op vliegveld Niederrhein.
Was voor mij de eerste keer maar zo verslavend
Wel wat schade opgelopen, ben er denk ik 5x afgegaan met 100kmh en dan is het wel een beetje improviseren zegmaar. Bumper lag eraf, motorbeschermplaat op 1 oor, de ducktape en tiewraps waren onmisbaar.
Superplaat

Superfilmpje opwarmen op de paddock
http://www.youtube.com/user/rubbermoetr ... Jge9yFucfQ
Superfilmpje driften in 3e versnelling 100+kmh
http://www.youtube.com/user/rubbermoetr ... -uLDgTvYnA
Afgelopen zaterdag even geklooid op vliegveld Niederrhein.
Was voor mij de eerste keer maar zo verslavend

Wel wat schade opgelopen, ben er denk ik 5x afgegaan met 100kmh en dan is het wel een beetje improviseren zegmaar. Bumper lag eraf, motorbeschermplaat op 1 oor, de ducktape en tiewraps waren onmisbaar.
Superplaat

Superfilmpje opwarmen op de paddock
http://www.youtube.com/user/rubbermoetr ... Jge9yFucfQ
Superfilmpje driften in 3e versnelling 100+kmh
http://www.youtube.com/user/rubbermoetr ... -uLDgTvYnA
-
- Contacteer:
Deze bumper was al gekraakt en gescheurd, met de sneeuw al kapot gereden (toen incl 3 velgen aan barrels), nieuwe ligt in de garage. Had hem er bewust nog niet opgezet en doe dat nu nog ff niet LOL
En Ken Block, dat is een commercieel marketing mietje met grote flaporen, Pastrana is tha man, die gaat namenlijk met ALLES snoeihard !
Maar goed ik heb zeker nog wat te leren haha.
E
En Ken Block, dat is een commercieel marketing mietje met grote flaporen, Pastrana is tha man, die gaat namenlijk met ALLES snoeihard !

Maar goed ik heb zeker nog wat te leren haha.
E
- Xircuit
- Contacteer:
Mooi is dat, 4wd driften. Heb mij deze winter goed vermaakt op een besneeuwd parkeer terrein, met de 4wd van vaders. Het viel mij op dat je het redelijk vlot onder de knie hebt, maar dan met een iets andere tempo als in je filmpje, ook omdat de tractie cotrol niet geheel uitschakelbaar is (en kunde, uiteraard!) Vroem!
Ich Heisse Super Fantastisch!
-
- Contacteer:
volgens de instructeurs is awd driften fors lastiger dan rwd driften
maar goed dit leer je ook niet in 1 dag, en heb vandaag de wagen gewassen, toch wel rondom in de deuken krassen en vegen van de pilonnetjes en blijkbaar heb ik ook een bandenstapeltje geschampt met de achterbumper
naja wilde eigenlijk toch al een witte LOL
overspuiten die hap
maar goed dit leer je ook niet in 1 dag, en heb vandaag de wagen gewassen, toch wel rondom in de deuken krassen en vegen van de pilonnetjes en blijkbaar heb ik ook een bandenstapeltje geschampt met de achterbumper
naja wilde eigenlijk toch al een witte LOL
overspuiten die hap