Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
Bewust iets geaccentueerd omdat die gloed daar ook daadwerkelijk hangt. Ik kan voor de gein het origineel nog wel even posten van de week. Het wordt ook nog benadrukt door het hoge lineaire contrast wat ik gebruik
Ik heb maar 1 flitser gebruikt en de andere kant het zonnetje
En inderdaad die ebay dingen van € 25.-
Ik heb maar 1 flitser gebruikt en de andere kant het zonnetje

-
- Contacteer:
- dleidelmeijer
- Contacteer:
Welke flitsers zijn dat dan, die van 25 euro?sherlock schreef:Bewust iets geaccentueerd omdat die gloed daar ook daadwerkelijk hangt. Ik kan voor de gein het origineel nog wel even posten van de week. Het wordt ook nog benadrukt door het hoge lineaire contrast wat ik gebruik
Ik heb maar 1 flitser gebruikt en de andere kant het zonnetje![]()
- Pieter en zijn V10
Nu was er gister een progamma op tv dat radar heet.
Nu ging het onderwerp over digitale camara's.
Vond het maar een rare repo dus wat vinden jullie van deze aflevering en conclusie.
http://player.omroep.nl/?aflID=9454197

Vond het maar een rare repo dus wat vinden jullie van deze aflevering en conclusie.
http://player.omroep.nl/?aflID=9454197
Er is niks raars aan. Het is bij de kenners al heel lang bekend dat er een megapixe race aan de gang is. 12 MP op een CCD van 1/2.4" da's toch niet meer normaal (43 megapixel per cm^2). Als je bij ISO 400 al zichtbare ruis krijgt, da's toch niet normaal. De meeste huidige camera's (compacts, maar steeds erger ook de DSLRs) durf je bijna niet hoger te gaan dan ISO 400.Timmos schreef:Nu was er gister een progamma op tv dat radar heet.![]()
Daarom is het goed dat zoiets op TV komt. De consument moet weten dat 6 MPix eigenlijk meer dan zat is. Dat de fabrikanten maar geld en moeite stoppen in het sneller maken van de AF, of meer beelden per sec, of betere film mogelijkheden, of betere dynamische range, of minder ruis, of......
(zegt de gast met een 21 MPix DSLR

Zie nu nog maar eens aan een digi cam te komen zonder >8 mega pixels. Dat ga je nauwelijks lukken, althans 1 die ook fatsoenlijk foto's maakt.
Ik ben ook nog steeds tevreden met de 'oldies' hier in huis. Een Sony w1 (een compactere zou wel makkelijk zijn maar ik zit niet te wachten op ruis) voor de kiekjes en een Canon D20 voor de foto's.
Ik ben ook nog steeds tevreden met de 'oldies' hier in huis. Een Sony w1 (een compactere zou wel makkelijk zijn maar ik zit niet te wachten op ruis) voor de kiekjes en een Canon D20 voor de foto's.
een photoshop vraagje
ik heb onlangs een cs4 gekocht
op mac
en als ik een foto drop in ps
dan komt hij steeds klein op het scherm
en moet ik telkens met de muis de "pagina" vergroten tot full screen
is daar een oplossing voor ?
op mac
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- Arnetteman
Kan het niet helemaal met je eens zijn, of je bedoelt het anders. Persoonlijk vind ik dat bij mijn overgang van Nikon D70 naar D300 ik geschrokken ben van hoe de ruisonderdrukking/verwerking verbeterd is bij Nikon. Het is soms gewoon haast mooi om op hoge iso te schieten. D300 heeft overigens 12 MPIX.zonoskar schreef: Er is niks raars aan. Het is bij de kenners al heel lang bekend dat er een megapixe race aan de gang is. 12 MP op een CCD van 1/2.4" da's toch niet meer normaal (43 megapixel per cm^2). Als je bij ISO 400 al zichtbare ruis krijgt, da's toch niet normaal. De meeste huidige camera's (compacts, maar steeds erger ook de DSLRs) durf je bijna niet hoger te gaan dan ISO 400.
Deze foto afgelopen weekend genomen in Houffalize bij de 4X op iso 1000.
Hier niet helemaal originele grootte maar ik heb me verbaasd over hoe zo'n hoge isowaarde zo'n mooie ruis met zich mee kan krijgen.
Jared Graves in de finaleheat:

Druk op 2 maal op "F" en daarna tegelijk op "appeltje & nul.BOSS schreef:Plons schreef:een photoshop vraagje
op mac
Maar wellicht kan je het ook in de voorkeuren aanpassen.
dusssssssssss©
@Arnetteman: Ik heb het niet over ISO1000 op een DSLR. Ik heb het over ISO200 op een compact waar je de ruis al erger ziet dan op die foto van jou. Voor de meeste mensen is 6 Mpix meer dan genoeg. Kun je nagaan hoe goed de ruis prestatie van jouw D300 zou zijn als ie maar 6 Mpix zou hebben. Dan zou je op ISO3200 zitten voordat je de ruis gaat zien.
- Arnetteman
de 1D, de sport/perscamera zullen ze nooit full frame maken denk ik, alle lenzen worden dan ook weer korter.Irmo schreef:Daarom hoop ik op een 1D MKIV full frame met 16MP
Ik heb een G10 met 15mp en op 400 iso is het eigenlijk al niet meer om aan te zien, idd een behoorlijke misser. Wat ik dan niet weer begrijp; zal Canon dat zelf niet zien bij de ontwikkeling van zo'n cam of staren ze zich alleen blind op het zoveel mogelijk mp's in de sensor te proppen?
dusssssssss©
Weet ik nog zo net niet...aangezien Canon zich ooit heeft versproken en heeft gezegd dat het niet nodig was om de 1D full frame te maken (gebrek aan concurrentie), zou het een logische stap zijn om dit wel te doen, met eventueel crop mode a-la D3.
Zullen zien...
Daarnaast ooit een stuk gelezen ergens over de marketing versus R&D afdeling afwegingen, waarbij een gefrustreerde medewerker van de R&D zei dat vaak de markerting overwegingen winnen van de echte innovatie...dus tja.
Zullen zien...
Daarnaast ooit een stuk gelezen ergens over de marketing versus R&D afdeling afwegingen, waarbij een gefrustreerde medewerker van de R&D zei dat vaak de markerting overwegingen winnen van de echte innovatie...dus tja.
Bij consumentencamera's kan ik me daar nog iets bij voorstellen, de gemiddelde gebruiker WIL nl. opgelicht worden door iets te kopen wat hij absoluut niet nodig heeft.....de verkopers maken daar handig misbruik van.Irmo schreef:
Zo stond ik een keer bij een niet nader te noemen elektronica keten, het moet niet gekker worden, waar de verkoper doodleuk een Sandisk Extreme 4 card stond te verkopen aan een dame die ook van plan was een Ixusje aan te schaffen.
Hoop blabla praat, sneller, tijdswinst..........
Daar heb ik maar even wat van gezegd.........bottomline; de dame kocht het kaartje niet....en ook de Ixus niet.
Ik vraag af of marketing overwegingen ook zo zwaar meetellen bij pro camera's; pro's hoef je niet veel wijs te maken en voor je het weet staat het web vol met slechte recensies.
Gisteren btw een 5D M2 erbij gekocht, machtig mooi ding en behoorlijk solide voor een non pro body. De grip was niet leverbaar, maar ik vraag me af of ik die er wel bij ga kopen. Bij staande opnames is dit wel lekker natuurlijk.
Enige minpunt, dat wist ik natuurlijk vantevoren, is het aantal AF punten en de plaatsing daarvan. Te weinig punten imo en veuls te dicht bij elkaar en op het midden van het beeld geconcentreerd.
dusssssssss©
BOSS schreef:de 1D, de sport/perscamera zullen ze nooit full frame maken denk ik, alle lenzen worden dan ook weer korter.Irmo schreef:Daarom hoop ik op een 1D MKIV full frame met 16MP
dusssssssss©
niet te hard roepen....want....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com