Mja... Toch weer een SUV... :P
Chevrolet Trailblazer SS
SS staat bij Chevrolet voor sportieve modellen en zo ook bij deze TrailBlazer SS. Kenmerken: snel accelereren en direct reageren. Een Corvette V8 zorgt bij deze TrailBlazer V8 voor de aandrijving en maakt er een ware sportauto van.
Op de New York Auto Show 2005 (25 maart t/m 3 april) presenteert Chevrolet een sportieve uitvoering van de TrailBlazer. Zoals we bij BMW de letter M, bij Audi de letters S en RS en bij Mercedes de letters AMG kennen, zo staat bij Chevrolet de toevoeging SS voor sportiviteit. De TrailBlazer is de eerste SUV die door Chevrolet´s SS-afdeling is aangepakt.
Alles in kleur gespoten
Het exterieur is lekker dik en straalt één-en-al kracht en sportiviteit uit. De dakrails zijn verwijderd en de chromen accenten hebben plaats moeten maken voor zwarte materialen. Zo is de grille compleet zwart, zijn de lijsten rondom de ramen zwart en ook op de achterklep is geen chroom meer te vinden. Een andere voor- en achterbumper, voorzien van aluminium accenten, onderstrepen het sportieve karakter. De 20 inch lichtmetalen wielen en de dikke uitlaatpijpen maken het plaatje compleet.
Meer sportiviteit
Aan boord van de TrailBlazer SS is het ook sportiviteit dat de klok slaat. Aluminium accenten op het dashboard, dikke sportstoelen en SS-logo´s bepalen het beeld. De stoelen zijn bekleed met leer en alcantara en de toerenteller heeft een duidelijke plek gekregen.
Ware sportauto
Het leukste nieuws ligt onder de motorkap van de TrailBlazer SS. Daar heeft Chevrolet de V8 uit de Corvette neergelegd. Deze 6.0 liter achtcilinder met een vermogen van 391 pk en een koppel van 535 Nm moet zorgen voor een geweldig geluid en een krachtige acceleratie. Binnen 5,7 seconden is vanuit stilstand 100 km/h bereikt en dat is niet mis voor een auto van ruim 2.000 kg. Schakelen gebeurt middels een automatische viertraps transmissie.
Circuit
Het technische gedeelte van de auto is afgesteld op het circuit. Ook de Duitse Nürburgring heeft als testterrein gediend. Het onderstel is niet alleen met een paar centimeter verlaagd, er zijn bovendien stijvere veren gemonteerd. De reacties van de TrailBlazer SS op commando´s van de bestuurder zijn directer en er zijn veel hogere bochtsnelheden te behalen. Om op tijd stil te kunnen staan zijn grotere (gekoelde) remschijven gemonteerd. Optioneel is er de keuze uit tweewielaandrijving of vierwielaandrijving.
Najaar in productie
Chevrolet presenteert de TrailBlazer SS in het najaar van 2005 op de Amerikaanse markt. Hij zal worden geproduceerd in de GM-fabriek in het Amerikaanse Moraine, Ohio.