film edit programmaatje??

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Dusko
film edit programmaatje??

Bericht door Dusko » za mar 20, 2004 11:08 am

Hey, ik wil binnenkort eens aan de gang met een mountainbike film. Ik heb al vrij veel fragmenten, maar heb geen programma om hier een leuke film van te maken.
Ik zoek dus een programma om fragmenten achter elkaar te plakken, wat effecten toe te voegen(slowmotion, versnellen), en een muziekje onder de film te zetten.
Er zijn hier vast wel wat mensen die hier mee bekend zijn, en een goed programma kennen, dit zou ik graag horen.

bvd, Dusko.

flippie flink

Re:film edit programmaatje??

Bericht door flippie flink » za mar 20, 2004 12:08 pm

als je het nog niet kan zou ik beginnen met pinnacle studio, als je al wel wat ervaring heb kan je met premiere gaan werken, van premiere is dacht ik een gratis demo te downen op de site van adobe

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 20, 2004 1:46 pm

Je kan alvast wat met moviemaker2 van microsoft beginnen. Zit gewoon in XP ingebakken. Voordeel is dat je mp3"tjes in kan voegen. Nadeel is dat het niet erg uitgebreid is. Pinnacle studio is ook wel leuk maar niet zo leuk zijn de vele crashes van dit progamma. Nu is versie 9 uit en het is weer als vanouds, bugs bugs.
Premiere is te ingewikkeld voor de beginner, tenzij je al wat ervaring met photoshop hebt. Look en feel komt aardig overeen.

;)

flippie flink

Bericht door flippie flink » za mar 20, 2004 2:04 pm

Kleine Benjamin schreef:
Je kan alvast wat met moviemaker2 van microsoft beginnen. Zit gewoon in XP ingebakken. Voordeel is dat je mp3"tjes in kan voegen. Nadeel is dat het niet erg uitgebreid is. Pinnacle studio is ook wel leuk maar niet zo leuk zijn de vele crashes van dit progamma. Nu is versie 9 uit en het is weer als vanouds, bugs bugs.
Premiere is te ingewikkeld voor de beginner, tenzij je al wat ervaring met photoshop hebt. Look en feel komt aardig overeen.

;)

de crashes liggen eerder aan je pc zelf, ik heb nog nooit een crash van pinnacle gehad toen ik het nog gebruikte

pZyteX

Bericht door pZyteX » za mar 20, 2004 4:00 pm

op de site van avid (www.avid.com) kan je ook een gratis simpelere versie van hun zooi downloaden

pinnacle studio is echt volkomen kut

Smittie

Bericht door Smittie » za mar 20, 2004 7:25 pm

Ik zoek ook zo"n programma maar dan om .mov bestandjes (quicktime) samen te voegen en er geluid achter te zetten.
Net als het filmpje bij het topic: "Wel brute montoge"

kunnen jullie daar een proggie voor???

b.v.d. Arno

flippie flink

Bericht door flippie flink » za mar 20, 2004 7:36 pm

arnoDJ schreef:
Ik zoek ook zo"n programma maar dan om .mov bestandjes (quicktime) samen te voegen en er geluid achter te zetten.
Net als het filmpje bij het topic: "Wel brute montoge"

kunnen jullie daar een proggie voor???

b.v.d. Arno

adobe, of final cut pro, of dvd studio pro, iemand die ik ken heeft beschikking over een complete avid studio 8)

Gast

Bericht door Gast » za mar 20, 2004 7:36 pm

pZyteX schreef:

Riiiight. Beargumenteer dat maar eens dan.

Gast

Bericht door Gast » za mar 20, 2004 7:44 pm

flippie schreef:
adobe, of final cut pro, of dvd studio pro, iemand die ik ken heeft beschikking over een complete avid studio 8)

Ej Flip, posen met video-edit kennis en moeilijke software heeft niet echt nut bij dit soort vragen denk je wel? Ik ga ze toch ook geen G5 aansmeren omdat Final Cut dan beter draait :P Ze weten amper wat fps is :P

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 20, 2004 7:45 pm

flippie schreef:
[
Kleine Benjamin schreef:

;)

de crashes liggen eerder aan je pc zelf, ik heb nog nooit een crash van pinnacle gehad toen ik het nog gebruikte

Nou nee. Eerder andersom. Heel veel mensen klagen over de nogal brakke stabiliteit van studio, dit is algemeen bekend. En het lijkt erop of Pinnacle met versie 9 wil doen overkomen dat het een heel nieuw product is wat niet zo is.
Wil niet zeggen dat het op geeneen pc werkt hoor maar als grote groepen mensen eigenlijk altijd voor betatesters dienen klopt er ergens iets niet.
Ik heb ooit zo"n dv500+ + studio kaart gekocht en dat werkte al brak ondanks vele telefoontjes naar pinnacle. Is later wel beter geworden maar vcd"tjes maken kan nog steeds niet en je moet erg vaak saven om de crash voor te zijn.

Ook een aanrader is Ulead moviemaker. Kan je echt heel veel mee incl. dvd"s maken.

flippie flink

Bericht door flippie flink » za mar 20, 2004 7:47 pm

Ruut schreef:
[
flippie schreef:

Ej Flip, posen met video-edit kennis en moeilijke software heeft niet echt nut bij dit soort vragen denk je wel? Ik ga ze toch ook geen G5 aansmeren omdat Final Cut dan beter draait :P Ze weten amper wat fps is :P

eigenlijk is het niet helemaal posen, want je kan er wel .mov files mee maken :P

Gast

Bericht door Gast » za mar 20, 2004 7:50 pm

flippie schreef:
eigenlijk is het niet helemaal posen, want je kan er wel .mov files mee maken :P

Als je op F2 rost en van de .avi .mov gaat maken heb je ook een .mov, grapjas :-*

pZyteX

Bericht door pZyteX » za mar 20, 2004 7:54 pm

Ruut schreef:
[
pZyteX schreef:

Riiiight. Beargumenteer dat maar eens dan.

heb het al heel lang niet meer gebruikt, maar om een voorbeeld te noemen: in de versie die ik toen had was het onmogelijk om de audio tracks van de video tracks te scheiden (kan zijn dat dat inmiddels verbeterd is).

ook kan je met pinnacle niet goed met meerdere camera"s werken.

maar het is ook maar net wat je gewend bent denk ik.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » za mar 20, 2004 8:54 pm

Pinnacle Studio is niks mis mee, verkoop ze op m"n werk regelmatig en hoor zelden van problemen. De nieuwe versie hebben we nu zo"n twee weken in de winkel en van de upgrade zijn er al 10+ verkocht. Dat zijn dus mensen die terug komen voor meer, zo zlecht zal het dus niet zijn hey?
Het is natuurlijk geen premiere, maar kost ook slechts 99euri.

Overigens, ondanks dat het van Magix is, is ook hun studio van 100 euro, waar voor je geld. Veel mogelijkheden.

Ook nieuw, van osirus, 3d video effecten, plugins voor; pinnacle, magix en premiere. Leuke xtratjes.

Fry

Bericht door Fry » za mar 20, 2004 11:40 pm

Schrijf zelf een programma in java, wat je zelf doet, doe je meestal beter

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mar 21, 2004 8:13 pm

Sinds wanneer is pinnacle van Magix :?. Weet je dat in de programma codes van studio nog steeds verwijzingen staan naar Miro, de vorige ontwikkelaar.

Gast

Bericht door Gast » zo mar 21, 2004 9:21 pm

Kleine Benjamin schreef:
Sinds wanneer is pinnacle van Magix

Beter lezen:
[
Dick Pony schreef:
Overigens, ondanks dat het van Magix is, is ook hun studio van 100 euro, waar voor je geld. Veel mogelijkheden.

Hij zegt dus dat desondanks het van Magix is, Magix Studio ook veel waar is voor je geld.

Maar dat zijn ZIJN woorden ::)

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di mar 23, 2004 2:57 pm

Veel waar voor je geld is nu ook wel wat overdreven. Maar leg ze maar es langs elkaar Studio van Pinnacle en Studio van Magix. Allebei honderd euro. Ik denk dat je meer krijgt bij Magix. Maar alee, mij maakt het niet uit he.

box one bastard

Bericht door box one bastard » vr mar 26, 2004 9:47 am

heb je weinig ervaring met editen en bezit je een mac, gebruik dan imovie, das een van de simpelste paketten die er zijn met toch meer dan voldoende resultaat.
en anders zou ik zeggen: premiere + photoshop + aftereffects, de nattedroomcombinatie!
(ff emule aanzetten en je hebt ze zo...)

Normaniac

Bericht door Normaniac » vr mar 26, 2004 6:58 pm

box one bastard schreef:
heb je weinig ervaring met editen en bezit je een mac, gebruik dan imovie, das een van de simpelste paketten die er zijn met toch meer dan voldoende resultaat.
en anders zou ik zeggen: premiere + photoshop + aftereffects, de nattedroomcombinatie!

Totdat je premiere en after effects draait.... dan schrik je de tering (moeilijkheidsgraad op eerste gezicht 9+ )

Toch ga ik premiere uitproberen ;D

flippie flink

Bericht door flippie flink » vr mar 26, 2004 7:16 pm

Radical schreef:
[
box one bastard schreef:

Totdat je premiere en after effects draait.... dan schrik je de tering (moeilijkheidsgraad op eerste gezicht 9+ )

Toch ga ik premiere uitproberen ;D

op het eerste gezicht idd, als je ff iets verder kijkt kom je er achter dat de basis heel makkelijk is, als je ook echt wil gaan editten dan is het wel moeilijk :P

Gast

Bericht door Gast » vr mar 26, 2004 7:40 pm

True, true. Ik heb nu les in After Effects en je voelt je een ware Deedee: ooooooow, what does THIS buttom dooooo.

flippie flink

Bericht door flippie flink » vr mar 26, 2004 7:58 pm

Ruut schreef:
True, true. Ik heb nu les in After Effects en je voelt je een ware Deedee: ooooooow, what does THIS buttom dooooo.

en jij hebt dan nog mazzel dat je er les in krijgt, ik moet er allemaal zelf achter komen, wat overigens ook leuk is

Gast

Bericht door Gast » vr mar 26, 2004 8:03 pm

Les is we een groot woord, ik gok dat ik er dit jaar zo"n 4 uur les ik krijg :D

Dusko

Bericht door Dusko » zo mar 28, 2004 5:33 pm

Hey, bedankt voor de reacties, ik heb onderhand al wat uurtjes gestoken in het uitproberen van een aantal programma"s, en ik ben nu al een tijdje bezig met Vegas 4.0, en hier ben ik zeer tevreden over.
Redelijk makkelijk te gebruiken, en vrij stabiel in het niet vastlopen :D
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Cu, Dusko.

Plaats reactie