Interessant voor trialers.

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
G.T.T.
Interessant voor trialers.

Bericht door G.T.T. » za jun 12, 2004 6:27 pm

Interessant topic gestart door Jeff Lenosky:
hier

Heb het al voor een deel doorgelezen en er staan toch echt wel interessante zaken en keiharde waarheden tussen.

Veel leesplezier. ;)

Dirty-Harry

Re:Interessant voor trialers.

Bericht door Dirty-Harry » za jun 12, 2004 9:24 pm

ja, die petr kraus heeft wel een van de zaligste streetbike ooit gezien. tis echt wel meer een streetbike dan ene trialsbike, ik heb niet helemaal het topic gelezen, maar ik weet alleen dat die bike te zwaar is!

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » zo jun 13, 2004 12:09 pm

Ja die bike is gaaf, maar het topic gaat veel verder dan dat.
Ik vind het wel gaaf om Lenosky te horen over trials, zijn eigen keuzes en wat hij denkt over de toekomst ervan. Jim van Schoonhoven over Jeremy en zelfs over wat die gast verdiend. :o Duidelijk beter om demo"s te doen dan comps, hoewel het die gasten natuurlijk niet puur om het geld gaat.

Maar zelf vind ik bijvoorbeeld de nieuwe UCI-trend niet erg interessant meer. Ik vind die Koxx XTP bijvoorbeeld wel gaaf om te zien maar het is ook echt een pure comp-fiets. Trials is al een elite-hoekje en dit soort trends versterken dat alleen maar. Jeff zei het al, in zijn tijd reed hij comps met eigenlijk gewone mtb"s en fabrikanten waren geïntereseerd omdat ze op die manier ook fietsen konden verkopen. Deze fietsen koopt niemand tenzij je echt serieus trials rijdt.
Ik heb zelf na lang zoeken gekozen voor de Giant Team Trials , Dit omdat het een pure trials fiets is die er toch nog als een normale mtb uitziet en zelfs kan werken voor andere dingen dan alleen trails.(Net als een Norco TT of Moment.) Daarbij spreek me dat soort geometrie veel meer aan dan UCI, het karakter van zo"n frame is gewoon heel anders en beter geschikt voor het soort rijden dat ik wil leren. (Vooral street en misschien ook nog park.)

Nog een voorbeeld. Ik weet helemaal niks over trials-competities in Nederland hoor, maar als het er al is wordt het alleen maar kleiner (en minder gesposord) als die UCI-regels hier ook gelden. Lijkt me tenminste.
Maar ik zeg dus al, wat Nederland betreft heb ik er absoluut geen idee van hoe het er mee staat(en eigenlijk OF het wel bestaat). Zou het eigenlijk wel eens willen weten, lijkt me wel gaaf om te gaan kijken en leren.

Gast

Bericht door Gast » zo jun 20, 2004 2:17 pm

Persoonlijk heb ik nog maar aan één competitie deelgenomen (manche van "t Belgische Kampioenschap in Kluisbergen), en daar is het zo dat van de vijf categorieën enkel de profs en de junioren UCI regels opgelegd krijgen. De rest BIU, dus bashguard en een pedaal op het obstakel zijn toegestaan.

"k Moet zeggen dat ik de UCI rijders wel graag aan het werk zie. Ik vind dat het een stuk stijlvoller is als je enkel je bash gebruikt als het echt niet anders kan. Voor die rijstijl zijn de nieuwe (erg lange) frames dan ook ideaal. De nieuwe XTP vind ik dan ook erg knap, al klopt het dat het 150% trials is, en NIETS anders. Maar daar kan ik me probleemloos bij neerleggen :P

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jun 28, 2004 9:32 am

"k Moet zeggen dat ik de UCI rijders wel graag aan het werk zie.

Alstublieft:
Coustellier :o 8)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jul 01, 2004 9:15 pm

Rijden die broers Coustellier nou met clipless of lijkt dat zo? Eerste trial rijders die ik dan oooit met clipless zie rijden
Rinse

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » vr jul 02, 2004 11:09 am

Dit is Gilles....
Afbeelding

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » zo jul 04, 2004 12:14 am

inderdaad een toffe trailer..

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » zo jul 04, 2004 8:04 pm

Oehhh, snel voor er mensen boos worden....
Het heet TRIALS, niet TRAILS. ;)
Eeuwen oude en zinloze discussie, maar wel grappig! ;D

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jul 05, 2004 11:39 am

Nieuwste roddels van het R.Leech-front!
Bij alwaysmad heeft Ryan in een interview laten doorschemeren bezig te zijn met met een DVD "Mastering the Art of Trials Riding".
Manifesto was al gaaf, maar ik kan niet wachten tot deze DVD uitkomt! Als ik ergens wel op zit te wachten is het zo"n soort DVD.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » ma jul 05, 2004 3:13 pm

G.T.T. schreef: Oehhh, snel voor er mensen boos worden....
Het heet TRIALS, niet TRAILS. ;)
Eeuwen oude en zinloze discussie, maar wel grappig! ;D
,jajajaja, weet ik ook wel, ik doe dr zelf ook aan.... ff voor de duidelijkheid, zo"n introductie filmpje heet een trailer..! vandaar dus ;)

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jul 05, 2004 5:44 pm

Sorry, mijn fout! :-[
;)

Gast

Bericht door Gast » ma jul 05, 2004 6:03 pm

jeflenosky. schreef:
Here"s my opinion, and remember, I"m just one guy. I think freeriding killed trials. Whether it"s street, dirt jumping, north shore etc... When I started riding 13+ years ago I wanted to do tricks and ride over stuff on my bike, I had a few choices, XC, DH or Trials. Trials fit what I liked the best so I went with it. Nowadays a kid has access to all that other stuff which is ten times easier to learn compared to trials. A kid can go huck off a 2 foot ledge in about an hour or spend 2 months learning to balance in place. What do you think he"s going to choose?

Beetje laffe uitspraak. Mensen doen gewoon wat ze leuker vinden, niet wat makkelijker te leren is. Ik vind trails ongelofelijk knap en leuk om te zien maar ik vind er geen reet aan om te doen.

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jul 05, 2004 8:23 pm

Dude© schreef:
Beetje laffe uitspraak. Mensen doen gewoon wat ze leuker vinden, niet wat makkelijker te leren is. Ik vind trails ongelofelijk knap en leuk om te zien maar ik vind er geen reet aan om te doen.

Toch heeft hij wel gelijk. Hij bedoeld vooral dat mensen nu kunnen kiezen tussen iets dat er gaaf uitziet en makkelijk is en iets dat er gaaf uitziet en moeilijk is. Alleen de echte kern van enthousiasten zal kiezen voor de moeilijke optie. Toch?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. 2 meter met een full-suspension springen is dezelfde 2 meter als met een trialsbike, maar het tweede is een stuk moeilijker. Een gek die het probeerd te leren op zo"n ongeveerd, zadelloos geval.
Maar 13+ jaar geleden was die keuze er gewoon niet, als je het wilde leren was er maar één optie... de moeilijke weg.
Daarom zal trials niet meer groot worden, er is gewoon een makkelijker alternatief nu en de meeste mensen kiezen daarvoor.
Geen laffe uitspraak, maar gewoon zoals het is.

Gast

Bericht door Gast » ma jul 05, 2004 8:34 pm

Ok ik zal het nog ff herhalen voor je.
Mensen gaan freeriden omdat ze het euk vinden om te doen. Niet omdat het makkelijker is. Dat meer mensen gaan freeriden wil dus zeggen dat de meeste mensen trail minder tof vinden om te doen.
Daarom is trial niet groot geworden.

G.T.T.

Bericht door G.T.T. » ma jul 05, 2004 9:44 pm

Mensen zeggen ook...
"Wow, Ryan Leech is echt goed! Ik zou willen dat ik het kon."
Toch gaan ze freeriden want dat is makkelijker om te leren, ze hebben geen zin om geduldig te blijven oefenen op de moves want dat is te saai.
Makkelijk en moeilijk heeft wel degelijk invloed en ik ben het zeker met Lenosky eens. Je moet breed en dieper kijken naar waarom mensen bepaalde keuzes maken. Er zijn zeker ook mensen die eigenlijk trials leuk vinden en toch kiezen voor freeride omdat het toegankelijker is.
Daarom... "Freeride killed trials"

Ik ben sinds kort pas begonnen met trials, maar in eerste instantie had ik ook gekozen voor freeride omdat dat toegankelijker was, maar ben altijd gek geweest op trials. Daarom ben ik het ook met hem eens, ik heb het zelf ook gevoeld.

Dus nog steeds geen laffe uitspraak, maar gewoon zoals het is.
Ik begrijp je wel, er zijn ook zat mensen die puur voor freeride kiezen omdat ze dat leuker vinden.(Is ook gaaf!) Alleen kijk je dan de verkeerde kant op. Je moet niet als een freerider naar trials kijken, maar als een trialer naar freeride.

Gast

Bericht door Gast » ma jul 05, 2004 9:52 pm

G.T.T. schreef:
Je moet niet als een freerider naar trials kijken, maar als een trialer naar freeride.

Ok ::)

Plaats reactie