Fok alle platenmaatschappijen

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Fok alle platenmaatschappijen

Bericht door BLRacing » do mar 02, 2006 6:19 am

Krijg ik vanochtend deze email van planet internet. :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :greedy: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty: :frusty:

Geachte heer Leerink,

Steeds meer mensen kiezen ervoor om legaal via internet muziek te beluisteren en te downloaden. De platenmaatschappijen stellen hiertoe steeds meer muziek beschikbaar. Hierdoor heeft u bij Music Stream inmiddels de keuze uit meer dan 1 miljoen nummers.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, tracht Planet Internet de muziek in verschillende vormen aan te bieden. Helaas hebben de maatschappijen besloten om bepaalde vormen niet langer toe te staan.

Wat betekent dit precies?
maatschappijen ondersteunen uw licentie voor het gebruik van deze optie niet meer. Dit betekent dat u de muziek die u eerder via deze optie heeft gedownload mogelijk niet meer kunt afspelen. Het is ons wel gelukt om met de maatschappijen de afspraak te maken dat deze muziek in ieder geval nog tot 1 januari 2007 voor u beschikbaar blijft.

Alles voor u op een rijtje:
optie wat kunt u met de optie credits per nummer beschikbaarheid
nu per 3 april
stream Eenmalig beluisteren 1 ja ja
download Downloaden voor gebruik op PC 10 ja nee
download-plus Downloaden voor gebruik op
PC, CD of digitale speler 99 ja ja
fragment Gratis 30 seconden beluisteren - ja ja

1000 credits extra muziektegoed
Wij begrijpen dat het voor u erg vervelend is wanneer u in de toekomst mogelijk geen gebruik meer kunt maken van bepaalde gedownloade nummers. Daarom krijgt u van ons 1000 credits muziektegoed ter waarde van € 10,-. Deze credits worden per 3 april aan uw tegoed toegevoegd en zijn alleen in de maand april geldig.

Hebt u nog vragen? Op www.planet.nl/help kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag vragen stellen aan onze Servicelijn.

Met vriendelijke groet,
Planet Internet

BOSS
Contacteer:

Re: Fok alle platenmaatschappijen

Bericht door BOSS » do mar 02, 2006 8:17 am

BLRacing schreef:
1000 credits extra muziektegoed

Met vriendelijke groet,
Planet Internet
Gratis man, wat loop je nou te zeuren :lol: 8)

dusssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

BLRacing

Bericht door BLRacing » do mar 02, 2006 9:26 pm

Wat loop je nou te zeuren?? Dit is regelrecht stelen. Ik koop muziek om gestreeld te worden. Gaat de uitgever OD2 uit Engeland even beslissen dat ik vanaf 1 januari 2007 de muziek niet meer mag en kan afspelen op mijn pc.
Ten eerste pleegt Planet contractbreuk. Ik heb verder ook niets te maken met OD2, de "fabrikant" zegmaar. Planet Internet is de leverancier dus zij zijn verantwoordelijk voor de levering. Ten tweede bieden ze niet aan om het bedrag wat ik besteedt heb aan de muziek, terug te betalen. Dat moet dus wel. Planet denk hier zeker lekker makkelijk mee weg te komen. Mooi niet dus. Ik weet nu al dat de komende dagen hier media aandacht voor zal komen want ik lees al op verschillende nieuwssites dat er met ongeloof gereageerd wordt door vele gebruikers. 170.000 gebruikers zijn er van het musicstream product volgens KPN.
Nu weten al die mensen die betaald hebben voor deze door DRM verziekte content wat DRM echt in de praktijk inhoudt: ellende en overgeleverd zijn aan de willekeur van de (muziek)industrie.
Is het nu echt zo moeilijk in te zien dat je gewoon NIET aan DRM moet toegeven. Gewoon geen geld aan uitgeven.
Er is iets goeds mis als een verkopende partij,het gaat hier om koop en niet om lease of huur, de beschikbaarheid van het verkochte mag beperken.
Het auteursrecht volgt de verkochte werken altijd dus drm is niets anders dan een mooie rechten beperkende valkuil en de kopers lopen er met open ogen in. Koop de drm vrije CD/DVD of download desnoods de inferieure drm vrije mp3 versie van het liedje maar blijf uit de buurt van drm diensten.
Toegegeven; ik heb gelukkig maar enkele songs gedownload van musicstream gedownload want ik haat drm. Er worden jou gewoon beperingen opgelegd en daar hou ik niet van.

Let wel, al deze muziek is beveiligd middels een Digital Rights(Restrictions) Management. Het zorgt ervoor dat jij een licentie download en dat je beveiligde muziekbestanden kan afspelen of branden op cd.

Ik weet nu ook dat ik vanaf augustus geen abbonnement meer heb van Planet. Helaas Planet. :bye:

Zo ik ben uitgeraasd.

:lol:

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do mar 02, 2006 9:42 pm

Betalen voor muziek?
Ik spreek alle talen,behalve betalen!
Je bent hollander of je bent het niet!Ik hoor het verschil niet tussen een legale of een illegale MP3.En zolang ik dat verschil niet hoor,hoor ik ook niet te betalen vind ik.Ik heb zelf de mail niet gelezen maar gelijk de prullenbak in gemikt!Die muziek industrie moet maar eens ophouden met jammeren,in alle branche's is het concureren met internet dus hebben ook zei zich maar aan te passen.Kom op mensen,boycotten die hap!
Laat die gasten maar in hun zelfmedelijde stikken!

En dat wou ik nou ff kwijt!!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie