TPG veranderd de prijzen en gewichten

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
illuminatastigmata
Contacteer:
TPG veranderd de prijzen en gewichten

Bericht door illuminatastigmata » ma jun 12, 2006 3:46 pm

vanaf vandaag(of sinds kort in elk geval)betaal je 6,20E
om een pakketje te verzenden..... :x
wel is het gewicht dat je voor dat bedrag in je pakket mag proppen
naar 10kg. gegaan :o (was 5kg.)

tsja :roll:
Laatst gewijzigd door illuminatastigmata op ma jun 12, 2006 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma jun 12, 2006 4:01 pm

BELACHELIJK....

Niet die prijsverhoging maar de indeling van de PTT.
Dat kan toch gewoon niet? Als je een 'pakketje' van 3,3*3,3*3,3 van 30 gram wil verzenden ben je evenveel kwijt als dat je een pakket van 10kg van 1 bij 1 ofzo wil verzenden. Vooral de particulier is hier de dupe van. Ik snap het wel, want er moet een gestreepte vent met een bus in de rondte rijden maar dat houdt niet in dat je de prijzen misschien wat evenrediger maken kan.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma jun 12, 2006 6:53 pm

N I E L S schreef:BELACHELIJK....

Niet die prijsverhoging maar de indeling van de PTT.
Dat kan toch gewoon niet? Als je een 'pakketje' van 3,3*3,3*3,3 van 30 gram wil verzenden ben je evenveel kwijt als dat je een pakket van 10kg van 1 bij 1 ofzo wil verzenden. Vooral de particulier is hier de dupe van. Ik snap het wel, want er moet een gestreepte vent met een bus in de rondte rijden maar dat houdt niet in dat je de prijzen misschien wat evenrediger maken kan.
Marktwerking, of wel gaan naar de concurrent (geen idee wie dat dan is, voor de consument, maar dat daar gelaten)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jun 12, 2006 6:54 pm

PTT?

Van wanneer is deze topic?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma jun 12, 2006 9:22 pm

Het TUIG schreef:PTT?

Van wanneer is deze topic?
Idd, bij ons heten ze gewoon TPG...

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma jun 12, 2006 9:35 pm

PTT,TPG,maakt mij geen ene bal uit,
ik vindt het nog steeds een PUINHOOPFIRMA!
En dat vond ik ook al toen het nog PTT was dus in mijn ogen is er niets veranderd. met toen en nu! 8)

Laatst een pakketje van 20 bij 20 cm./3cm dik en 2.2 kg naar de Verenigde Staten gestuurd,nou wat dat kost dat is dus gewoon echt niet te filmen(30E+),maar goed,mijn mening!

Maar als jullie dat zo graag willen verander ik de titel wel ff :lol: :lol: :o :o :lol: :lol: :o :o

Rabelista

Bericht door Rabelista » ma jun 12, 2006 9:38 pm

Het is trouwens sinds 1 juni.
Wel chill dat het naar 10 kg is gegaan.
Alleen ze moeten dan ook iets maken van, onder de 2 kilo, 2.50 verzendkosten ofzo.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » ma jun 12, 2006 10:38 pm

Tja, voor de particulier is dit natuurlijk geen vooruitgang. Maar ik heb tot nog toe verder altijd goede ervaringen met tpg gehad. Bovendien verzenden ze vaak erg snel (vaak stukken sneller dan op de website staat) en zijn de prijzen voor bijv. internationale zendingen vergeleken met dhl ea. vele malen goedkoper.

Blijft idd een feit dat ze aan een klein pakketje bijna net zoveel tijd kwijt zijn als aan een iets groter pakket.

We moeten het er maar mee doen denk ik zo :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jun 13, 2006 9:51 am

Vergeleken met Royal Mail en andere buitenlandse postbedrijven is de TPG niet duur. Voor een fietsframe van de UK naar hier betaal je dik geld.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jun 13, 2006 10:25 am

ik vindt 30+E wel veel voor een dikke envelop die er ook nog eens 8 tot 10 weken over doet :(

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di jun 13, 2006 12:15 pm

Een oplossing is om ons massaal een de maximale maten te houden zodat we ook waar krijgen voor ons geld. Dus al verstuur je derailleurwieltjes, zoek een televisiedoos want voor de prijs maakt het toch niet uit. Misschien dat ze dan eindelijk eens komen met normale prijzen voor kleinere en lichtere artikelen.
Soms is een pakje versturen vanuit Nederland naar Belgie goedkoper dan binnen Nederland zelf, te zot voor woorden.

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jun 13, 2006 12:29 pm

Ruben schreef:Een oplossing is om ons massaal een de maximale maten te houden zodat we ook waar krijgen voor ons geld. Dus al verstuur je derailleurwieltjes, zoek een televisiedoos want voor de prijs maakt het toch niet uit. Misschien dat ze dan eindelijk eens komen met normale prijzen voor kleinere en lichtere artikelen.
Soms is een pakje versturen vanuit Nederland naar Belgie goedkoper dan binnen Nederland zelf, te zot voor woorden.
Exact, helemaal mee eens. Naar Belgie is inderdaad af en toe goedkoper voor kleine dingen.

Dat te groot inpakken heb ik voor de grap ook een aantal malen gedaan. Ik denk dat ze 5 van die dozen in de bus (normale bestelbus dus niet zon hele grote) konden krijgen als ik er 6 gestuurd zou hebben in plaats van 50 als ik hem netjes ingepakt had.
Diegene die dat aangeboden kregen (een derailleur in een doos voor 100 derailleurs) begrepen er weinig van, haha...

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jun 13, 2006 12:43 pm

goeie acties inderdaad,ik ga die doos waar mijn wielen uit duitsland in zaten ook maar eens mooi apart leggen voor het geval ik weer wat moet versturen :o

helaas net een setje pedaaltjes de deur uit gedaan in een eierdoosje voor 6 eitjes :| als ik dit vantevoren had geweten had ik zo'n :arms: doos genomen :D

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di jun 13, 2006 5:35 pm

Ach ja niet zo vervelend hoor ,dat het iets duurder geworden is. Maar het is maar 70 cent. En zo kan aan degene waaraan je je spullen verkoopt ook weer meer rekenen. Wordt jij er wat beter op. Een lager tarief voor kleinere pakjes zou mooi zijn. Maar in vergelijking met een andere aanbieder, tnt ook van tpg of dhl zijn ze natuurlijk veel goedkoper. Ook een privekoerier is veel duurder voor het zelfde pakje. 8) Al bij al is het niet zo'n ramp. Der is over heen te komen. Al keek ik er ook wel vanop.

Plaats reactie