maffe foto's

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Expertmurderboy007
Contacteer:
maffe foto's

Bericht door Expertmurderboy007 » za dec 09, 2006 2:54 pm

Kan iemand vertellen hoe je zo'n foto maakt:
Afbeelding
Afbeelding
nothing matters when i have my bike and a track

www.bearbell.webatu.com

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za dec 09, 2006 3:13 pm

ja, maar daar staat al iets over in het fotografentopic.

1: Koop een spiegelreflex camera als je die niet hebt(met een compact is het bijna niet te doen omdat je toch wel iets van 2 a 3 beelden per seconde wil maken)
2: koop een statief als je die niet hebt(zonder lukt echt bijna niet)
3: zoek een model + lokatie
4: zet de camera op statief en bepaal de compositie en zet de scherpte handmatig & vast anders stelt je AF scherp op de bomen ipv model.
5: zet de camera op de snelste drive stand die hij heeft
6: en schieten maar.

Daarna begint de pret pas.......Photoshop!!!!!

Kies een basis opname met model erin en kies de andere opnames waarvan je de rider in de basis opname wilt monteren.
Selecteer ruwweg de rider uit een van de andere opanmes en plak deze in de basisopname en zet hem op de juiste plek(gebruik je achtergrond als referentie) Maak van die extra laag die er nu verschenen is een laagmasker en poetst de rider erin of de omgeving die je niet nodig hebt weg.........(hangt er vanaf of je voor reveal of hide gekozen heb, reveal is in dit geval beter)

Herhaal dit voor elke extra positie van de rider die je in de basisfoto wilt plakken.........

Je hebt wat kennis van Photoshop en een Spiegelrefelx nodig anders zou ik er niet eens aan beginnen.

succes

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Scaluner

Bericht door Scaluner » za dec 09, 2006 6:39 pm

Of in het geval van het eerste foto zoek je gewoon een vierling die allemaal dezelfde fiets hebben, en kort achter elkaar laat fietsen :D

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » zo dec 10, 2006 2:56 am

spiegelreflex is niet nodig...

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo dec 13, 2006 4:47 pm

Statief ook niet...

http://www.flickr.com/photos/drooze/174620271/
http://www.flickr.com/photos/drooze/204860218/
http://www.flickr.com/photos/drooze/186485601/

Drooze trekt al zijn sequences zonder statief bij mijn weten, en ze zijn toch mooi, of nie?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo dec 13, 2006 5:25 pm

is allebei niet noodzakelijk, maar met een compactje uit de hand met 1 beeld per seconde schiet het niet echt op.........
En een statief maakt retouche later stukken eenvoudiger, de tijd die het kost om je camera op statief te zetten win je 1000000X terug in Photoshop later.

Mits je het echt goed wil doen.

dusssssssss©
DE site

willem12

Bericht door willem12 » wo dec 13, 2006 8:55 pm

Ik heb die Drooze foto's eens bekeken, maar BOSS heeft gelijk....zoals altijd :D

Drooze moet kunstgrepen toepassen, zoals het "stitchen" van de achtergrond.

Maar, het moet gezegd, hij doet het wel relaxed, zo uit de hand. Maar 4-5 frames zal het max zijn. Topic starter had ook een foto met iets meer frames..

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 14, 2006 7:42 am

Sir Gonz Lays schreef:spiegelreflex is niet nodig...
Dat durf ik te betwijfelen......
Met een compact kun je vaak niet handmatig scherpstellen en heb je dus een ernstig probleem zodra je rijder uit het midden van je beeld zit.......hij stelt dan scherp op de achtergrond/lucht.
En die sneeuwfoto lukt je nooit met een compact........of je moet de rijder 16 keer dezelfde jump laten doen 8)

dussssssss©
DE site

BLRacing

Bericht door BLRacing » do dec 14, 2006 8:52 pm

Het hangt er maar helemaal van af wat je wilt fotograferen en hoe snel het object gaat. Bij bovenstaande foto kan je niet anders dan een hele snelle spiegelreflex gebruiken omdat de snelheid zo hoog is en de tijd tussen de opnames zo te zien erg kort is. Voor het beste resultaat is een snelle compact nog net te doen maar beter is spiegelreflex, vooral de tweede foto van boven.

Onderstaande foto's zijn geschoten door Maverick van mij en Wictor met een Canon Ixus 700, een echt kleine compact. Veel photoshop werk maar wel heel leuk.
Afbeelding

Afbeelding

nathan

Bericht door nathan » do dec 14, 2006 10:05 pm

[quote="BLRacing"]Het hangt er maar helemaal van af wat je wilt fotograferen en hoe snel het object gaat. Bij bovenstaande foto kan je niet anders dan een hele snelle spiegelreflex gebruiken omdat de snelheid zo hoog is en de tijd tussen de opnames zo te zien erg kort is. Voor het beste resultaat is een snelle compact nog net te doen maar beter is spiegelreflex, vooral de tweede foto van boven.

Onderstaande foto's zijn geschoten door Maverick van mij en Wictor met een Canon Ixus 700, een echt kleine compact. Veel photoshop werk maar wel heel leuk.
Afbeelding

dat werd nou bedoelt met scherpstellen de rider is niet scherp omdat jij niet kan scherpstellen doet die dat auto dus op de achtergerond, een spiegelreflex kan dat wel, zie foto in de sneeuw...
wel een leuke foto btw :lol: was niet snel gefixt in photoshop zeker 8)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 14, 2006 10:50 pm

nathan schreef:

dat werd nou bedoelt met scherpstellen de rider is niet scherp omdat jij niet kan scherpstellen doet die dat auto dus op de achtergerond, een spiegelreflex kan dat wel, zie foto in de sneeuw...
Ja maar die 2 rijders rechts in beeld is een kwestie van bewegingsonscherpte.......

bottomline; het kan allemaal wel maar het blijft prutsen met een compactje.
Alhoewel je met een ixus 700 de focus volgens mij ook met "de hand" kan vastzetten dmv het aantal meters in te voeren.

Nog een dingetje; persoonlijk vind ik een foto waar gewoon 1 rider in staat op een mooie lokatie vaak veel spannender, de aandacht gaat dan echt uit naar de rider, nu wordt het een soort zoekplaatje waarbij de meeste riders niet ideaal in beeld zijn gebracht....

dussssssss©
DE site

nathan

Bericht door nathan » za dec 16, 2006 8:37 pm

BOSS schreef:
nathan schreef:

Ja maar die 2 rijders rechts in beeld is een kwestie van bewegingsonscherpte.......

bottomline; het kan allemaal wel maar het blijft prutsen met een compactje.
Alhoewel je met een ixus 700 de focus volgens mij ook met "de hand" kan vastzetten dmv het aantal meters in te voeren.

Nog een dingetje; persoonlijk vind ik een foto waar gewoon 1 rider in staat op een mooie lokatie vaak veel spannender, de aandacht gaat dan echt uit naar de rider, nu wordt het een soort zoekplaatje waarbij de meeste riders niet ideaal in beeld zijn gebracht....

dussssssss©
helemaal waar :D maar toch gaat me voorkeur uit naar een spiegelreflex hoor. Had echt geen id dat je met die ixus zo veel dingen kon doen haha. over zo'n foto heb je wel gelijk het is mooier om 1 enkele foto te hebben dan er een actie van te maken t is gelijk zo druk en on overzichtelijk.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo dec 24, 2006 4:21 pm

willem12 schreef:Ik heb die Drooze foto's eens bekeken, maar BOSS heeft gelijk....zoals altijd :D

Drooze moet kunstgrepen toepassen, zoals het "stitchen" van de achtergrond.

Maar, het moet gezegd, hij doet het wel relaxed, zo uit de hand. Maar 4-5 frames zal het max zijn. Topic starter had ook een foto met iets meer frames..
achtergrond is alleen gesticht op de 360 foto. maarjah, ik hou gewoon mijn camera zo stil mogelijk, en gebruik ook maar 1 foto voor de achtergrond, en plak de andere rijders er gewoon op.

doorgaans werkt het goed genoeg dat ik geen randen moet wegwerken.

maar idd, een statief zou wel handig zijn :D

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 24, 2006 9:44 pm

Iemand deze gorilla driepoot al gezien. Perfect in een rugzak mee te nemen en om deze mooie foto's mee te schieten. En nu alleen nog een mooie camera :o
Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do dec 28, 2006 10:52 pm

BLRacing schreef:Iemand deze gorilla driepoot al gezien. Perfect in een rugzak mee te nemen en om deze mooie foto's mee te schieten. En nu alleen nog een mooie camera :o
Afbeelding
Daar is mijn camera veuls te zwaar voor 8)
Een kilo is niet veel, een beetje lens en je bent er al.

Koop dan een superclamp met een statiefmount, die kun je aan elke boom vastklemmen, zit veel vaster en kan wel 10 kilo hebben.(mits de boom dik genoeg is.......

dussssssss©
DE site

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » wo jan 10, 2007 2:26 pm

Op van die kleine sony camera's zit er gewoon een knop op dat die dat automatisch doet (zoveel fototjes achterelkaar maken en in volgorde zette) alleen maar met Photoshop alles bij elkaar plakken en klaar :angelnot:
If you aint dirty you didnt bike like you should do

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jan 10, 2007 5:22 pm

Tommmmmss schreef:Op van die kleine sony camera's zit er gewoon een knop op dat die dat automatisch doet (zoveel fototjes achterelkaar maken en in volgorde zette) alleen maar met Photoshop alles bij elkaar plakken en klaar :angelnot:
Dat zou mijn ten zeerste verbazen......

Je bedoeld niet toevallig de panorama-stitch functie????

dussssssss©
DE site

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do jan 11, 2007 2:59 pm

wij hebben dat ook..zo'n sportfunctie..
je mag niet teveel verwachten van die foto's hoor..

kooz

Plaats reactie