Welke camera moet Steelboy nemen?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Nikon D3x (24MPix full-frame)
3
8%
Nikon D3s (12 MPix full-frame met video)
4
11%
Nikon D3 (12MPix full frame)
1
3%
Nikon D300s (12 Mpix 1.5x APS-C maar dan met video)
0
Geen stemmen
Nikon D300 (12 Mpix 1.5x APS-C)
0
Geen stemmen
Nikon D700 (12Mpix full frame)
5
14%
Nikon? Canon natuurlijk!
11
31%
Zo'n dure camera? Die prutser heeft zat aan een point-and-shoot
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

zonoskar

Bericht door zonoskar » di jul 27, 2010 11:57 am

Zodat wij weer van zijn mooie foto's kunnen genieten.

willem12

Bericht door willem12 » di jul 27, 2010 12:19 pm

Ik heb een D300s dus Staalmans moet wel beter hebben.... ;)

P.s. Zomertijd/komkommertijd heeft wel toegeslagen.....
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

zonoskar

Bericht door zonoskar » di jul 27, 2010 12:26 pm

Komkommertijd? Welnee. Ik verveelde me op het werk en de accu van mijn iPad is leeg. :)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jul 30, 2010 9:44 pm

D700 als hij kan, wil en moet investeren in nieuw glas.
En direct de hele range: 14-24, 24-70 en 70-200 (allen op 2.8 en Nikkor uiteraard)

Totaal nodig:
D700
MB-D10
en alle bovenstaande objctieven

Suc6

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jul 30, 2010 9:52 pm

Gezien het gebruik en wat het hem financieel oplevert zou ik hem een D300S aanraden.
Alle objectieven die hij nu heeft kunnen gewoon blijven.

Minimale investering met maximaal rendement, een D3X is natuurlijk een mooie, betere camera maar zo'n ding loopt financieel gezien te hard van Staalmans af, het gebruik in ogenschouw nemend. Imho zonde van het geld, wil je persé fullframe koop dan de D700 met een mooi obejectief.

Mind u; het is nooit de camera die de foto maakt, altijd het mannetje/vrouwtje erachter.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Erikje

Bericht door Erikje » za jul 31, 2010 6:31 am

BOSS schreef: Mind u; het is nooit de camera die de foto maakt, altijd het mannetje/vrouwtje erachter.
En ik maar denken dat jouw camera defect is..... :angelnot:

zonoskar

Bericht door zonoskar » za jul 31, 2010 10:58 am

Volgens mij heeft staalmans al voldoende FF lenzen om op een D700 te zetten. Ik herinner mij een Sigma 70-200 en een 50mm prime en een sigma 10-20. Alleen die sigma 10-20 werkt niet zo lekker op FF. Dan gebruikt ie daarvoor toch de DX stand?

De camera kan natuurlijk zonder BTW igekocht worden, tis immers voor DP :)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jul 31, 2010 11:18 am

Erikje schreef:
BOSS schreef: Mind u; het is nooit de camera die de foto maakt, altijd het mannetje/vrouwtje erachter.
En ik maar denken dat jouw camera defect is..... :angelnot:
Jaja, spot er maar mee...het is al erg genoeg dat mensen als ik er hun brood mee kunnen verdienen.......

dusssssss©
DE site

willem12

Bericht door willem12 » za jul 31, 2010 2:46 pm

Verbaas me over twee zaken:
a) de stilte van staalmans zelf. Beetje leuk geheimzinng doen ? ;)
b) de mensen die kiezen voor D3x. Sportfotograaf heeft daar weinig aan. Als je een D3 neemt dan de D3s, dat is de logische keuze, 9Fps, met de nieuwe sensor eindelijk fatsoenlijke plaatjes tijdens de avondwedstrijden.

Aerial

Bericht door Aerial » za jul 31, 2010 3:55 pm

Ik zou dit nemen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aerial op za aug 07, 2010 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jul 31, 2010 5:37 pm

willem12 schreef:Verbaas me over twee zaken:
a) de stilte van staalmans zelf. Beetje leuk geheimzinng doen ? ;)
b) de mensen die kiezen voor D3x. Sportfotograaf heeft daar weinig aan. Als je een D3 neemt dan de D3s, dat is de logische keuze, 9Fps, met de nieuwe sensor eindelijk fatsoenlijke plaatjes tijdens de avondwedstrijden.
ad a) Ik loop me hier de benen onder het lijf uit om alsnog wat bruikbare plaatjes te fixen :-) (en een crankstel voor een van de Transalp helden)
ad b) 9 Fps is idd de shit! En full frame ook! En ik heb idd genoeg analoge lenzen om een D700 te verantwoorden, alleen niet vloeken met Sigma he Zono!

willem12

Bericht door willem12 » za jul 31, 2010 5:52 pm

Steelboy schreef:ad a) Ik loop me hier de benen onder het lijf uit om alsnog wat bruikbare plaatjes te fixen :-)
We houden van U. U is is onze reporter zonder schroom en angst. U gaat door waar anderen zich ziekmelden bij Nikon Support Italia. U is een held.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » zo aug 01, 2010 12:37 pm

Die poll kan wel dicht, want ik heb Steelboy al gespot met zijn nieuwe materiaal ;)

Afbeelding
- Een starre vork is nooit een upgrade -

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo aug 01, 2010 6:39 pm

Lol....

Kijkt meteen stuk minder indrukwekkender... En ook zéér professioneel, vooral mét hesje. 8)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 01, 2010 7:58 pm

Dat verklaart die rukfoto's van de afgelopen dagen :lol: 8) ;)
En de poll is ook aardig representatief....

dussssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 01, 2010 8:00 pm

Wat zit er trouwens voor rare scherpe vlek op die rijder? (iets van UCI tekst...)

Laat maar, het is het bord erachter :oops: :oops:
dusssssss©
DE site

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 02, 2010 8:46 am

Na het zien van de foto van Erik Nienhuis wil ik mijn keuze (D3s) wijzigen in Rits-rats-klaar. Ben namelijk beetje geirriteerd als ik Staalmans daar zie staan met z'n Lumix (??)

We zitten hier op DP, op een site met een community en volgens LinkedIn & Facebook zelfs met vrienden. Vrienden zijn er om elkaar te helpen en vrienden durven elkaar ook om hulp te vragen. Maar helaas...iedereen mag elkaar helpen maar niemand mag DP helpen. Zo werkt het dus niet heren!! Als je je eigen community respecteert dan gebruik je hem actief om er met z'n allen beter van te worden en om als community te groeien en te evolueren. Nu blijft weer dat licht-autistische beeld hangen dat alleen DP weet wat goed voor DP is. Nee sukkels, de kracht van DP wordt alleen beperkt door je eigen beperkingen. Ga vooral zo door met "wij hebben geen hulp nodig want wij kunnen echt alles helemaal zelf doen" en DP eindigt waar het mee begonnen is: 3 jongens en een website. Het is misschien stoer om het zelf op te lossen, maar ondertussen krijgen wij ondermaatse foto's, geen foto's van Anneke's wedstrijd etc. En je mag geen kritiek hebben want het is liefdewerk-oud-papier......

Om MTB-News.de staan wat betere voorbeelden. Een biker maakt een wereldreis, frame scheurt en vraagt om hulp. Binnen 24 uur hebben lezers via Canyon bikes een frame geregeld en met DHL/FedEx naar een ver land verscheept. Drie winnaars: de biker, het bedrijf en de community.

Voorbeeld 1. DP aan de lijn. He, had jij niet nog een D80 liggen? Ja, op marktplaats alleen maar Nigerianen die boden dus ik heb hem nog. Mag ik die lenen voor een paar weken? Tuurlijk. Ik DHL/Fed-Ex hem even naar Val di Sole.

Voorbeeld 2. DP vraagt om hulp. Forumlezer heeft vader die wel een D300s heeft maar eigenlijk niet kan fotograferen. Vader is op vakantie 5km van Val di Sole. Vader leent camera uit en mag 1 dagje meelopen voor tips.

Voorbeeld 3 en ik kan eindeloos doorgaan. DP vraagt om hulp. Dp'ers gaan LinkedIn gebruiken en komen uit bij marketing directeur Nikon Benelux. Die moet van z'n vrouw meer bewegen en is begonnen met MTB'en kent de DP-site. Heeft net alle promo kits terug van WK voetbal. Wil graag helpen en Fed-Ex'ed D3s+ lenzen set naar Val di Sole.

Krijgen jullie het een beetje door DP? Als je ons respecteert dan laat je ons meewerken. Dit is geen huis-aan-huis blaadje. De kracht van de community is velen malen groter dan je denkt. Durf hem te gebruiken…..want anders gaat de community zijn eigen weg. Kijk naar MTBSport.NL.

mateis

Bericht door mateis » ma aug 02, 2010 9:44 am

Je punt lijkt me mooi en zeker valide, maar bij het omzetten van dat ideaal naar een werkbare praktijk kan ik me best voorstellen dat de aangesproken 'men' nog wat beren op de weg ziet. En daarom wat conservatief omgaat met wat inderdaad wel mogelijkheden kunnen zijn.

We dreigen hier wel gruwelijk off topic te gaan zometeen, trouwens. :)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma aug 02, 2010 10:34 am

Willem, bedankt voor je input...

maar denk je echt dat vrind Steelboy na het 'uitvallen' van zijn reguliere camera al het opvolgende werk geschoten heeft met zijn Lumix? In hoeverre ben je op de hoogte van zijn zoek/regeltocht ter plaatsen en 'internationaal' (lees; het thuisfront) om fatsoenlijk tijdelijk materiaal binnen een afzienbare/werkbare tijd om tijdens zijn vakantie ons alsnog te voorzien van leuke plaatjes?

Je getypte heeft je wat tijd gekost, in diezelfde tijd had je wellicht al kunnen informeren hoe de vork echt in de steel zit in plaats van aannames op basis van slechts weinig info en wat gepoch met humoristische ondertoon door andere forumleden.

:arms:

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 02, 2010 11:02 am

DeKerfs schreef:Willem, bedankt voor je input...

maar denk je echt dat vrind Steelboy na het 'uitvallen' van zijn reguliere camera al het opvolgende werk geschoten heeft met zijn Lumix? In hoeverre ben je op de hoogte van zijn zoek/regeltocht ter plaatsen en 'internationaal' (lees; het thuisfront) om fatsoenlijk tijdelijk materiaal binnen een afzienbare/werkbare tijd om tijdens zijn vakantie ons alsnog te voorzien van leuke plaatjes?
Precies jongeman, de spijker op z'n kop. Jij, DP, probeert het allemaal weer zelf te regelen, wij, de community, weten niets. Ik moet helemaal niet gaan zoeken naar info, binnen de community deel je info. Je doet precies wat ik je verwijt: "jij" zoekt i.p.v. "wij" zoeken. En, heel verassend, je bent ook nog in je wiek geschoten als ik daar kritische kanttekeningen bij plaats, want de fotograaf is op "vakantie". Dus de front-page van DP is nu een DP-vakantie projectje geworden? Tuurlijk zijn het niet allemaal Lumix fototjes. We hebben het hier al vaker, off-line, over gehad, maar het schiet niet op. Je hebt duizenden individuele page-views per dag: "Use the force Luke".
Wijze man uit Liverpool schreef:No, I get by with a little help from my friends
Mm, I get high with a little help from my friends
Mm, gonna try with a little help from my friends

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma aug 02, 2010 11:40 am

Je snapt mn punt niet geheel... maar misschien maakte ik het niet geheel duidelijk. In jouw aanname ga je er vanuit dat er geen oplossing door Steelboy is gevonden... Hoe zeker weet je dat? Anders gezegd; was er feitelijk wel een probleem dat opgelost moest worden?

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma aug 02, 2010 11:59 am

Zeg. Niet zo serieus in dit LOL topic he?

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 02, 2010 12:23 pm

DeKerfs schreef:...... Anders gezegd; was er feitelijk wel een probleem dat opgelost moest worden?
Quote van Coen: avondwedstrijd == geen foto's
en
BOSS schreef:Ik vond er al zo veel scherptediepte in zitten.....
Kom op Ruben geef je top reporter een knappe SLR!!!
dusssssss©
Ik zeg niets :)

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » ma aug 02, 2010 11:59 pm

willem12 schreef:
DeKerfs schreef:...... Anders gezegd; was er feitelijk wel een probleem dat opgelost moest worden?
Quote van Coen: avondwedstrijd == geen foto's
Volgens mij zei Coen het iets anders en zijn er gewoon foto's van de 4x races/finale, iig van de mannen.

En wat betreft het probleem, er was wel iets van een oplossing, vandaar dat er ook gewoon foto's geplaatst zijn.
Coen de Jongh op Facebook schreef:Ik heb een 'oplossing', al is dat voornamelijk bij gebrek aan beter...
Coen heeft mijn Canon 400d met EF-S 17-85 lens (iets anders heb ik niet) geleend en iig een middagje een telelens van Irmo Keizer.
- Een starre vork is nooit een upgrade -

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 03, 2010 7:11 am

Ja, en nu weer on topic potverdorie! Zo helpen we Staalmans toch nooit aan een fatsoenlijke camera!
Willem, je weet toch dat MTBers en fotografen einzelgangers zijn.....

Staalmans, verkoop die Zweedse schoone en koop een Canon kit!

nu ff zonder dollen; 9 of 10 frames is zo overrated. Ik herinner mij nog de eerste sessie met mijn 40D, zo'n 3 jaar geleden. 6 bps, leuk! Kek geluidje en je maakt de blits bij de gemiddelde amateur shooter die net naast je is komen staan.....

Maar dan kom je thuis met 2400 beelden, wat er eigenlijk maar 400 zijn omdat je ieder beeld 6 keer hebt. Dan moet je gaan uitzoeken......good luck.

Ik heb mijn camera zelden op bps staan. Cor Vos had vroeger ook geen 9 bps en maakte ook prima foto's....toegegeven AF had hem zo nu en dan wel geholpen.......

Om maar weer eens een dooddoener te gebruiken; kwaliteit gaat boven kwantiteit!

dusssssss©
DE site

Plaats reactie