a"dam funpark, FOTO"S!

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lion
a"dam funpark, FOTO"S!

Bericht door lion » vr okt 17, 2003 5:27 pm

Ik en jeroen dachten volgende zaterdag 25 oktober ons parkje maar eens met jullie te delen. Natuurlijk laat jeroen ook wat van zn hardcore urban spots zien in Amstelveen ( zullen wel speciaal zijn want ik mag ze pas zien als ik mn fiets heb ::) )... ofzo. Met ongeveer 5 tot hoogstens 15 mensen is het nog enigzins mogelijk met zn allen relaxt en lekker te fietsen. Ik kan helaas niet op mijn mtb komen want zoals jullie weten is die kaduuk en mijn inval mtb heb ik net ook al kaduuk gemaakt ( giant boulder van mn broer :P ). Jeroen komt wel op zijn Kona Roast en die steel ik natuurlijk wel af en toe van hem, misschien mag ik ook wel op zijn bmx :). Hoogst waarschijnlijk is de video camera met foto functies ( 8) ) er ook bij. Scheppen zijn zeer welkom! Voor jullie en ons fijn. 3 scheppen worden al meegenomen maar dat is niet genoeg als je een heleboel aarde en fietsen hebt! Hier volgt de beschrijving.

Zoals jullie zo onderhand weten is een stukje van het amsterdamse bos door jeroen en ik bewerkt. Dit stuntplekje is vooral vandaag ( van 10 uur s"ochtends tot 5 uur s"middags werken ) omgebouwd tot een heus funparkje bestaande uit ongeveer 7 bewerkte stunts! Bij elkaar is er voor wel ongeveer 24 uur gezwoegt. Hier volgt een kleine beschrijving van de stunts,
DE jump, zie: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=119512.
De table, zie: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=119513, slechte foto, de table is het linkse gedeelte, ruime landing.
De wall, bestaande uit een kleine lanceringsjump ( +- 50 cm ) met 1 meter daar achter een onsteile wallride.
De grote table, helemaal rechts van de kleine table, de lancering en een deel van de landing is volgens mij vooral door "peter" van dit forum gemaakt ( thanks peter 8) ), het heeft een tussengap van +- 2 m! Er is een ruime landingsplek gemaakt door jeroen en ik zodat je hem schuin kan springen en zelfs kan landen op de kleine table landing.
DE kleine jump, naast DE jump is een drop ontstaan die er vooral erg uitziet als DE jump maar dan met een veel kleinere gap (korter) en iets kleiner. Hier krijg je meer het gevoel van een echte drop dan een jump.
De schuine jump, ook naast DE kleine jump, dit is een kleinere lancering ( +-40 cm ) met een gap van +-1 m, de landing ligt schuin aan de lancering, echt hoog kom je hier niet, deze jump is vooral om het "smoothe" in je te krijgen, de landing is ook erg lang en ook een best steil zodat je niet helemaal op de landing knalt ( zoals bij drops to flat ).
De drop ( nog in maak ) een drop to flat drop van +- 1.70 m.
Op al deze stunts zijn natuurlijk duizenden variaties mogelijk. Vooral omdat meerdere jumps bij elkaar zijn gebouwd. Het parkje is volgens ons geschikt voor de meeste rijders onder ons ( in moeilijkheidsgraad ).
Niks weet ik nog van de urban waar Jeroen het over heeft.
De plaatselijke afdalinkjes zijn natuurlijk ook te berijden :P ).

Foto"s van alle jumps volgen morgen ochtend 9 uur (8 uur daar).
Neem graag een schep en bescherming mee.
Als je na de meeting helemaal verslaafd bent aan het park ( ::) 8) ) en je jumpt alles; neem een schep mee omdat de van aarde gemaakte jumps snel kapot gaan, het is slim ze dan snel naar hun normale vorm te brengen want het wordt al weer erg koud; de grond vries helemaal, al die bevroren sporen zijn niet echt aangenaam.

Met zeer vriendelijke groeten Jeroen/Micha ( lion dus ).

Q....

Re:a"dam funpark

Bericht door Q.... » vr okt 17, 2003 6:53 pm

Liever volgende week zondag. Dan voel ik me wel geroepen om het allemaal ff te zien en testen. O" ja en ook een beetje graven ;D

lion

Re:a"dam funpark

Bericht door lion » vr okt 17, 2003 6:58 pm

dat zou perfect zijn, het zaterdag idee was om te recoveren... ofzo, kan jij niet ook even wat anderen overhalen te komen? met jou connecties... ;)

Fry

Re:a"dam funpark, FOTO"S!

Bericht door Fry » ma okt 20, 2003 8:03 pm

tip: graaf die landing veel hoger en veel steiler, jullie gaan jullie anders ernstig pijn doen

lion

Bericht door lion » ma okt 20, 2003 8:49 pm

GT dudette schreef:
tip: graaf die landing veel hoger en veel steiler, jullie gaan jullie anders ernstig pijn doen

alles is al gedaan zonder probleemjes, behalve De drop, maar over welk stuntje heb je het eigenlijk?

Fry

Bericht door Fry » ma okt 20, 2003 8:52 pm

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=127316
deze

maak er een dirt van, veel smoother

lion

Bericht door lion » ma okt 20, 2003 9:26 pm

ja een dirt, het lijkt heel vlak, valt reuze mee, Jeroen (maker met mij van parkje) deed m zonder problemen, 2e keer tweakte hij m zelfs

lion

Bericht door lion » di okt 21, 2003 6:54 pm

zodat iedereen weet dat dit topic bestaat :-[

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » di okt 21, 2003 7:55 pm

dat noem ik geen jump hoor sorry

lion

Bericht door lion » di okt 21, 2003 8:27 pm

jack flash schreef:
dat noem ik geen jump hoor sorry

maakt niet uit, wil jij hem groter maken?

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » di okt 21, 2003 10:24 pm

moest amsterdam nu niet zo ver zijn mss wel(kben belg)

peter

Bericht door peter » wo nov 05, 2003 3:00 am

ach joh
het is dan geen super JUMP maar het is wel leuk om daar even te fietsen
we mogen hier blij zijn dat ze het niet weghalen of kapot maken of politie bellen
( ze is dan iedereen die langs komt )
dus ik heb duidelijk weer een fiets nodig.................

en oja, tnx lion voor de eer, ik heb namelijk erg veel moeite
gedaan om die halfe berg aarde schuin te maken die dag!!
hij is wel ok he!! ik moest alleen wel vanaf die verkeers-
drempel in laagste versnelling hard trappen, anders ging ik niet
helemaal over die top heen zodat ik op het schuine stuk lande.
het ziet er vet uit, ik heb echt geld nodig!
mzzls

lion

Bericht door lion » wo nov 05, 2003 1:06 pm

hey peter!

alstjeblieft voor de eer en er is alweer een hoop verandert! om in te komen 2 mini doubles, de superjump is heel wat groter geworden en er is een verticale wallride die zo rond loopt! binnenkort komt er ook een mega dirt (3m gap ofzo) om echt truuken te kunnen doen. we beginnen ook te kappen voor de schuine drop van +2 m en die van 1.7 m! kom even een kijkje nemen! mijn bike is hopelijk zaterdag weer in topconditie (nieuwe on-one) groeten lion

peter

Bericht door peter » wo nov 05, 2003 3:00 pm

peter schreef:

en oja, tnx lion voor de eer, ik heb namelijk erg veel moeite
gedaan om die halfe berg aarde schuin te maken die dag!!
hij is wel ok he!! ik moest alleen wel vanaf die verkeers-
drempel in laagste versnelling hard trappen, anders ging ik niet
helemaal over die top heen zodat ik op het schuine stuk lande.
het ziet er vet uit, ik heb echt geld nodig!
mzzls

hoezo stoned ? :-X ;D

Plaats reactie