Re:Zoetermeer Graaf meeting.
Moderator:Beheerders
Ruud en ik zijn voornemens om in Zoetermeer een Dirt te beginnen. We denken zelf aan scheppen naast de bestaande mountainbikeroute bij Snowworld. Vraag aan de Zoetermeerse Rijders of dit een goed plan is, en of er geinteresseerden zijn om mee te scheppen? (alle hulp is gezellig en nuttig en zelf hebben we geen ervaring in bouwen) Plan is om klein en groot te combineren..Andere locaties zijn welkom!.
In andere woorden ``we willen gewoon wat proberen op te zetten qua Dirts voor MTB``
Elvis.
In andere woorden ``we willen gewoon wat proberen op te zetten qua Dirts voor MTB``
Elvis.
Ik vind t wel stark plan.
je moet alleen wel uitkijken dat je idd die mtb route niet in de weg zit daar ga je anders zeker gezeik mee krijgen.
laat ff weten wanneer je gaat graven ik wil ook wel ffies lang komen dan
je moet alleen wel uitkijken dat je idd die mtb route niet in de weg zit daar ga je anders zeker gezeik mee krijgen.
laat ff weten wanneer je gaat graven ik wil ook wel ffies lang komen dan
-
Leer svp van het gekut in Schoorl.
Dus de XC rijders niet in de weg zitten.
E
E
Geen goed plan op het eerste gezicht. De XC route heeft al wat voeten in de aarde gehad toen die werd aangelegd. Het park waar de route ligt is een natuurgebied. Daar krijg je zeker gezeik mee
De xc route slingert om allerlei plekken heen die off limits waren toen hij werd aangelegd.
Ik kan maar een ding zeggen, heb geduld tot eind van dit jaar dan wordt in zelfde park naast de snowworld (gratis parkeren!) de nieuwe BMX baan neergelegd incl. dirts (door de gemeente). Ga je nu graven heb je kans dat ze gaan "wijzen" naar... snap je hem.
Ik zal vandaag ff vragen wanneer er daar echt gegraven gaat worden, en dan geldt; "put your shovel where your mouth is" :P
kijk anders hier ff http://www.fcvzoetermeer77.net/buytenpark/index.htm
vragen mail/msn me maar adres in profiel.
stzr.
De xc route slingert om allerlei plekken heen die off limits waren toen hij werd aangelegd.
Ik kan maar een ding zeggen, heb geduld tot eind van dit jaar dan wordt in zelfde park naast de snowworld (gratis parkeren!) de nieuwe BMX baan neergelegd incl. dirts (door de gemeente). Ga je nu graven heb je kans dat ze gaan "wijzen" naar... snap je hem.
Ik zal vandaag ff vragen wanneer er daar echt gegraven gaat worden, en dan geldt; "put your shovel where your mouth is" :P
kijk anders hier ff http://www.fcvzoetermeer77.net/buytenpark/index.htm
vragen mail/msn me maar adres in profiel.
stzr.
Het leer deel is al voorbij daar er in mijn topic staat, NAAST het Parcour. ;DBOMBPROOF erik schreef: Leer svp van het gekut in Schoorl.
E
ik zit dus niemand in de weg. Maar het Schoorl gedoe is mij bekend en snap wat je bedoelt.
@Setzer.
Bedankt voor de Info omtrent de BMX baan. Wisten we uiteraard niet. Ik heb de site bekeken, ziet er zeer goed uit en ben zeer benieuwd. Mijn schep blijft in de verpakking ;D
ga anders eens met snow world praten voor een 4 cross baan naast de indoor skibaan
kans dat die daar wel oren naar hebben en als je toch wil graven lijkt me dat een mooi doel ;D
kans dat die daar wel oren naar hebben en als je toch wil graven lijkt me dat een mooi doel ;D
Ik wil wel meehelpen met graven, als er wat gaat gebeuren daar.. ik hoor het wel
Alleen ff kijken hoe ik er kom, scheveningen - zoetermeer op een dualbike is niet zo prettig :P

Alleen ff kijken hoe ik er kom, scheveningen - zoetermeer op een dualbike is niet zo prettig :P
En laat Jelmer en Patrick maar schuiven.
Die gasten hebben goed geduld en doorzettingvermogen.
Maak het af en toe mee dat ze op de fiets (20 inch...) naar de A4 trails komen
en dan ook nog gaan dirten
en weer naar huis fietsen
Die gasten hebben goed geduld en doorzettingvermogen.
Maak het af en toe mee dat ze op de fiets (20 inch...) naar de A4 trails komen

En geduld is een schone zaak ;D.
Wat ik gister begreep van Pat is dat hij vandaag weer met de gemeente zou gaan praten over de baan en de dirts.
Ook dat er weinig echt gegraven hoeft te worden want de gemeente levert de grond ::). Dat heeft als bijkomend voordeel dat er geen geulen naast de dirts gegraven hoeven te worden voor grond, en dat je zo kan uitwijken als het ff misgaat zonder je zelf in een geul te parkeren. Is er meer grond nodig, hoeft er alleen maar gebeld te worden met de gemeente.
Dat is eigenlijk zo"n beetje wat ik weet, volgende mand wordt er begonnen met de aanleg van de BMX baan. Wanneer er aan de dirts wordt begonnen weet ik niet, zou ik ff moeten vragen.
Zoals jullie kunnen lezen heeft Surfstad gelijk en moet je Pat en Jelmer maar lekker laten schuiven. Het vorige dirtbaantje (wat helaas geen lang leven heeft gekend) was ook met toestemmening en gereedschap (ja, ja) van de gemeente aangelegd.
En ook het stuk over naar de A4 fietsen, dirten en weer terug fietsen met een BMX kan ik bevestigen. Dus Schevingen - Zoetermeer met een dualbike is gewoon te doen :P, anders via station Zoetermeer met de trein.
stzr.
Wat ik gister begreep van Pat is dat hij vandaag weer met de gemeente zou gaan praten over de baan en de dirts.
Ook dat er weinig echt gegraven hoeft te worden want de gemeente levert de grond ::). Dat heeft als bijkomend voordeel dat er geen geulen naast de dirts gegraven hoeven te worden voor grond, en dat je zo kan uitwijken als het ff misgaat zonder je zelf in een geul te parkeren. Is er meer grond nodig, hoeft er alleen maar gebeld te worden met de gemeente.
Dat is eigenlijk zo"n beetje wat ik weet, volgende mand wordt er begonnen met de aanleg van de BMX baan. Wanneer er aan de dirts wordt begonnen weet ik niet, zou ik ff moeten vragen.
Zoals jullie kunnen lezen heeft Surfstad gelijk en moet je Pat en Jelmer maar lekker laten schuiven. Het vorige dirtbaantje (wat helaas geen lang leven heeft gekend) was ook met toestemmening en gereedschap (ja, ja) van de gemeente aangelegd.
En ook het stuk over naar de A4 fietsen, dirten en weer terug fietsen met een BMX kan ik bevestigen. Dus Schevingen - Zoetermeer met een dualbike is gewoon te doen :P, anders via station Zoetermeer met de trein.
stzr.
ELVIS goed plan..... ;D
ik ben er klaar voor...
ben op dit moment me schep aan het slijpen.
nog meer schep vrijwilligers omgeving Zoetermeer??
ELVIS
RUUD
BOMBER
-
ik ben er klaar voor...
ben op dit moment me schep aan het slijpen.
nog meer schep vrijwilligers omgeving Zoetermeer??
ELVIS
RUUD
BOMBER
-
-
ik woon vlak bij en kom zeker ff kijken, ik zie alleen nog niet waar de die baan wil maken?? naast snow world? daar hebben ze liever geen bikers gezien de opstakels die ze hebben neer gelegen
Setzer schreef:
anders via station Zoetermeer met de trein.
stzr.
Je mag niet met de fiets in de trein die dat rondje zoetermeer maakt, je kan enkel met de sneltrein naar utrecht die ook op één van de stations van zoetermeer stopt (helemaal aan de tegenovergestelde kant van snowworld)
dat eerste heb ik helaas proefondervindelijk moeten vaststellen ::)
Hey dat is grappig
vandaag ben ik samen met een vriend een schansje gaan bouwen.
Als je het gewoon naast de baan houd moet het kunnen
.
Hij is wel erg klein, maar het was ook meer om even te oefenen met springen en oefenen om een schansje te bouwen.
(heb alleen wel een zonnesteek geloof ik)

Als je het gewoon naast de baan houd moet het kunnen

Hij is wel erg klein, maar het was ook meer om even te oefenen met springen en oefenen om een schansje te bouwen.
n00by schreef:
Hey dat is grappigvandaag ben ik samen met een vriend een schansje gaan bouwen.
Als je het gewoon naast de baan houd moet het kunnen.
Hey tof.....NOT. Lees eerst ff de hele post hierboven en blijf bij het parcours vandaan. De dirtbaan komt er zo snel mogelijk, verpest het nou niet door lekker langs het parcours te gaan scheppen.
Sowieso geen aanrader, want je staat in een natuurgebied te scheppen met delen die een beschermde status hebben. Ik weet het want ik ben er bij geweest toen het parcours werd aangelegd. Toen moest er rekening gehouden worden met diverse eisen van de natuurvereniging, waar het parcours wel en niet kon lopen.
Het hele park ligt trouwens op de schop en sommige niet zo legale paden, die met name op de derde en vierde berg liggen, zijn nu afgesloten door en bak boomstammen.
Dus als je gaat graven, kom dan als er gegraven gaat worden aan de dirtbaan.
Als ik wat weet laat ik het horen via dit topic of via het forum.
stzr.
Moet toch nu echt wat aan gebeuren.
wanneer kan ik me geslepen schep in de grond zetten ???
ELVIS als we een avond tijd hebben kunnen we alvast ff de baan uitzetten....
Greetz Bomber
P.S. wie is de touwtrekker van deze actie?
greetz Bomber
wanneer kan ik me geslepen schep in de grond zetten ???
ELVIS als we een avond tijd hebben kunnen we alvast ff de baan uitzetten....
Greetz Bomber
P.S. wie is de touwtrekker van deze actie?
greetz Bomber
@Setzer.
Bedankt voor de Info omtrent de BMX baan. Wisten we uiteraard niet. Ik heb de site bekeken, ziet er zeer goed uit en ben zeer benieuwd. Mijn schep blijft in de verpakking ;D
Leezen mensen, leesszzen
Setzer schreef:
[n00by schreef:
Hey dat is grappigvandaag ben ik samen met een vriend een schansje gaan bouwen.
Als je het gewoon naast de baan houd moet het kunnen.
Hey tof.....NOT. Lees eerst ff de hele post hierboven en blijf bij het parcours vandaan. De dirtbaan komt er zo snel mogelijk, verpest het nou niet door lekker langs het parcours te gaan scheppen.
Sowieso geen aanrader, want je staat in een natuurgebied te scheppen met delen die een beschermde status hebben. Ik weet het want ik ben er bij geweest toen het parcours werd aangelegd. Toen moest er rekening gehouden worden met diverse eisen van de natuurvereniging, waar het parcours wel en niet kon lopen.
Het hele park ligt trouwens op de schop en sommige niet zo legale paden, die met name op de derde en vierde berg liggen, zijn nu afgesloten door en bak boomstammen.
Dus als je gaat graven, kom dan als er gegraven gaat worden aan de dirtbaan.
Als ik wat weet laat ik het horen via dit topic of via het forum.
stzr.
bla bla bla, je hebt misschien wel ergens een punt. maar er is genoeg ruimte om een klein dingetje te maken.
Als dat dirt parcour er komt is het niet meer nodig

-
jij komt zeker net uit het ei he vriend... dat daar een atb route loopt is niet vanzelfsprekend. Er zijn genoeg mensen die liever zien dat de atb route wordt opgeruimt (regelmatig kom je spijkerplanken tegen), ook wil snowworld liever geen bikers op de 3e en 4e berg hebben en al helemaal niet naast of onder hun helling. De eis die de gemeente stelt aan de baan is dat het safe is en wanneer er op eigen gelegenheid gegraven wordt zal deze kaart zeker gespeeld worden door tegenstanders.. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet vies van een beetje springen maar jumps die niet goed worden gemaakt en onderhouden kunnen gewoon gevaar opleveren. wil je jumpen dan is er in b"hoek een prima jump in de route opgenomen waar je je kunt uitleven.
Als ik hier door de buurt heen crouse dan zie ik genoeg balken planken en andere bouw materialen die we kunnen gebruiken voor in Zoetermeer....
Alleen nu nog een bus om het s"nachts ff te rousen... Elvis???
ff de camper vol stouwe :P
Ik hoorde wel serieuze plannen voor dirts op de afvalbergen, wat is hier al van bekend dan???
Greetz Bomber
Alleen nu nog een bus om het s"nachts ff te rousen... Elvis???
Ik hoorde wel serieuze plannen voor dirts op de afvalbergen, wat is hier al van bekend dan???
Greetz Bomber
Vraag je nu aan mij om mee tegaan op roofjacht ;D nee toch he eencellige.Bomber schreef: Alleen nu nog een bus om het s"nachts ff te rousen... Elvis???
Greetz Bomber

Het is idd zo dat wij een stuk grond krijgen van de gemeente om een dirtbaan neer te leggen ook wij staan egt te springen om te beginnen alleen scheppen heeft echt geen enkelle zin omdat alles met een graafmachine word gelegt en aangezien zo"n graafmachine in 1 schep optilt waar je met een schep 10minuten over doet beginnen wij daar niet aan. BTW de bulten worden natuurlijk wel met de schep gevormt enz.
Het laatste bericht wat ik heb ontvangen van de gemeente is dat het zo"n beetje rond september gaat worden dat er begonnen word.
Het gaat om een terrein van ongeveer 10 bij 50meter we zijn al een beetje aan het tekenen en het word een baantje met kleine bulten (1mhoog 3mver) middel bulten (2mhoog 4mver) en om grote bulten (2a3mhoog en 6a8mver) daarvoor ligt al een roll in van ongeveer 4a5meter hoog zodat er niet zoveel getrapt hoeft te worden.
Ik hou jullie op de hoogte!
GROETE JELMER
Het laatste bericht wat ik heb ontvangen van de gemeente is dat het zo"n beetje rond september gaat worden dat er begonnen word.
Het gaat om een terrein van ongeveer 10 bij 50meter we zijn al een beetje aan het tekenen en het word een baantje met kleine bulten (1mhoog 3mver) middel bulten (2mhoog 4mver) en om grote bulten (2a3mhoog en 6a8mver) daarvoor ligt al een roll in van ongeveer 4a5meter hoog zodat er niet zoveel getrapt hoeft te worden.
Ik hou jullie op de hoogte!
GROETE JELMER
Jelmer dat zijn goede berichten ;D
Het stukkie grond van 10 bij 50m is misschien wel een beetje krap, maar zekerz een goed begin.
Het kan altijd nog uitgroeien tot iets groters. In hoeverre hebben wij als bikers invloed op het ontwerp? misschien kan er gedacht worden aan een houten start baan om vaart te maken voor de dirts.
Waar komt deze baan eigenlijk te liggen? naast de toekomstige crossbaan of misschien zelfs op een helling van de afvalbergen
Denk dat dit een leuk winter projectje wordt ::)
Keep up tha good work,
Greetz Bomber
Het stukkie grond van 10 bij 50m is misschien wel een beetje krap, maar zekerz een goed begin.
Het kan altijd nog uitgroeien tot iets groters. In hoeverre hebben wij als bikers invloed op het ontwerp? misschien kan er gedacht worden aan een houten start baan om vaart te maken voor de dirts.
Waar komt deze baan eigenlijk te liggen? naast de toekomstige crossbaan of misschien zelfs op een helling van de afvalbergen

Denk dat dit een leuk winter projectje wordt ::)
Keep up tha good work,
Greetz Bomber
ik dacht ook dat het een beetje klein was maar toen ik ging kijken stond ik met me bek open omdat je er zeker wel een bultje of 10 achter elkaar kan leggen en ook wel 4 of 5 spoortjes naast elkaar. over het ontwerp zijn suggesties altijd welkom natuurlijk!
zo"n houten roll""inn is mischien ook wel een goed plan maar er is al een roll""inn (gewoon een berg) en ze komen naast de toekomstige fietscrossbaan te liggen, dat is het terrein achter de motorclub in het buitenpark (vlak bij snowworld)
maarja we zien wel wat het word ;D
zo"n houten roll""inn is mischien ook wel een goed plan maar er is al een roll""inn (gewoon een berg) en ze komen naast de toekomstige fietscrossbaan te liggen, dat is het terrein achter de motorclub in het buitenpark (vlak bij snowworld)
maarja we zien wel wat het word ;D
Xtuv schreef:
Ik wil wel meehelpen met graven, als er wat gaat gebeuren daar.. ik hoor het wel![]()
Je pakt gewoon de tein op den Haag CS stapt uit op staion Voorweg (1e station z"meer)
en dan ben je er 500meter van verwijderd

Super vet, die plannen... gaat cker wel in de gaten houden aangezien
ik sinds kort ook een beetje bmx ;D
ik sinds kort ook een beetje bmx ;D