Trek Session 10
Moderator:Beheerders
Ligt eraan hoe je het opvat, Hij zegt dat je met die fiets dingen kan doen die het gross hier niet doet.hubertje schreef:Tuup, dat jij'n grotere gap springt (waanzin btw) maakt Sinters stelling niet minder waar.
Dat je met zo'n fiets big kan gaan wat de meeste hier niet zullen doen. Of dat je een bike met 255 mm veerweg nodig hebt om dat te kunnen doen, en zo vatte ik dat dus op, waar ik het dan ook oneens mee ben.
Life begins at the end of your comfortzone.
kwa mindset zullen 254mm sommigen eerder overtuigen grote dingen te doen, dan 203mm, maar dat zie ik eerder als nadeel.In eerste instantie moet je stapsgewijs in jezelf leren te vertrouwen, minder in je fiets.
En toen ik de stap van de Session 10 naar de 88 maakte, was het een makkelijker te beheersende fiets, die in de lucht, bij de landing, en op de grond gewoon beter was...en nieuwere generatie, en dat met 50mm minder veerweg.
En toen ik de stap van de Session 10 naar de 88 maakte, was het een makkelijker te beheersende fiets, die in de lucht, bij de landing, en op de grond gewoon beter was...en nieuwere generatie, en dat met 50mm minder veerweg.
"industrielagers"(zoals jij ze noemt) zijn af fabriek maar minimaal gesmeerd. ALs je dus de moeite neemt om er extra vet in te doen verleng je de levensduur al enorm. En als je ze dan ook nog regelmatig nakijkt en reinigt+van nieuw vet voorziet dan zullen ze zowiezo langer mee gaan.Brum. schreef:Er zitten industrielagers in, elke vorm van 'onderhoud' zal alleen maar resulteren in verkorte levensduur. Mits ze affabriek fatsoenlijk gesmeerd zijn.
Maar ik betwijfel dat lagers in deze toepassing langer megaan door reiniging+van nieuw vet voorzien, maar dat is een ander verhaal

En sorry Trekrules voor deze topic "crash", kon het niet laten.
Maar vette bike en je redenen om het up-to-date te houden ben ik helemaal mee eens!!!

Nu dat het Bikepark seizoen erweer aankomt en de Mini DH cup,had hem in de verkoop maar na maanden niet te weten te verkopen gaat ie weer opgebouwd worden.

Wielen worden binnenkort opnieuw gespaakt,ander balhoofdsetje en andere vork misschien nog licht gewicht banden erop.Later komen ernog een set offset bushings op de Vivid om de geometrie van de bike te veranderen.

Wielen worden binnenkort opnieuw gespaakt,ander balhoofdsetje en andere vork misschien nog licht gewicht banden erop.Later komen ernog een set offset bushings op de Vivid om de geometrie van de bike te veranderen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Wat updates(geen foto's)
Heb sinds gisteren een FSA Orbit 1.5 headsetje besteld voor 1 1/8'' stuurbuis,hele lage stackheight dus me voorkant blijft mooi laag.Zaterdag naar Arnhem toe om de Manitou Dorado van Derlutti op te halen zodat ik weer een downhill vork heb in de Session
Had nog een Domain 302 vork liggen maar naar mijn mening geen geschikte vork voor de Session en ben al geen fan van een single crown in een full on Downhill bak.
Heb sinds gisteren een FSA Orbit 1.5 headsetje besteld voor 1 1/8'' stuurbuis,hele lage stackheight dus me voorkant blijft mooi laag.Zaterdag naar Arnhem toe om de Manitou Dorado van Derlutti op te halen zodat ik weer een downhill vork heb in de Session

Had nog een Domain 302 vork liggen maar naar mijn mening geen geschikte vork voor de Session en ben al geen fan van een single crown in een full on Downhill bak.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Hou je er rekening mee dat die oude Dorado's extreem laag inbouwen/erg kort izjn, waardoor je een hele steile balhoofdhoek krijgtTrekrules schreef:Wat updates(geen foto's)
Heb sinds gisteren een FSA Orbit 1.5 headsetje besteld voor 1 1/8'' stuurbuis,hele lage stackheight dus me voorkant blijft mooi laag.Zaterdag naar Arnhem toe om de Manitou Dorado van Derlutti op te halen zodat ik weer een downhill vork heb in de Session![]()
Komen toch offset bushings in de demper,wordt de balhoofdhoek wat luierChristiaan schreef:Hou je er rekening mee dat die oude Dorado's extreem laag inbouwen/erg kort izjn, waardoor je een hele steile balhoofdhoek krijgtTrekrules schreef:Wat updates(geen foto's)
Heb sinds gisteren een FSA Orbit 1.5 headsetje besteld voor 1 1/8'' stuurbuis,hele lage stackheight dus me voorkant blijft mooi laag.Zaterdag naar Arnhem toe om de Manitou Dorado van Derlutti op te halen zodat ik weer een downhill vork heb in de Session![]()
-
- Contacteer:
Trekrules schreef:Komen toch offset bushings in de demper,wordt de balhoofdhoek wat luier
Wat weer verloren gaat door de korte voorvork, en ook de erg lage inbouw van je balhoofd gaat hierop negatieve invloed hebben.......

Nu nog een negatieve stuurklem en een flatbar en je hebt een fijn XC masjien!

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Vandaag de vork opgehaald,maar heb 1 vraagje:
Op de top crown van de vork zit een 4 bouts bevestigings punten voor de MRD stem,kan ik hier gewoon mijn huidige direct mount stem op monteren zoals je dat ziet op de boxxers?
Op de top crown van de vork zit een 4 bouts bevestigings punten voor de MRD stem,kan ik hier gewoon mijn huidige direct mount stem op monteren zoals je dat ziet op de boxxers?
ik zou het niet weten..Trekrules schreef:Vandaag de vork opgehaald,maar heb 1 vraagje:
maar waarom neem je de moeite om het hier te vragen als je de vork en de stem heb liggen.
dan kan je het toch gewoon passen

Dacht zal het maar effe vragen,misschien dat Christiaan dat wel weet of dat wil of niet.Smittie schreef:ik zou het niet weten..Trekrules schreef:Vandaag de vork opgehaald,maar heb 1 vraagje:
maar waarom neem je de moeite om het hier te vragen als je de vork en de stem heb liggen.
dan kan je het toch gewoon passen
-
-