Spuitbus of poederjas?
Moderators:JJ, Beheerders
DGR schreef:Geen van beide eigenlijk!
Heb een ordinair blik Histor verf gekocht op alkydbasis, deze wat verdund met terpentine en met een simpele verfspuit gespoten. (kwam uit zo'n luchtgereedschapsetje van 2 tientjes)
Dit ging hartstikke goed opzich en het glimt nog steeds mooi. Je zet er namelijk echt een laagje verf erop, in tegenstelling tot met een spuitbus.
Waar ik alleen geen rekening mee had gehouden was de enorm lange tijd voordat het echt volledig uitgehard was. (Had 'm moeten stoken) Dat uitharden heeft wel een paar weken geduurd en in die tussentijd zijn er dus al weer de nodige beschadigingen op gekomen omdat de lak vrij kwetsbaar was
Volgens mij is de regel,DGR schreef: Heb een ordinair blik Histor verf gekocht op alkydbasis, deze wat verdund met terpentine en met een simpele verfspuit gespoten. (kwam uit zo'n luchtgereedschapsetje van 2 tientjes)-----.......-----Waar ik alleen geen rekening mee had gehouden was de enorm lange tijd voordat het echt volledig uitgehard was. (Had 'm moeten stoken) Dat uitharden heeft wel een paar weken geduurd en in die tussentijd zijn er dus al weer de nodige beschadigingen op gekomen omdat de lak vrij kwetsbaar was
DGR schreef:Tjeu81; Thanks! Ik zou het "zwart-thema" inderdaad nog eens af moeten maken eigenlijk, maar ik wilde m'n eerste fixie uiteraard zo snel mogelijk uitproberen
als je een lak op olie basis gebruikt lijkt het me beter (mijn ervaring met wasbenzine is dat het nogal wat vettig is, zeker in combinatie met lak, de thinner is idd wat vluchtiger. met thinner krijg ik mijn lakwerk iig strakker, maargoed, het is maar wat je gewend bent om mee te werken)DGR schreef:Ik weet niet hoe thinnner reageert met die verf... maar kan t eens proberen, tis wel lekker vluchtig.
OK, maar dat was eigenlijk niet af te leiden uit de foto.dgmtc schreef:Het lijkt er wel op maar de 'gilco' columbus tubing van Colnago heeft 4 'groeven' of hoe je het wil noemen, en deze tubing heeft er 5...Luc schreef:Tubing lijkt wel dezelfde als bij de Colnage Master frames.
bizar... misschien omdat Colnago een patent heeft op de 4 groeven?
Grappig over twee weken zit ik daar ook. En de eigenaar en zijn vriendin (Mo & Maria) zijn goede vrienden van me. En waarschijnlijk haal ik bij een andere vriend (Dustin) het frame van sedatif op Cicli BerlinettaSmuss schreef:Keirin Berlin
nee, maar wel uit de tekst die erbij stondLuc schreef:OK, maar dat was eigenlijk niet af te leiden uit de foto.dgmtc schreef:Het lijkt er wel op maar de 'gilco' columbus tubing van Colnago heeft 4 'groeven' of hoe je het wil noemen, en deze tubing heeft er 5...Luc schreef:Tubing lijkt wel dezelfde als bij de Colnage Master frames.
bizar... misschien omdat Colnago een patent heeft op de 4 groeven?