- * Tourgeometrie: Singletrack komt wel eens voor maar ik moet singeltrack sowieso rustig benaderen met 5,5 meters per omwenteling (42×16 @ 26×2.35) fixed.
* Niet suspension corrected: een horizontale bovenbuis
* Dropbars, iig iets waarmee ik ook af en toe tegen de wind in wat lager kan gaan zitten of met de wind mee spinnen.
* Verticale uitvaleinden.
* Ergens spatborden aan vast kunnen maken, ik ben er me bewust van dat de spatborden een beetje gemodificeerd moeten worden met dikke banden icm de voorrem en zitbuis.
* Niet bang zijn dat het frame dubbelklapt als ik eens een keer een afdeling met wortels af ga, maar het hoeft ook geen tractor te zijn.
* Voorrem is een vereiste, achterrem overbodig.
* Bredere banden en 700c hebben mijn voorkeur en ik heb nog een setje big apples liggen 29×2,35: het zou mooi zijn als deze past.
Fixed commuter met offroad potentie ?
Moderator:Beheerders
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe "commuter". Op dit moment heb ik een 26" mtb. Heb het ding een keer gekocht om marktplaats voor €17,50 en met het MIG lasapparaat voorzien van horizontale uitvaleinden en het freewheel vastgelast, maar deze is versleten en ik mis grote wielen. De ondergrond waar ik over ga is asfalt gecombineerd met af en toe een zandpad en af en toe een klimmetje in de buurt bij Venlo (Meinweg/ Brachterwald).
Doubt Kills Dreams
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die Mercier is inderdaad een koopje dan. Je moet al iets als complete fiets kopen dan denk ik, in onderdelen gaat het al heel snel boven de 800 Euro.
Willen ze die fiets niet hier naar toe sturen?
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Bikesdirect is o.a. een webwinkel waar ze te koop zijn >Shipping is temporarily suspended to these areas<JJ schreef:Die Mercier is inderdaad een koopje dan. Je moet al iets als complete fiets kopen dan denk ik, in onderdelen gaat het al heel snel boven de 800 Euro.
JJ
In hun shipping FAQ lees ik:
Q: Do you ship internationally?
A: Not directly, sorry. There are far too many customs restrictions to be able to accommodate this. However, some customers have us ship to family or friends in the continental United States. Or you may make arrangements with a freight forwarding company such as www.myus.com* CANADA- Limited Availability.
Doubt Kills Dreams
Mercier Kilo WT
Via een Freight Forward bedrijf kan ik de fiets inclusief de douane en verzenden voor +/- €660 hier krijgen. Maar eens ff kijken wat ik er mee doe.
Doubt Kills Dreams
Ik rij ook fixie woon-werk. De voordelen van fixed ken je. Maar ik moet zeggen dat ik in de stad soms een freewheel mis, om strakker door de bocht te kunnen. Nu moet ik soms wat inhouden om geen ' pedal strike' te krijgen......
In elk geval, ik rijd met Grandbois 23mm bandjes. Lekker soepel, breed zat en ondanks geen antilek-laag, nog nooit een lekke band gehad (?)
Ik ga er wat bij maken om ook offroad te kunnen. Mijn plan is een goedkope hybride als startpunt. Passen 29" banden in, mits niet te breed, zoals Big Apples 2.0. Derrailleurtroep er af, dropouts wat bijvijlen om ketting te kunnen spannen. Andere naaf in achterwiel. Enkel kettingblad, en zo kort mogelijke trapas er in (ivm. Q-factor / pedal strikes).
hedb ook nog wel eens gedacht aan een hybride (28") fietsje van marktplaats en er dan 26" wielen inzetten, dan kun je dikkere banden doen, maar..... dan zit de bracket zo laag!
Verder is een combi asfalt/ zand natuurlijk een compromis. Op asfalt is slick het beste, op zand noppen (weet je natuurlijk ook).
In elk geval, ik rijd met Grandbois 23mm bandjes. Lekker soepel, breed zat en ondanks geen antilek-laag, nog nooit een lekke band gehad (?)
Ik ga er wat bij maken om ook offroad te kunnen. Mijn plan is een goedkope hybride als startpunt. Passen 29" banden in, mits niet te breed, zoals Big Apples 2.0. Derrailleurtroep er af, dropouts wat bijvijlen om ketting te kunnen spannen. Andere naaf in achterwiel. Enkel kettingblad, en zo kort mogelijke trapas er in (ivm. Q-factor / pedal strikes).
hedb ook nog wel eens gedacht aan een hybride (28") fietsje van marktplaats en er dan 26" wielen inzetten, dan kun je dikkere banden doen, maar..... dan zit de bracket zo laag!
Verder is een combi asfalt/ zand natuurlijk een compromis. Op asfalt is slick het beste, op zand noppen (weet je natuurlijk ook).
Tja, voor de combi asfalt/zand is een singlespeed al sowieso een compromis. Met een fixie en wegverzet over een singletrack is een goede balans oefening. De bandenkeuze is dan nog een extra compromis. Ik heb ervaren dat je met brede Big Apples vrijwel overal vooruit kunt komen, mits je je eigen gewicht slim gebruikt.Pieter! schreef:Verder is een combi asfalt/ zand natuurlijk een compromis. Op asfalt is slick het beste, op zand noppen (weet je natuurlijk ook).
Doubt Kills Dreams
all city nature boy! nog paar nachtjes slapen 
http://allcitycycles.com/bikes/nature_boy1
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... y-11-42858

http://allcitycycles.com/bikes/nature_boy1
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... y-11-42858