Commuter banden
Moderator:Beheerders
- sunaj-janus
- Contacteer:
Wat zijn de beste bang-for-buck banden voor een fixie?
Leuk kleurtje word gewaardeerd.
Zelf ben ik behoorlijk tevreden met banden van Rubino, nu twee types geprobeerd en ze houden zich prima, wel wat glad tijdens nat weer.
Iemand ervaring met de Michelin Speedium 2? Die is namelijk goed betaalbaar en in alle kleuren (zelfs licht grijs). Vind op internet gemengde reviews, van heel goed tot binnenband na 10 m lek.
Zelf ben ik behoorlijk tevreden met banden van Rubino, nu twee types geprobeerd en ze houden zich prima, wel wat glad tijdens nat weer.
Iemand ervaring met de Michelin Speedium 2? Die is namelijk goed betaalbaar en in alle kleuren (zelfs licht grijs). Vind op internet gemengde reviews, van heel goed tot binnenband na 10 m lek.
Re: Commuter banden
Heb je ruimte? Ik vind Hema stadfietsbanden wel wat hebben. Soms zijn ze er in smallere maten ook.sunaj-janus schreef:Wat zijn de beste bang-for-buck banden voor een fixie?
-
[quote="sunaj-janus"]bang-for-buck banden[quote]
die soma's kosten wat meer bucks

Ik zou effe iets meer uitgeven aan een goede lekbestendige band. Scheelt je een hoop ergernis en gezeik. Ik rij al een half jaar (ca. 2000km) met een setje Continental GatorSkin. Op eBay goed betaalbaar en heb nog geen enkele keer lek gereden.
Of je moet veel willen skidden, dan zou ik voor iets meer rubber gaan.
Of je moet veel willen skidden, dan zou ik voor iets meer rubber gaan.
- sunaj-janus
- Contacteer:
straightedgepat schreef:sunaj-janus schreef:bang-for-buck banden40 euri om precies te zijn.
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."
"Maybe this world is another planets hell....."
- sunaj-janus
- Contacteer:
Oh ok! Ik rijd er nu al twee jaar mee rond en heb in die tijd maar 1x lek gereden.INDECS schreef:^Die vind ik persoonlijk dus niet zo goed... Ultra Sport en Ultra Race al enkele keren lek gereden.
Dat was met een achterband die vrij heftig versleten was, veroorzaakt door veelvuldig (express) blokkeren van het achterwiel

Je commuter biba's moet je natuurlijk (net als MTB/crit racer) even verwennen met een beetje sealent. Werkt optimaal tegen glas, punaises en doorntjes enzo.
Heb een keer maanden met een punaise (tik tik tik) gereden voor ik de moeite nam hem uit de band te frunniken. Gat dichtte toen alsnog netjes.
Als ik eraan denk (het op kan brengen) sealent te injecteren, rijd ik gemiddeld meer dan een jaar lekvrij. Zonder sealent ben ik een paar keer per jaar aan de beurt, ongeacht type band. Lompe anti-lek banden met schuimlagen enzo heb ik nooit geprobeerd.
Heb een keer maanden met een punaise (tik tik tik) gereden voor ik de moeite nam hem uit de band te frunniken. Gat dichtte toen alsnog netjes.
Als ik eraan denk (het op kan brengen) sealent te injecteren, rijd ik gemiddeld meer dan een jaar lekvrij. Zonder sealent ben ik een paar keer per jaar aan de beurt, ongeacht type band. Lompe anti-lek banden met schuimlagen enzo heb ik nooit geprobeerd.
Oh, iemand trouwens ervaring met 30mm (of waren de breedsten nu 28?) Stevio's?
De goedkope staaldraad dingen. Ik dacht die te gaan kopen voor de Surly Pacer, voor woon/werk en trainingskoersjes. Misschien wel singlespeed of dinglespeed (SS racen tussen de roadies is best kickass).
52x16 is voor woon/werk alleen vrij rot, vandaar misschien dingle met bv een 44 binnenblad. 48x15+18 kan ook nog.
De goedkope staaldraad dingen. Ik dacht die te gaan kopen voor de Surly Pacer, voor woon/werk en trainingskoersjes. Misschien wel singlespeed of dinglespeed (SS racen tussen de roadies is best kickass).
52x16 is voor woon/werk alleen vrij rot, vandaar misschien dingle met bv een 44 binnenblad. 48x15+18 kan ook nog.
- sunaj-janus
- Contacteer:
- sunaj-janus
- Contacteer: