willem12 schreef:Het [is] vooral de mindset. Tot voor kort was 100 meter schuiven onacceptabel, nu lees ik route voorstellen met 2 1/2h de fiets op de nek. Het zit vooral in je hoofd, net als singlespeeden

True, zelfde insteek hier, ook vooral sinds afgelopen jaar. Deze vlieg vindt het dan wel vervelend om teveel kilo's mee te zeulen (maar bespaart dan weer geen grammen op bv een verstelbare zadelpen). Net Shimano SH-AM51 schoenen gekocht, speciaal om wat beter te kunnen lopen.
willem12 schreef:Meer contole en grip door grotere wielen: Voila. Het hoofdargument. met mijn (been) lengte zou 26" helemaal niet onredelijk zijn maar ik merkte vorig jaar zowel bij Ardennen marathons als in de Alpen dat ik bakken met grip had waar anderen al moesten lopen. Ik bouw voort op deze positieve ervaring.
Misschien moet ik het idd, zoals Jeroen_K ook opmerkt, (uit)eindelijk eens zelf proberen. Maar ik gok dat ik met
en 29"
en 120mm veerweg een -17* stuurpen en flatbar zou moeten monteren om nog wat te kunnen klimmen... Hoe kom je daar onder (boven...) uit?
willem12 schreef:Wie zegt trouwens dat we op DP met de markt mee lopen? Daar zijn de buren voor. Iedereen aan de Specialized !!
Frames: dat zal wel als bv een Turner ook in de markt zit, maar het gaat me meer om dingen als banden. Echt goede banden zijn voor 29ers nog steeds dun gezaaid... Hoeveel 29" modellen bieden de grip en lekbestendigheid in combinatie met een lage rolweerstand en het relatief lage gewicht van bv een Fat Albert?
Dit maakt me niet minder benieuwd naar het eindresultaat, trouwens, en er ook niet minder van overtuigd dat dit een gave, zeer rijbare fiets zal worden.